Wieści z ostatnich dni dotyczące WTCC
Seria podpisała umowę z Monroe, ale wciąż nie ma dobrych wieści odnośnie ekip fabrycznych
09.01.1016:54
2513wyświetlenia
KSO - należąca do Eurosport Events firma będąca promotorem mistrzostw FIA WTCC - poinformowała dzisiaj o zawarciu nowego porozumienia o współpracy z wiodącym producentem amortyzatorów Monroe.
Już wcześniej Monroe było zaangażowane w WTCC, a było to w latach 2007-2008. Teraz zawarto umowę na lata 2010-2011, ale już o poszerzonym charakterze. Od teraz Monroe ma rangę „Oficjalnego Dostawcy Elementów Zawieszenia”.
Tymczasem o kolejne samochody może zmniejszyć się tegoroczna stawka WTCC. BMW wycofało się z Formuły 1 i zredukowało także ilość fabrycznych aut w WTCC z 5 do 2. Seat ma podjąć decyzję odnośnie planów na sezon 2010 w ciągu najbliższych kilku dni, podobnie z resztą Łada.
Prawdopodobnie Seat także ograniczy ilość samochodów w zespole fabrycznym, ale zwiększy swoje zaangażowanie wśród prywatnych ekip. Najprawdopodobniej trzej czołowi niezależni kierowcy z poprzedniego roku ubiegają się o otrzymanie Léona z silnikiem diesla.
Ponadto koncern AwtoWAZ ma zmniejszyć znacznie budżet dla zespołu fabrycznego Łady, który prowadzi działająca w Holandii firma Russian Bears Motorsport. Należy ona do biznesmena i jednocześnie kierowcy Wiktora Szapowałowa, który obecnie stara się podobno o pozyskanie prywatnych sponsorów.
Źródło: FIAWTCC.com, Autoklub.pl, TouringCarTimes.com
KOMENTARZE