Arena Motorsport rozważa jazdę na LPG

Jason Plato i Matt Neal o sezonie 2010
16.01.1017:08
Michał Sulej
2518wyświetlenia

Zespół Arena Motorsport (ze względu na kontrakt sponsorski z korporacją ubezpieczeniową Aon startujący obecnie pod nazwą Team Aon) poinformował o możliwości wyposażenia swoich Fordów Focusów ST w silniki zasilane popularnym "gazem" w nadchodzącym sezonie BTCC.

Szef zespołu Mike Earle powiedział: Poszukujemy alternatywnego paliwa do zasilania naszych pojazdów i obecnie rozważamy, czy istnieje dla nas możliwość przesiadki na LPG. Świadomość ochrony środowiska powinna zwiększać się w sportach motorowych, ponadto mogą z tego wynikać pewne komercyjne korzyści, tak więc zdecydowanie jest to coś, czym jesteśmy zainteresowani.

Earle wypowiedział się ponadto o przebiegu przygotowań do nadchodzącego sezonu: Wciąż wprowadzamy poprawki w różnych obszarach samochodu. Wprawdzie byliśmy konkurencyjni pod koniec ubiegłego sezonu, ale walczyliśmy wtedy z konkurentami obciążonymi balastem, którego my nie posiadaliśmy. W związku z tym wiemy, że wciąż potrzebujemy czegoś więcej. Po zakończeniu sezonu kontynuowaliśmy nasz rozwój i przed świętami udało nam się przetestować nowe części, dzięki którym nieco zyskaliśmy, jednakże na tym nie poprzestaniemy. Naszym celem jest rozpocząć nowy sezon w miejscu, w którym zakończyliśmy poprzedni, czyli walcząc o zwycięstwa w wyścigach. Jeśli uda nam się to osiągnąć, walka o mistrzostwo stanie się dla nas możliwa.

Arena Motorsport przygotowuje się obecnie do testów w Hiszpanii zaplanowanych na początek lutego, w których jeździł będzie jedyny do tej pory zakontraktowany kierowca zespołu, Tom Chilton.

Źródło: BTCC.net, TouringCarTimes.com
_

Jason Plato, mistrz BTCC z sezonu 2001, podczas trwającej obecnie imprezy Autosport International Show ujawnił, iż w sezonie 2010 ma zamiar kontynuować uczestnictwo w BTCC, lecz przyznał, że w chwili obecnej wciąż nie ma skompletowanego budżetu.

42-letni Brytyjczyk, który w ubiegłym sezonie walkę o mistrzostwo przegrał zaledwie pięcioma punktami, na pytanie, czy w tym roku nadal będzie ścigał się w BTCC, odparł: Mam taką nadzieję. Szczerze uważam, iż BTCC to fantastyczne mistrzostwa i uwielbiam w nich uczestniczyć. Kocham wyścigi, lecz tak jak wszyscy, mam rachunki do zapłacenia.

Zespół [Racing Silverline] musi mieć odpowiedni budżet, by właściwie funkcjonować. Udało nam się to w ubiegłym roku, lecz nie zawsze tak musi być. Jest to ciężka sprawa, lecz będziemy próbować.

Źródło: Autosport.com
_

Tymczasem Matt Neal, jeden z najbardziej doświadczonych kierowców w BTCC (w serii tej startuje od 1991 roku) podczas tej samej imprezy przyznał, iż w nadchodzącym sezonie chciałby powrócić do Team Dynamics - zespołu, w którego barwach przejeździł znaczną część swojej kariery i wraz z którym w latach 2005 i 2006 zdobył tytuły mistrza BTCC.

W chwili obecnej jest to moim celem, lecz jak na razie nic nie jest ustalone - odpowiedział Brytyjczyk zapytany o możliwość startów za kierownicą Hondy Civic zespołu Dynamics.

Matt Neal pozostał bez kontraktu po wycofaniu się fabrycznego zespołu Vauxhalla, którego reprezentantem był w ostatnich dwóch sezonach.

Źródło: TouringCarTimes.com

KOMENTARZE

10
blader
17.01.2010 02:42
barell123 -> jak nie ma iskry/zapłonu to w warunkach normalnych nie wybucha ani gaz, ani benzyna:)
barell123
17.01.2010 02:20
Przemysław-> jak nie wiesz o czym mówisz to się nie wypowiadaj, a gier to chyba u ciebie zbyt wiele
Vagabond
17.01.2010 12:47
Zbiornik z benzyną nie wybucha po przestrzeleniu, może gdyby użyć amunicji zapalającej/smugowej, bo po serii z kałacha benzyna się wyleje i tyle. Spadając ze zbocza samochody też nie wybuchają :)
Przemysław
17.01.2010 12:08
barell123- co Ty opowiadasz za bajeczki? Strzelanie w kanister z benzyną grozi jej wylaniem, a nie zapłonem czy wybuchem. Za dużo gier komputerowych?
barell123
17.01.2010 11:04
blader-> mylisz się, zbiornik z benzyną wybucha po ostrzelaniu, to gaz nie wybucha jak nie ma iskry. A jeśli chodzi o zakaz wjazdu do takich parkingów, to w obawie o to że mogą być nieszczelne instalacje i może tworzyć się mieszanka wybuchowa, która po połączeniu z iskrą spowoduje wybuch. Chociaż zbiorniki z benzyną również mogą być nieszczelne i po połączeniu np. z petem może się zapalić i doprowadzić do wybuchu. Poza tym takie zakazu nie obowiązują na każdym parkingu podziemnym. Generalnie zbiornik lpg jest bezpieczniejszy od zbiornika z benzyną w przypadku zderzenia.
blader
17.01.2010 10:24
noofaq -> to dlaczego na każdym podziemnym parkingu obowiązuje zakaz wjazdu samochodem z instalacją LPG? Wiele razy mówiono, że instalacja LPG w samochodzie jest bardziej niebezpieczna niż "benzynowa". PS taką samą serię wytrzyma zbiornik z benzyną, jeśli tylko nie będzie żadnej iskry :]
noofaq
16.01.2010 11:11
@benethor wiesz że zbiornik z gazem wytrzymuje np. serię z kałasznikowa bez wybuchu?
benethor
16.01.2010 09:05
a ja bym chciał zobaczyć fajerwerki jakby takiemu Piquetowi czy innemu Nakajimie by się coś rozszczelniło przy dzwonie:P
Vagabond
16.01.2010 07:02
Ale potrzeba go więcej, zbiornik raczej też nie może być dowolnego kształtu, bo paliwo przechowywane jest jednak pod ciśnieniem. Dla inżynierów nie byłoby problemem zbudowanie bolidów na lpg, w końcu rozwiązywanie problemów to ich zawód, chciałbym tylko zobaczyć wtedy miny zagorzałych przeciwników gazu w samochodach :)
jan5
16.01.2010 04:52
ciekawe czy taka f1 moznaby przerobić na gaz, przedewszystkim taki gaz waży o 1/3 mniej niz benzyna