Arena Motorsport rozważa jazdę na LPG
Jason Plato i Matt Neal o sezonie 2010
16.01.1017:08
2520wyświetlenia
Zespół Arena Motorsport (ze względu na kontrakt sponsorski z korporacją ubezpieczeniową Aon startujący obecnie pod nazwą Team Aon) poinformował o możliwości wyposażenia swoich Fordów Focusów ST w silniki zasilane popularnym "gazem" w nadchodzącym sezonie BTCC.
Szef zespołu Mike Earle powiedział:
Poszukujemy alternatywnego paliwa do zasilania naszych pojazdów i obecnie rozważamy, czy istnieje dla nas możliwość przesiadki na LPG. Świadomość ochrony środowiska powinna zwiększać się w sportach motorowych, ponadto mogą z tego wynikać pewne komercyjne korzyści, tak więc zdecydowanie jest to coś, czym jesteśmy zainteresowani.
Earle wypowiedział się ponadto o przebiegu przygotowań do nadchodzącego sezonu:
Wciąż wprowadzamy poprawki w różnych obszarach samochodu. Wprawdzie byliśmy konkurencyjni pod koniec ubiegłego sezonu, ale walczyliśmy wtedy z konkurentami obciążonymi balastem, którego my nie posiadaliśmy. W związku z tym wiemy, że wciąż potrzebujemy czegoś więcej. Po zakończeniu sezonu kontynuowaliśmy nasz rozwój i przed świętami udało nam się przetestować nowe części, dzięki którym nieco zyskaliśmy, jednakże na tym nie poprzestaniemy. Naszym celem jest rozpocząć nowy sezon w miejscu, w którym zakończyliśmy poprzedni, czyli walcząc o zwycięstwa w wyścigach. Jeśli uda nam się to osiągnąć, walka o mistrzostwo stanie się dla nas możliwa.
Arena Motorsport przygotowuje się obecnie do testów w Hiszpanii zaplanowanych na początek lutego, w których jeździł będzie jedyny do tej pory zakontraktowany kierowca zespołu, Tom Chilton.
Źródło: BTCC.net, TouringCarTimes.com
_
Jason Plato, mistrz BTCC z sezonu 2001, podczas trwającej obecnie imprezy Autosport International Show ujawnił, iż w sezonie 2010 ma zamiar kontynuować uczestnictwo w BTCC, lecz przyznał, że w chwili obecnej wciąż nie ma skompletowanego budżetu.
42-letni Brytyjczyk, który w ubiegłym sezonie walkę o mistrzostwo przegrał zaledwie pięcioma punktami, na pytanie, czy w tym roku nadal będzie ścigał się w BTCC, odparł:
Mam taką nadzieję. Szczerze uważam, iż BTCC to fantastyczne mistrzostwa i uwielbiam w nich uczestniczyć. Kocham wyścigi, lecz tak jak wszyscy, mam rachunki do zapłacenia.
Zespół [Racing Silverline] musi mieć odpowiedni budżet, by właściwie funkcjonować. Udało nam się to w ubiegłym roku, lecz nie zawsze tak musi być. Jest to ciężka sprawa, lecz będziemy próbować.
Źródło: Autosport.com
_
Tymczasem Matt Neal, jeden z najbardziej doświadczonych kierowców w BTCC (w serii tej startuje od 1991 roku) podczas tej samej imprezy przyznał, iż w nadchodzącym sezonie chciałby powrócić do Team Dynamics - zespołu, w którego barwach przejeździł znaczną część swojej kariery i wraz z którym w latach 2005 i 2006 zdobył tytuły mistrza BTCC.
W chwili obecnej jest to moim celem, lecz jak na razie nic nie jest ustalone- odpowiedział Brytyjczyk zapytany o możliwość startów za kierownicą Hondy Civic zespołu Dynamics.
Matt Neal pozostał bez kontraktu po wycofaniu się fabrycznego zespołu Vauxhalla, którego reprezentantem był w ostatnich dwóch sezonach.
Źródło: TouringCarTimes.com
KOMENTARZE