Singapur rozważa duże zmiany w układzie toru

Organizatorzy chcę przyspieszyć tor Marina Bay na wyścig w sezonie 2011
28.01.1019:16
Bartosz Pyciarz
3121wyświetlenia

Szefowie Marina Bay Circuit rozważają wprowadzenie zmian w układzie toru przed wyścigiem w roku 2011 w celu podniesienia średniej prędkości okrążenia na tym torze. Według informacji singapurskiej gazety Today, władze tego pięciokilometrowego obiektu chcą wprowadzić poważne zmiany w układzie toru po zakończeniu tegorocznej eliminacji.

Nocny wyścig w Singapurze jest jednym z najdłuższych w kalendarzu, a średnia prędkość zwycięzcy tegorocznego wyścigu nie przekroczyła 160 km/h, podczas gdy dwa dotychczas rozegrane wyścigi trwały prawie 2 godziny, a więc niemalże tyle, ile wynosi limit FIA dotyczący długości wyścigu.

Komisja ds. Turystyki Singapuru nie planuje co prawda wprowadzić zmian przed tegorocznym wyścigiem, ale dwa obszary miałyby ulec poważnym modyfikacjom przed sezonem 2011. Sekwencja zakrętów lewo-prawo-lewo pomiędzy zakrętem siedem i dziewięć miałby zostać zastąpiona pojedynczym, 90-stopniowym zakrętem w lewo.

&,news/tory/singapur_propozycja_2011.gif,,

Jeszcze poważniejsze zmiany dotknęłyby sekwencję zakrętów 'Bus Stop', a więc niedaleko miejsca, w którym doszło do wypadku Nelsona Piqueta Jr w 2008 roku, bowiem według założeń nowego planu, zakręty od 18 do 21 miałyby zostać całkowicie zlikwidowane.

Justin Chew, dyrektor Komisji ds. Turystyki powiedział dziennikowi: Ciągle szukamy rozwiązań, które poprawiłyby Grand Prix Singapuru. Jeśli zmiany te będą korzystne dla wyścigu i uczynią go bardziej ekscytującym dla kierowców i kibiców, to na pewno je wprowadzimy.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
jan5
28.01.2010 11:50
natan, szkoda tylko ze nie pomyslisz troche o takim czynniku ja wyzszy przeswit i dobijanie podłogi do alfaltu
Sar trek
28.01.2010 09:48
Szkoda, że nie będzie tego przejazdu pod trybuną, to była jedna z większych atrakcji podczas wyścigu, i szkoda, że wyścig nie będzie już taki długi. 2 godziny przy bardzo wysokiej temperaturze i krętym, trudnym technicznie torze powodowały, że to był jeden z bardziej wymagających torów. Teraz już nie będzie tak kręto, nie będzie tak długo, a wyprzedzania raczej też ciągle nie będzie. Żeby było wyprzedzanie możliwe, potrzebne są większe modyfikacje toru, niż te.
natan
28.01.2010 08:27
kierowcy nie zwalniają na wybojach, i nie widać tez żeby je szczególnie omijali ( jak np w Monaco ) więc nie widzę związku. :D A co do toru, to pierwotny układ zaprojektował tilke, ale później przejęło wykonanie jakieś australijskie konsorcjum i pozmieniali wiele rzeczy. M in. kierunek jazdy. i pierwszy w ich projekcie zakręt.
jan5
28.01.2010 08:16
Dżejson tilke nie zaprojektował tego toru, a poza tym chyba ścigają się odwrotnie ale chyba tego jeszcze nie zuważyłeś czas okrążenia jest taki słaby bo symulacje nie wzięły pod uwagę dziur i zabrudzonej powierzchni toru
Szadi
28.01.2010 07:53
Jestem na TAK :D zmieniajcie!
bartek199874
28.01.2010 07:23
no to chyba jedyny tor który jest modernizowany tak aby był szybszy i ze by się na nim lepiej wyprzedzało
Dżejson
28.01.2010 07:16
Thx kemot, to by dawało ok. 10 sekund różnicy na okrążeniu, odejmując tyle od FL'a z zeszłego roku i przeliczając to na średnią prędkość przejazdu pojedynczego okrążenia 186 km/h, czyli 18 km/h więcej niż w 2009. Dodatkowo, daje to o 10 minut szybszy przejazd całego wyścigu (przy założeniu że każde kółko byłoby 10 s szybsze niż w zeszłym roku), i przejazd całego wyścigu ze średnią prędkością 175 km/h (w 2009 roku - 159 km/h). Jak widać, różnica jest dość duża, pytanie tylko, czy przełożyłoby się to na ilość wyprzedzania ?...
kemot
28.01.2010 06:54
Dżejson były chyba symulacje i czas okrążenia miał być 1:38:xxx jeżeli się nie mylę.
Chłodny
28.01.2010 06:47
Myślę że zmiany mogą wyjść tylko i wyłącznie na plus. Ten tor nie pozwala wyprzedzać, bo jest za kręty. Swoją drogą, ostatnio jakaś moda na modyfikacje torów naszła...
Dżejson
28.01.2010 06:20
Wg pierwotnego planu Tilkego na tym torze mieli ścigać się w przeciwnym kierunku. Ciekawe, czy tor byłby wtedy szybszy ?
Carlo's
28.01.2010 06:19
Co najmniej jedno takie duże dohamowanie jak na Abu Zabi, lub sekwencja podobna do S3 na Istanbul Park. Zakręty po 90 stopni oznaczają dalej status quo i zero wyprzedzania.