Trzech kierowców rezerwowych Renault

Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio i Jan Charouz wybrani na rezerwowych kierowcow
31.01.1020:54
Bartosz Pyciarz
3025wyświetlenia

Renault ogłosiło Ho-Pin Tunga, Jerome D'Ambrosio i Jana Charouza jako swoich kierowców rezerwowych w sezonie 2010. Chińczyk i Belg to kierowcy grupy Gravity, powiązanej z nowym współwłaścicielem Renault i byli łączeni z posadą w tym zespole od jakiegoś czasu.

Tung jest najbardziej doświadczonym kierowcą z tej trójki i prowadził już nawet Renault R29 podczas grudniowych testów dla młodych kierowców w Jerez. 27-letni kierowca w ubiegłym roku startował w Superleague Formula i A1GP, gdzie był czołowym kierowcą. W 2004 roku odbył też test z zespołem Williamsa.

To spełnienie mojego marzenia, ale także rozpoczęcie nowych wyzwań. W wielu kwestiach wszystko rozpoczyna się dla mnie od nowa - skomentował Tung. Chciałbym wykorzystać to, że jestem częścią Renault F1 Team do nauczenia się jak najwięcej. Chcę przyswoić jak najwięcej z tego, co mnie otacza, aby stać się lepszym kierowcą.

Chcę mieć także swój wkład i być zawsze tam, gdzie zespół będzie mnie potrzebował, jestem gotowy do pomocy. Podczas mojej pierwszej sesji testowej z zespołem w grudniu w Jerez, inżynierowie byli zachwyceni moją szybkością i precyzją moich odczuć na temat zachowania bolidu. Zyskanie ich szacunku było zawsze moim głównym celem i jestem zadowolony, że udało mi się to osiągnąć.

Chińczyk przyznał także, że jego zaangażowanie może pomóc zwiększyć zainteresowanie Formułą 1 w jego kraju. Moja pozycja w Renault jest świetną wiadomością dla chińskiego sportu. Chiny są nowym rynkiem dla motorsportu, a w szczególności Formuły 1, nawet pomimo tego, że mamy Grand Prix w Szanghaju od 2004 roku. Mam nadzieję, że mogę rozbudować tę podstawę i liczę na duże wsparcie chińskich kibiców.

Jerome D'Ambrosio jest byłym mistrzem Międzynarodowej Formuły Master i jednym z kandydatów do mistrzostwa w tegorocznych zmaganiach w GP2. Będzie to dla niego trzeci sezon w tej serii, a ubiegłoroczne zmagania zakończył na dziewiątym miejscu.

Charouz dołączył do Renault jako aktualny mistrz Le Mans Series, gdzie startował z zespołem Aston Martin Racing. 22-letni Czech powraca w tym roku do rywalizacji w samochodach jednomiejscowych - będzie startował w World Series by Renault w zespole P1 Motorsport.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
Jędruś
01.02.2010 03:57
D'Ambrosio to jedyny kierowca z tej grupy dobrze rokujący na przyszłość. Tung to marny kierowca ( nawet na miarę GP2).Jeździł tam 2 lata i prawie nie puntował.Na testach z Renault mimo doświadczenia też nie poszalał. A1GP i Superleague jak na razie odstają poziomem :D
Kamikadze2000
01.02.2010 09:03
Cóż, innych testerów nie można było się spodziewac. Zaskoczeniem jest jednak angaż Charouza, ale pewnie kasa ma swoje znaczenie. Żeby tylko odwdzięczył się dobrymi wynikami w World Series by Renault! :))
kuxumuxu
01.02.2010 08:51
Charouz będzie pewnie kimś, kim był Adam Khan w zeszłym roku. W razie potrzeby zastąpienia Petrova czy Kubicy, skorzystają pewnie z d'Ambrosio.
renegade
31.01.2010 11:55
... bo pieniadze wniosl.
arahja
31.01.2010 10:11
Renault zawsze miało kilku kierowców. rok temu był di Grassi, Grosjean i Adam Khan który miał chyba pełnić rolę demodrivera. no i zawsze mieli program Renault Driver Development a to pewnie jego pozostałość. nikt chyba nie wytłumaczył do tej pory dlaczego Czech został testerem (nie było go nawet na prezentacji)
renegade
31.01.2010 09:56
Bo dwu z Nich placi rachunki!!
McLuke
31.01.2010 09:52
Chińczyk za kierownicą bolidu F1 - to nie wróży nic dobrego. A BTW, na jaki grzyb Renówce aż 3 testerów, skoro i tak nie bedą mieli kiedy jeździć, bo testy są ograniczone?
Ducsen
31.01.2010 08:20
Czech, Lech, Rus i Chińczyk :D Hahahaha
Dżejson
31.01.2010 08:14
Spodziewali się, że będzie dużo wolniejszy, nie był, więc byli zachwyceni ;P
lubczyk
31.01.2010 08:04
" inżynierowie byli zachwyceni moją szybkością" Chyba pan sobie kpisz