Wypowiedzi po pierwszym dniu testów (10)
Williams, Force India, Lotus, Virgin, RBR, STR, Mercedes, Ferrari, Sauber, Renault
25.02.1023:00
6562wyświetlenia
AT&T Williams
Nico Hulkenberg:
Mieliśmy dobry dzień. Przejechałem całkiem dużo okrążeń z różnymi ustawieniami, dzięki czemu kontynuowaliśmy naukę na temat tego, w jaki sposób bolid reaguje na przeprowadzone zmiany. Jutrzejsze testy będą moimi ostatnimi, tak więc mam zamiar przejechać wiele okrążeń, aby być w możliwie najlepszej formie przed Bahrajnem.
Sam Michael, dyrektor techniczny:
Podczas pierwszego z naszych czterech dni w Barcelonie Nico pracował nad ustawieniami, wykonywał długie przejazdy oraz sprawdzał systemy bolidu - jak na przykład układ chłodzenia. Przeprowadziliśmy również kilka testów aerodynamiki. Jutro Nico będzie jeździł bolidem numer 02, kontynuując pracę nad naszym programem.
(Michał Sulej)
_
Force India Formula One Team
Vitantonio Liuzzi:
Jak tylko zdaliśmy sobie sprawę, że tor jest bardzo brudny i niewystarczająco dobry do przeprowadzenia jakichś użytecznych testów, skoncentrowaliśmy się na ustawieniach i ćwiczeniach postojów, by z powrotem wczuć się w rytm weekendu grand prix. Ogólnie było dość dobrze, ale skupiliśmy się mocno na pit-stopach, by chłopaki wrócili do formy. Jutro zajmiemy się osiągami i długimi przejazdami, zatem powinien to być bardziej reprezentatywny dzień w kwestii tempa nowego samochodu.
Dominic Harlow, główny inżynier wyścigowy:
W pierwszym dniu naszych ostatnich przedsezonowych testów skoncentrowaliśmy się na trenowaniu postojów, symulując warunki wyścigowe i przeróżne scenariusze, które mogą wystąpić w trakcie wyścigu. Warunki na torze nie były dziś szczególnie dobre i jutro będziemy kontynuować pracę nad ustawieniami oraz program rozwojowy.
(Michał Roszczyn)
_
Lotus Racing
Mike Gascoyne, dyrektor techniczny:
To był bardzo produktywny dzień - 76 okrążeń bez żadnych problemów mechanicznych z samochodem. Rano przeprowadziliśmy trochę testów silnika, które poszły gładko. Wykonaliśmy serię testów systemów, przeprowadziliśmy pierwsze starty i sprawdziliśmy różne systemy kontrolne samochodu, a także monitorowaliśmy temperatury i ciśnienie hydrauliczne w całym samochodzie. Ogólnie był to udany dzień zarówno na torze, jak i za kulisami, jeśli chodzi o przygotowania do pierwszego wyścigu. Fairuz wykonał dzisiaj bardzo dobrą robotę, bez żadnych błędów i byliśmy w stanie wykonać cały program.
Jutro bolid T127 poprowadzi Jarno Trulli.
(Marek Roczniak)
_
Virgin Racing
Nick Wirth, dyrektor techniczny:
Kontynuujemy pracę nad 'odpluskwianiem' układu hydraulicznego samochodu i czynimy spore postępy w zrozumieniu istoty problemu. Niestety w momencie, kiedy korzystaliśmy z pewnych eksperymentalnych ustawień elektroniki, które niekorzystnie wpływały na prowadzenie bolidu, Lucas stracił kontrolę nad samochodem na wejściu w zakręt nr 9, co skończyło się poślizgiem i uderzeniem w barierę. Będziemy musieli spędzić trochę czasu przed jutrzejszym dniem na wymianę uszkodzonych elementów zawieszenia i skrzydeł. Powinniśmy wrócić na tor jutro rano i mamy nadzieję, że zaczniemy pokonywać większe dystanse.
(Marek Roczniak)
_
Red Bull Racing
Mark Webber:
Dziś mieliśmy całkiem dobry dzień testowy. Rano wykonaliśmy symulacje związane z wydajnością, a po południu przejechaliśmy większy dystans, pozorując przebieg wyścigu. W połowie symulacji musieliśmy jednak profilaktycznie się zatrzymać z powodu problemów z olejem w skrzyni biegów. Zespół dość szybko sobie z tym poradził i zdołaliśmy ukończyć sesję, tak więc nie było całkiem źle.
Ian Morgan, główny inżynier wyścigowy:
Dzisiejszy dzień zaplanowaliśmy jako symulację weekendu wyścigowego, tak więc rano przeprowadziliśmy testy związane z kwalifikacjami, a po południu wykonaliśmy symulację wyścigu. Wszystko przebiegało bardzo pomyślnie, do czasu kiedy w połowie 'wyścigu' coś niepokojącego w naszych danych zmusiło nas do zatrzymania bolidu na torze. Nie było to jednak nic poważnego i pod koniec sesji zdążyliśmy usunąć usterkę i wysłać samochód z powrotem na tor. Wszystko dziś poszło dobrze, z wyjątkiem tego drobnego problemu z niezawodnością.
Jutro bolid RB6 poprowadzi Sebastian Vettel.
(Michał Sulej)
_
Scuderia Toro Rosso
Jaime Alguersuari:
To był kolejny zachęcający dzień bez żadnych problemów, podczas którego pokonaliśmy spory dystans. Wiele nauczyliśmy się podczas długich przejazdów na miękkiej mieszance opon i z niecierpliwością czekam na wykonanie jutro innego programu.
(Marek Roczniak)
_
Mercedes GP Petronas
Nico Rosberg:
Mieliśmy dziś produktywny dzień i dzięki przejechaniu tak dużej liczby okrążeń byliśmy w stanie wiele się nauczyć. Robimy dobry użytek z dostępnego nam czasu testowego - w samochodzie czuję się już całkiem pewnie i komfortowo. Pod względem aerodynamiki bolid znacznie się zmieni przed pierwszym wyścigiem w Bahrajnie, tak więc nie skupiamy się na szczegółach, tylko na ogólnych ustawieniach i sprawdzamy, jak samochód zachowuje się podczas długich przejazdów. Bardzo użyteczne w naszych przygotowaniach do Bahrajnu są również prace związane z pit-stopami oraz procedurami weekendów wyścigowych.
Jutro bolid MGP W01 poprowadzi Michael Schumacher.
(Michał Sulej)
_
Scuderia Ferrari Marlboro
Fernando Alonso:
Nie był to perfekcyjny dzień, ale mimo wszystko użyteczny. Zamontowaliśmy w samochodzie kilka nowych rzeczy i zebraliśmy trochę danych na temat ich pracy. Teraz musimy zrozumieć, jak je wykorzystać. Warunki na torze nie były dzisiaj najlepsze - trochę brudno i wietrznie. Zawsze interesująco jest jeździć na torze, gdzie rozgrywane jest także grand prix, ponieważ zaczynasz widzieć pewne aspekty, z którymi będziesz musiał sobie później poradzić. Ogólnie rzecz biorąc to był dobry dzień.
(Michał Roszczyn)
_
BMW Sauber F1 Team
Pedro de la Rosa:
Przeprowadziliśmy test aerodynamiczny pod kątem Bahrajnu i próbowaliśmy też znaleźć właściwy balans samochodu dla Circuit de Catalunya, który jest dość wymagającym torem ze względu na dużą liczbę wybojów. Myślę, że sporo się dzisiaj nauczyliśmy i nie możemy się już doczekać jutra.
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
Dzisiaj skoncentrowaliśmy się na różnych ustawieniach mechanicznych i różnych poziomach docisku aerodynamicznego w ramach przygotowań do Grand Prix Bahrajnu. Nie jesteśmy jeszcze w pełni zadowoleni z balansu samochodu, ale zarejestrowaliśmy mnóstwo użytecznych danych, które pomogą nam w dokonaniu dalszej poprawy.
(Marek Roczniak)
_
Renault F1 Team
Witalij Pietrow:
Warunki na torze były dzisiaj całkiem dobre i miło było dla odmiany nie jeździć w deszcz! Dzień przebiegł raczej dobrze i najpierw wykonaliśmy sporo symulowanych pit-stopów, a później skupiliśmy się na pracy nad ustawieniami samochodu, która okazała się użyteczna.
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy:
Cześć porannej sesji poświęciliśmy na trenowanie pit-stopów z Witalijem, co poszło bardzo dobrze. To była pierwsza okazja dla naszych mechaników wyścigowych do poćwiczenia postojów z jeżdżącym samochodem na torze, odkąd wprowadzony został zakaz tankowania i nie pojawiły się żadne problemy proceduralne. Niestety mieliśmy hydrauliczny problem z samochodem tuż po południu, który oznaczał, że musieliśmy wymienić część układu hydraulicznego i to ograniczyło naszą jazdę. Mimo to zdołaliśmy opracować nad ustawieniami, podczas gdy skupiliśmy się nad dostosowaniem samochodu do upodobań Witalija na tym torze.
Jutro bolid R30 poprowadzi Robert Kubica.
(Marek Roczniak)
KOMENTARZE