Neal i Plato zwycięzcami w drugiej rundzie BTCC
Neal zwyciężył dwukrotnie, ale to Plato objął prowadzenie w mistrzostwach
26.04.1011:33
1868wyświetlenia
Wyścig I
Matt Neal wygrał pierwszy z trzech wyścigów drugiej rundy British Touring Car Championship. Drugie miejsce zajął Gordon Shedden, zdobywając tym samym podwójne zwycięstwo dla zespołu Honda Racing.
Pomimo wilgotnej nawierzchni toru, Neal zdecydował się na jazdę na slickach. Prowadzenie objął tuż po starcie i utrzymał je do mety, zwyciężając z przewagą ponad ośmiu sekund nad zespołowym partnerem. Startujący z pole position Tom Chilton, jak również jego zespołowy partner - Tom Onslow-Cole zaryzykowali jazdę na slickach na przedniej osi i oponach na mokrą nawierzchnię na osi tylnej, co na pierwszych okrążeniach wydawało się rozsądnym rozwiązaniem. Jednakże tor szybko przesychał i wkrótce obydwaj spadli w dół stawki.
Po kilku okrążeniach stało się jasne, że kierowcy na slickach mają znaczną przewagę. Gordon Shedden i Jason Plato, którzy na początku wyścigu spadli o kilka pozycji, wkrótce zaczęli odrabiać straty i wyścig zakończyli na drugim i trzecim miejscu. Startujący z czternastego miejsca Tom Boardman w sensacyjnym stylu przebijał się przez stawkę i do mety dojechał tuż za podium, co jest jego najlepszym wynikiem w karierze. Najszybszym zawodnikiem spośród kierowców, którzy w swoich samochodach mieli co najmniej dwie deszczowe opony, okazał się Andrew Jordan, który zajął siódme miejsce.
Wyścig II
Drugi wyścig dnia wygrał kolejny z weteranów BTCC - Jason Plato, odnosząc pierwsze zwycięstwo dla Chevroleta Cruze w tej serii wyścigowej.
Plato znakomicie wystartował z drugiego rzędu i jeszcze przed pierwszym zakrętem zdołał wyprzedzić obydwie Hondy. Samochody japońskiego producenta, obciążone balastem nie spisywały się dobrze, w związku z czym Matt Neal i Gordon Shedden pod koniec pierwszego okrążenia spadli za Stevena Kane'a, Andrew Jordana i Roba Collarda, który wystartował z dziesiątego miejsca.
Collard wkrótce awansował na drugą pozycję, wykorzystując błąd Kane'a na dohamowaniu przed nawrotem Deene. BMW okazało się samochodem lepiej dbającym o opony niż Chevrolet Cruze, dzięki czemu obydwaj zawodnicy na końcowym etapie wyścigu zaczęli zbliżać się do lidera. Collard na ostatnich zakrętach przed metą znalazł się tuż za Jasonem Plato, jednakże jego wyjście z ostatniej szykany nie było wystarczające do wyprzedzenia rywala.
Andrew Jordan przez siedem okrążeń utrzymywał trzecią pozycję, jednakże w okolicach połowy wyścigu stracił ją na rzecz Roba Collarda. Na dziesiątym okrążeniu został wyprzedzony przez kolejnego z zawodników startujących w BMW - Mata Jacksona, a do mety dojechał na piątej pozycji, co było dla niego najlepszym rezultatem w obecnym sezonie. Startujący z pole position Matt Neal przez większą część dystansu wyścigu zdołał utrzymywać szóste miejsce, jednakże ostatecznie uległ obydwu kierowcom Team Aon, a tuż przed metą wyprzedził go również Paul O'Neill.
Wyścig III
Finałowy wyścig rundy na torze Rockingham wygrał Matt Neal, który po raz drugi w ten weekend wystartował z pole position.
Na starcie Neal spadł na trzecie miejsce, lecz stracone pozycje zdołał odzyskać jeszcze przed zakończeniem pierwszego okrążenia. Za jego plecami pomiędzy Paulem O'Neillem i Tomem Onslow-Cole toczyła się walka o drugie miejsce. Na pięć okrążeń przed metą zwycięsko z tego pojedynku wyszedł O'Neill, zdobywając najlepszy rezultat w historii zespołu Tech-Speed i awansując na czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców.
Pierwsze trzy pozycje nie ulegały dalszym zmianom, jednakże na ostatnim okrążeniu Onslow-Cole przestrzelił dohamowanie przed nawrotem Deene i w wyniku tego błędu spadł na siódme miejsce. Na ostatnie miejsce na podium awansował dzięki temu Steven Kane. Andrew Jordan poprawił swój rezultat z poprzedniego wyścigu i dojechał tuż za podium, natomiast piąte miejsce zajął Jason Plato, który rundę na torze Rockingham opuścił jako lider klasyfikacji generalnej z przewagą siedemnastu punktów nad Mattem Nealem.
Matt Neal wygrał pierwszy z trzech wyścigów drugiej rundy British Touring Car Championship. Drugie miejsce zajął Gordon Shedden, zdobywając tym samym podwójne zwycięstwo dla zespołu Honda Racing.
Pomimo wilgotnej nawierzchni toru, Neal zdecydował się na jazdę na slickach. Prowadzenie objął tuż po starcie i utrzymał je do mety, zwyciężając z przewagą ponad ośmiu sekund nad zespołowym partnerem. Startujący z pole position Tom Chilton, jak również jego zespołowy partner - Tom Onslow-Cole zaryzykowali jazdę na slickach na przedniej osi i oponach na mokrą nawierzchnię na osi tylnej, co na pierwszych okrążeniach wydawało się rozsądnym rozwiązaniem. Jednakże tor szybko przesychał i wkrótce obydwaj spadli w dół stawki.
Po kilku okrążeniach stało się jasne, że kierowcy na slickach mają znaczną przewagę. Gordon Shedden i Jason Plato, którzy na początku wyścigu spadli o kilka pozycji, wkrótce zaczęli odrabiać straty i wyścig zakończyli na drugim i trzecim miejscu. Startujący z czternastego miejsca Tom Boardman w sensacyjnym stylu przebijał się przez stawkę i do mety dojechał tuż za podium, co jest jego najlepszym wynikiem w karierze. Najszybszym zawodnikiem spośród kierowców, którzy w swoich samochodach mieli co najmniej dwie deszczowe opony, okazał się Andrew Jordan, który zajął siódme miejsce.
Wyścig II
Drugi wyścig dnia wygrał kolejny z weteranów BTCC - Jason Plato, odnosząc pierwsze zwycięstwo dla Chevroleta Cruze w tej serii wyścigowej.
Plato znakomicie wystartował z drugiego rzędu i jeszcze przed pierwszym zakrętem zdołał wyprzedzić obydwie Hondy. Samochody japońskiego producenta, obciążone balastem nie spisywały się dobrze, w związku z czym Matt Neal i Gordon Shedden pod koniec pierwszego okrążenia spadli za Stevena Kane'a, Andrew Jordana i Roba Collarda, który wystartował z dziesiątego miejsca.
Collard wkrótce awansował na drugą pozycję, wykorzystując błąd Kane'a na dohamowaniu przed nawrotem Deene. BMW okazało się samochodem lepiej dbającym o opony niż Chevrolet Cruze, dzięki czemu obydwaj zawodnicy na końcowym etapie wyścigu zaczęli zbliżać się do lidera. Collard na ostatnich zakrętach przed metą znalazł się tuż za Jasonem Plato, jednakże jego wyjście z ostatniej szykany nie było wystarczające do wyprzedzenia rywala.
Andrew Jordan przez siedem okrążeń utrzymywał trzecią pozycję, jednakże w okolicach połowy wyścigu stracił ją na rzecz Roba Collarda. Na dziesiątym okrążeniu został wyprzedzony przez kolejnego z zawodników startujących w BMW - Mata Jacksona, a do mety dojechał na piątej pozycji, co było dla niego najlepszym rezultatem w obecnym sezonie. Startujący z pole position Matt Neal przez większą część dystansu wyścigu zdołał utrzymywać szóste miejsce, jednakże ostatecznie uległ obydwu kierowcom Team Aon, a tuż przed metą wyprzedził go również Paul O'Neill.
Wyścig III
Finałowy wyścig rundy na torze Rockingham wygrał Matt Neal, który po raz drugi w ten weekend wystartował z pole position.
Na starcie Neal spadł na trzecie miejsce, lecz stracone pozycje zdołał odzyskać jeszcze przed zakończeniem pierwszego okrążenia. Za jego plecami pomiędzy Paulem O'Neillem i Tomem Onslow-Cole toczyła się walka o drugie miejsce. Na pięć okrążeń przed metą zwycięsko z tego pojedynku wyszedł O'Neill, zdobywając najlepszy rezultat w historii zespołu Tech-Speed i awansując na czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców.
Pierwsze trzy pozycje nie ulegały dalszym zmianom, jednakże na ostatnim okrążeniu Onslow-Cole przestrzelił dohamowanie przed nawrotem Deene i w wyniku tego błędu spadł na siódme miejsce. Na ostatnie miejsce na podium awansował dzięki temu Steven Kane. Andrew Jordan poprawił swój rezultat z poprzedniego wyścigu i dojechał tuż za podium, natomiast piąte miejsce zajął Jason Plato, który rundę na torze Rockingham opuścił jako lider klasyfikacji generalnej z przewagą siedemnastu punktów nad Mattem Nealem.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matt Neal (4) | Honda Civic | 16 | 0h23m09,696 | 15 | |
2 | Paul O'Neill (29) | Honda Integra | 16 | +0:05,489 | 12 | |
3 | Steven Kane (11) | BMW 320si E90 | 16 | +0:07,817 | 10 | |
4 | Andrew Jordan (77) | Vauxhall Vectra | 16 | +0:10,269 | 8 | |
5 | Jason Plato (2) | Chevrolet Cruze | 16 | +0:10,795 | 6 | |
6 | Rob Collard (6) | BMW 320si E90 | 16 | +0:11,147 | 5 | |
7 | Tom Onslow-Cole (21) | Ford Focus ST | 16 | +0:12,703 | 4 | |
8 | James Nash (14) | Vauxhall Vectra | 16 | +0:13,617 | 3 | |
9 | Andy Neate (44) | BMW 320si E90 | 16 | +0:14,008 | 2 | |
10 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon | 16 | +0:16,180 | 1 | |
11 | Martin Johnson (27) | Vauxhall Astra Coupe | 16 | +0:23,512 | ||
12 | Matt Hamilton (98) | Honda Civic Type R | 16 | +0:24,983 | ||
13 | Arthur Forster (37) | BMW 320si E90 | 16 | +0:38,328 | ||
14 | Shaun Hollamby (99) | Volkswagen Golf MK5 | 16 | +0:43,292 | ||
15 | John George (28) | Honda Integra | 16 | +0:53,789 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
16 | Gordon Shedden (52) | Honda Civic | 12 | |||
17 | Tom Chilton (23) | Ford Focus ST | 0 | |||
18 | Mat Jackson (5) | BMW 320si E90 | 0 | |||
19 | Alex MacDowall (20) | Chevrolet Cruze | 0 | |||
20 | David Pinkney (55) | Vauxhall Vectra | 0 |
Najszybsze okrażenie: Matt Neal - 1:25,066 na 4 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE