Okrążenie toru w Montrealu z Robertem Kubicą

"Ten tor to ciągłe hamowanie i przyspieszanie, sporo dohamowań i nierówności"
09.06.1014:48
Inf. prasowa
3418wyświetlenia
Circuit Gilles Villeneuve to miejsce pierwszego i zarazem jedynego jak dotychczas zwycięstwa Roberta Kubicy w Formule 1. To także jeden z ulubionych torów polskiego kierowcy, a jego charakterystyka powinna pasować bolidowi Renault R30, zatem wszyscy z niecierpliwością wyczekujemy na Grand Prix Kanady, mając nadzieję na powtórkę co najmniej tak dobrego występu, jak w Monako.

&,tory/gilles_villeneuve.jpg,,

Okrążenie Circuit Gilles Villeneuve z Robertem Kubicą

Montreal to jeden z moich ulubionych torów i jestem naprawdę zadowolony, że po roku przerwy powrócił do kalendarza. Jest tam zawsze wspaniała atmosfera i jest to świetne wydarzenie dla fanów.

Ten tor to ciągłe hamowanie i przyspieszanie, sporo dohamowań i nierówności, a ponieważ nie jest to permanentny obiekt, to przyczepność wzrasta w trakcie weekendu i możesz coraz bardziej cisnąć wraz z każdym okrążeniem. Ściany są również bardzo blisko toru, więc jest mało miejsca na błędy, ale takie charakterystyki torów zawsze mnie cieszą. Co do ustawień, musisz skoncentrować się na stabilności podczas hamowania oraz przyczepności podczas przyspieszania, dodatkowo bolid musi być łatwy w prowadzeniu, ponieważ jest tu dużo wybojów.

Chociaż miałem tutaj duży wypadek w 2007 roku, to jednak nigdy o tym nie myślę i nie obawiam się powrotu do Montrealu. Właściwie wygrałem tam ostatni wyścig w 2008 roku, więc powracam jako triumfator. Mam dobre przeczucia co do toru i mam nadzieję, że bolid R30 będzie konkurencyjny. Realistycznie może być trudno, aby zdobyć zwycięstwo, ale nigdy nie wiadomo…

Pierwszy zakręt jest wirażem, w którym hamuje się, wchodząc już w drugi zakręt. Można dosyć mocno zaatakować od wewnętrznej, w zależności od balansu bolidu, ale ważne jest to, aby mieć właściwą linię na wejściu w drugi zakręt, który jest kłopotliwym nawrotem, całkiem długim i otwierającym się na wyjściu. Wcześnie pokonujesz wierzchołek zakrętu i wkrótce przyspieszasz, zbliżając się do pierwszej szykany, która składa się z najprzyjemniejszych zakrętów okrążenia.

Zakręty trzy i cztery zapewniają wspaniałe odczucia w bolidzie F1. Wiraż pokonuje się z prędkością około 155 kilometrów na godzinę i można zyskać sporo czasu, przejeżdżając po tarkach, ale kiedy to robisz, tarki zaburzają balans bolidu, więc należy upewnić się, że wylądujesz we właściwym kierunku. Ściany są bardzo blisko na wyjściu i jeżeli uda się nam prześlizgnąć milimetry obok nich, zyskamy dwie dziesiąte sekundy więcej niż jadąc pół metra dalej. Czujesz jak blisko są, lecz nie możesz zbyt mocno zbliżyć się, gdyż bolidy F1 są dosyć delikatne, gdy doprowadzisz do kontaktu.

Zakręty osiem i dziewięć tworzą kolejną szykanę, ale chociaż wygląda to jak szykana, jest to w rzeczywistości zakręt z jednym wierzchołkiem. Potrzebujesz stamtąd dobrego wyjścia, ponieważ dalej jest nawrót, który jest jedynym prawdziwym miejscem do wyprzedzania na torze. Nawrót jest najwolniejszą częścią toru, mieliśmy tam problemy z pękającą nawierzchnią w przeszłości. Jeżeli wybierzesz linię jazdy w kształcie litery "V”, przez co poświęcisz wejście w zakręt, to możesz dobrze wyjść, a to jest ważne, aby zapewnić sobie dobry wyjazd na przed długą prostą, która następuje później
.

Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

16
jan5
09.06.2010 10:44
RAFFTOM to nie chodzi o to ze ferrari jest w tym momencie takie słabe, tylko po prostu tor w turcji im nie spasował.
janko30
09.06.2010 09:42
Tor daje możliwość jazdy na limicie, a Robert potrafi to robić najlepiej. Wstarczy żeby bolid na to pozwalał i może być tak jak w Monako, a może nawet lepiej !
RAFFTOM
09.06.2010 08:57
@jan5 Na Kanadę również testują pewne poprawki, które zmniejszają docisk aero i mają im dać jakieś profity czasowe, pożyjemy, zobaczymy :) Na Walencję jest szykowany mocno zmodyfikowany pakiet, który ma przybliżyć Ferrari do czołowych ekip, gdyż jak to zostało ujęte, walka na obecnym poziomie m.in. z Renault Im nie odpowiada.
jan5
09.06.2010 08:45
Banditto czym sie tak podjarałeś?
Banditto
09.06.2010 07:44
@jewriej, Dobre! Dobre! :D
jan5
09.06.2010 07:30
RAFFTOM ferrari ma czasem nie mieć pakietu nowego na walencje??
RAFFTOM
09.06.2010 04:43
@up Wszystko wyjaśni się po 3 sesji kwalifikacyjnej, jak sprawdzi się nowo przygotowany na Kanadę pakiet aero Ferrari, jeżeli się w niej znajdą, rzecz jasna ;) Co do Kubicy, to liczę na miłą niespodziankę, może warto obstawić P1...
jan5
09.06.2010 03:18
są też inne zespoły dlatego stawiam tak ferrari, renault, red bull, mclaren,force india, mercedes kolejność ma znaczenie incar widze ze załapałeś żart, bo gdyby ktos to inny przeczytał to napisałby to samo co zawsze czyli ze reprezentuje niższy poziom to chyba oczywiste że ferrari i renault, które były szybkie w monaco będą także szybkie tutaj
Simi
09.06.2010 03:11
Jan5 - wygrać, wygrać... Ale w stawce jest także RBR, McLaren, Mercedes...
incar
09.06.2010 02:36
o pół sekundy gorszy na okrążeniu, haha
oligator
09.06.2010 02:32
szkoda ze ilustracja toru nie pokazuje konturow wyspy
jan5
09.06.2010 01:56
Ralph1537 kubica jest gdzieś o pół sekundy na okrazeniu gorszym kierowcą wiec jaki bolid bedzie szybszy o 0,8s od ferrari to bez problemu kubica powinien wygrać jewriej miejsce to spełnia wymogi opisane w kodeksie jana5, czyli prosta wychodząca z wolnego zakrętu jest dobry miejscem do wyprzedzania
jewriej
09.06.2010 01:56
kiedyś było okrążenie z Montoyą. Wg niego (chyba, o ile pamiętam) najlepsze miejsce do wyprzedzania było na zakrętach 12 i 13 :)
Ralph1537
09.06.2010 01:50
szybciej kubica wygra niz alonso :D
Ramzi
09.06.2010 01:45
nieeeee, moj stary wygra
jan5
09.06.2010 01:40
kubica wygra albo bedzie drugi za alonso