Ecclestone: Mercedes jest powodem słabej formy Schumachera

"Gdyby Michael siedział teraz w Red Bullu natychmiast zacząłby jeździć tak, jak przedtem"
09.07.1010:09
Mariusz Karolak
2710wyświetlenia

Mercedes jest powodem słabych występów Michaela Schumachera w tym roku. Tak przynajmniej uważa Bernie Ecclestone.

Podsumowując pierwszą część sezonu w rozmowie z Gazzetta dello Sport, 79-letni Brytyjczyk powiedział: On znalazł się w dużo trudniejszej sytuacji, niż się tego spodziewał. Tu nie chodzi o niego, ale o samochód. Gdyby Michael siedział teraz w Red Bullu natychmiast zacząłby jeździć tak, jak przedtem.

Tymczasem Nico Rosberg w wywiadzie dla niemieckojęzycznego TV Movie stwierdził: Samochód nie jest obecnie wystarczająco szybki. Jest parę spraw w kwestii rozwoju, które nie poszły zgodnie z planem.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

22
Jędruś
09.07.2010 08:02
Ten rok dla Mercedesa rzeczywiście jest poniżej oczekiwać( choć wielu się tego spodziewała, choć sam myślałem, że będą jednak wstanie zdobyć coś więcej niż 2 podia). Poczekamy do 2011.Przy ilości zmian jakie mają wejść Brawn znów powinien zbudować fenomentalny bolid.
jano21
09.07.2010 01:10
No przeciez ma racje. Schumacher umie tylko wtedy wygrywac kiedy ma najszybszy samochod. Ale to tylko wtedy gdy kilku innych rywali ma jeszcze pecha.
peewee
09.07.2010 12:22
Tego nie da się czytać, na bełty zbiera ;/
ice
09.07.2010 12:14
Nie widzicie tej ironii w wypowiedzi Berniego ? :D a tak na serio to zgadzam sie z poprzednikami.
michael85
09.07.2010 11:10
Taka jest prawda. Schumi udowodnił swoimi wspaniałymi startami, że to nie on jest problemem Perfekcyjnie wystartował w Turcji, w Walecji. Niestety. Ostatnio w kwalifikacjach też miał problemy. Mercedes odstaje i to mocno. NH jeśli kiwa z politowaniem głową tak jak miało to miejsce w Kanadzie to chyba nad swoim marnym autem.
Cricetidae
09.07.2010 11:06
ok, zgadza sie, że może w tym bolidzie Schumacher nie czuje sie zbyt dobrze i dlatego mu nie idzie. Trzeba być wyrozumiałym i nie oceniac kierowców tak pochopnie ;) Huunreh ma racje, co by sie nie działo to i tak będa na niego gadać. Ale nie rozumiem po co Bernie mowi takie rzeczy: ' Gdyby Michael siedział teraz w Red Bullu natychmiast zacząłby jeździć tak, jak przedtem” WOW! no niesamowicie spostrzegawcze. Co więcej, wydaje mi sie, że przynamniej połowa kierowców z obecnej stawki wsadzona do RBR byłaby w stanie wygrywac albo przynamniej zdobywac podia... niesamowite, prawda Bernie?
artur_fan_f1
09.07.2010 11:00
żal mi tego dziadka...
vermaden
09.07.2010 10:30
@Gilles "no niestety ale na tym to polega ;) dobry kierowca + dobry bolid = tytuł, jedyny wyjatek jaki mi przychodzi do głowy to rok 82... ;]" Wlasnie z tego powodu ubolewam tez, ze MOY nie mial zadnego tytula, chocby w 2002 czy 2003, ale coz, taki sport ;)
Dasqez
09.07.2010 09:59
Gdyby babka miała wąsy to by była dziadkiem.
Aquos
09.07.2010 09:44
Huunreh -> wszystko to prawda, ale tylko po części. Tegoroczny bolid Mercedesa jedynie w pewnym stopniu może tłumaczyć tempo Schumachera. Fakt pozostaje jednak faktem, że stary mistrz nie jest już niestety tak szybki, jak kiedyś. Zrzucanie odpowiedzialności (całej lub nawet większości) na bolid to zwykłe wymówki.
Huunreh
09.07.2010 09:33
Aguos bo to chodzi o to, że nie każdemu bolid pasuje. Jeden może lepiej jeździć takim W01 a drugi może gorzej. Każdy ma swój własny styl jazdy. Widocznie Schumacherowi nie pasuje taki bolid. Jeśli np. Schumacher miałby 75 pkt, a Rosberg 34 to każdy by mówił, że Mercedes faworyzuje Schumachera. Ale jeśli ma mniej od Rosberga to, że Schumacher nie umie jeździc. Tak czy siak ludzie będą na niego gadać bo jest osobą dość kontrowersyjną jak na F1.
Aquos
09.07.2010 09:01
Huunreh -> masz rację, że Mercedes jest słaby, temu chyba nikt nie zaprzeczy. Ale to tłumaczy jedynie dlaczego jego kierowcy nie wygrywają wyścigów, ba nie jeżdżą nawet w czołówce. Nie tłumaczy jednak zupełnie dlaczego Schumacher zebrał dotychczas zaledwie 34 pkt, podczas gdy Rosberg zdołał ich zgromadzić 75, czyli 220%(!) wyniku Schumiego.
Gilles
09.07.2010 08:54
@vermaden, no niestety ale na tym to polega ;) dobry kierowca + dobry bolid = tytuł, jedyny wyjatek jaki mi przychodzi do głowy to rok 82... ;]
Simi
09.07.2010 08:54
Berniemu nadal wesoło... Przecież jasne, że Schumacher spisuje się słabo, a nie Mercedes jest tego sprawcą. Przecież Schumi odstaje nawet od Nico Rosberga! Vermaden - ... i dlatego, że był w 100% faworyzowany przez zespół... Tak. Coś w tym może być.
jan5
09.07.2010 08:53
a mi się wydaje że jest odwrotnie, to schumacher jest odpowiedzialny za słabe występy mercedesów, a zespół zamiast skoncentrować się na rozwoju bolidu koncentruje się na nim
vermaden
09.07.2010 08:45
"Ecclestone: Mercedes jest powodem słabej formy Schumachera" Idac dalej tym tropem moznaby powiedziec, ze tytuly zdobyl dlatego, ze mial najszybszy samochod w stawce ...
noofaq
09.07.2010 08:42
a ja sie zgadzam... Kubica w zeszłym sezonie jeździł słabo i wszyscy tłumaczyli że jest do bani.. teraz ma auto lepsze i postępy widać gołym okiem.. a to że są kierowcy którzy potrafią wycisnąc z gorszego bolidu więcej, i są tez tacy którzy potrafią jechać dobrym na max to już inna sprawa..
Huunreh
09.07.2010 08:32
Co Wy gadacie za bzdury... Gołym okiem widać, że Schumacher i Rosberg nie mogą sobie poradzić z W01. A niestety tak to już bywa jeśli zespół rok temu był dobry. Taki zespół może nadal być dobry lub upaść. Pamiętacie McLarena z 2005? Raikkonen śmigał aż miło tylko jednostki napędowe zawodziły, ale bolid był najszybszy. Rok później już nie było tak fajnie bo MP4-21 ledwo doganiał stawke. Tak samo sie stało z Brawnem/Mercedesem. BGP001 śmigał aż miło, a obecnie W01 nie potrafi dogonić stawki. No ale lepiej na Schumachera zwalić wine czyż nie?
cichy
09.07.2010 08:20
skończ waść..
marcin.p90
09.07.2010 08:18
Haha, żarty chyba sobie robi Bernie. Dobrze napisał @bukuć z tym tematem, bo taka jest prawda po części. Rosberg mógł jakoś mieć lepsze wyniki od Schumachera i walczyć o wysokie pozycje, a Schumacher się tułał na niższych miejscach. Ciekawe co powiedziałby Bernie, gdyby tak samo SCH jeździł w Red Bullu, do jakiego zespołu wtedy by go wysyłał :)
speed-crashday
09.07.2010 08:14
Widzę że Bernie nadal sypie humorem mimo wieku :)
bukuć
09.07.2010 08:13
WHAT?!? Tytuł powinien brzmieć: "Schumacher jest powodem słabej formy Mercedesa" Co on wygaduje?!?Powrót Schu to tylko PR i pieniążki dla Ecclestone'a(pewnie dlatego tak gada). 7 tytułów to tylko powłoczka. Ja chcę zobaczyć jak teraz Sakon będzie atakował Schumachera :)