Nowe testy na wyginanie skrzydeł wpłyną na większość zespołów?

Tak przynajmniej twierdzi włoska gazeta La Stampa
04.08.1010:55
Marek Roczniak
2463wyświetlenia

Jak sugerują niektóre źródła, niemal wszystkie zespoły będą musiały zmodyfikować przednie skrzydła w swoich bolidach, aby przeszły one zaostrzone testy na wyginanie przed Grand Prix Belgii pod koniec tego miesiąca.

Z uwagi na wyraźnie uginające się skrzydła w bolidach Red Bulla w ostatnich wyścigach i w mniejszym stopniu w Ferrari, FIA poinformowała wszystkie zespoły w ostatnią niedzielę, że od teraz przy testach na elastyczność zwiększony zostanie nacisk na końcówki skrzydeł z 50 do 100 kg, a odkształcenie nie będzie mogło przekraczać 20 mm (wcześniej 10).

Panuje przekonanie, że Red Bull Racing znalazł jakiś sposób na przejście dotychczasowych testów na elastyczność, a w wyścigu przy proporcjonalnie większych obciążeniach końcówki skrzydeł mogą się zbliżać do ziemi, powodując wytwarzanie większego docisku aerodynamicznego. Włoska gazeta La Stampa, powołując się na anonimowe źródła donosi, że niemal wszystkie zespoły będą musiały dokonać zmian. Cytowane jest źródło w Ferrari: Będziemy musieli się do tego dostosować, ale nie wpłynie to na naszą konkurencyjność.

La Stampa dodaje, że Fernando Alonso spędził cały wtorek w symulatorze, pracując nad nowym pakietem aerodynamicznym. Hiszpańska prasa cytuje swojego kierowcę mówiącego, że ktokolwiek w siedmiu pozostałych wyścigach stanie sześć czy siedem razy na podium, będzie mistrzem.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

8
christoff.w
04.08.2010 09:47
YAHoOA- A jakby Kubek wygral wszystkie siedem gp to co by bylo? Kto bylby mistrzem? hahaha..;) (7x25=165pkt + obecne 89=254pkt, no ale przeciez czolowka nie bedzie przyjezdzala na koncu tylko taki Webber czy Vettel bedzie zgarnial 18 lub 15pkt co przy obecnym stanie konta na przyklad Webbera robi: 161pkt + 7x18pkt= razem:287pkt chyba ze raz czy dwa w ogole nie zapunktuje ale pewnie za to Vettel lub Ham czy tez napewno Alonso a wiec chyba jednak niemozliwe lub tez malo prawdopodobne a szkoda.. ;-) Chociaz teoretycznie i matematycznie...jakby reszta stawki namieszala itp,itd to moze,moze... ;-)
Spandex
04.08.2010 05:56
Przynajmniej nie w trakcie weekendu wyścigowego jak w WTCC, więc nie jest tak źle, mają troszkę czasu na ewentualne poprawki.
jednooki_cyklop
04.08.2010 02:40
Mają do tego prawo, marrcuss.
marrcus
04.08.2010 02:00
z 50 na 100kg, tak sobie zmieniają zasady w trakcie gry ?
paymey852
04.08.2010 10:24
Hamilton to extremalnie szybki kierowca, ale z nowym, bardziej wytrzymałym skrzydłem z jego fartem i tendencją do przebijania opon, zwłaszcza kolegom na torze, zapowiada się jak na ironie więcej SCar xD.
Maraz
04.08.2010 10:09
Ralph1537 - i najprawdopodobniej sprawdzają każdą wersję, inaczej wszystkie zespoły już dawno zakładałyby superelastyczne skrzydła na sam wyścig.
Ralph1537
04.08.2010 09:54
no ale zespoły mogą dać inne skrzydła do testów a inne wykorzystać w wyścigu, skrzydła często się zmienia i wprowadza nowe, musieli by testować ja przed każdym wyścigiem i to wszystkie wersje tych skrzydeł
YAHoO
04.08.2010 09:34
„ktokolwiek w siedmiu pozostałych wyścigach stanie sześć czy siedem razy na podium, będzie mistrzem” A my mamy oczywiście nadzieję, że będzie to Robert Kubica - jak by to Borowczyk powiedział :)