Plato i Shedden zwycięzcami szóstej rundy BTCC

Jason Plato ponownie wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw
09.08.1017:35
Michał Sulej
1792wyświetlenia
Wyścig I


Jason Plato powrócił na szczyt klasyfikacji generalnej kierowców dzięki zwycięstwu w pierwszej rundzie serii British Touring Car Championship po letniej przerwie.

Startujący z drugiej lokaty Plato prowadzenie objął już na pierwszym zakręcie za sprawą bardzo wolnego startu w wykonaniu ruszającego z pole position Alexa MacDowalla, w którego aucie awarii uległa dźwignia zmiany biegów. Przez pierwszą część wyścigu Jason musiał wytrzymywać nieustanną presję ze strony Mata Jacksona, lecz w dalszej jego części udało mu się oddalić od rywala na niecałe dwie sekundy.

Tom Chilton na pierwszym okrążeniu stracił dwie pozycje na rzecz kierowców Hondy - Gordona Sheddena i Matta Neala, lecz już na kolejnym kółku odzyskał jedną lokatę, po czym na siódmym okrążeniu udało mu się powrócić na trzecie miejsce. Pierwsza czwórka do mety dojechała już bez żadnych zmian, natomiast o piątą lokatę zaciekle walczyli Matt Neal i Andrew Jordan, którzy w ferworze walki zostali wyprzedzeni przez Jamesa Nasha.

Neal został następnie wyprzedzony przez startującego z ostatniego miejsca Toma Onslow-Cole, a w końcówce wyścigu przebił przednią lewą oponę i ostatecznie nie został sklasyfikowany, tracąc prowadzenie w mistrzostwach na rzecz Jasona Plato.


Wyścig II


Jason Plato w drugim wyścigu dnia na torze Snetterton był bezkonkurencyjny, odnosząc swoje czwarte zwycięstwo w sezonie 2010 i zwiększając do 24 punktów prowadzenie w tabeli mistrzostw.

Od startu wyścigu żaden z rywali nie był w stanie zbliżyć się do doświadczonego Brytyjczyka, pomimo pięciu okrążeń przejechanych za samochodem bezpieczeństwa i 45 kilogramów balastu na pokładzie Chevroleta Cruze z numerem "2". Do mety Plato dojechał z wynoszącą prawie trzy sekundy przewagą nad kierowcami Forda.

Startujący z drugiej pozycji Mat Jackson na szóstym okrążeniu pojechał zbyt szeroko na zakręcie Coram, po czym dwa kółka później stracił lokatę na rzecz zawodników Team Aon. Na czternastym okrążeniu, za sprawą kolejnego szerokiego wyjazdu został wyprzedzony przez swojego zespołowego partnera - Stevena Kane'a i wyścig zakończył ostatecznie na piątym miejscu.

Kane, Jackson, Jordan, Collard, Shedden i Neal linię mety przejechali w odstępie zaledwie 2,2 sekundy, natomiast czołową dziesiątkę zamknął James Nash, którego pozycja została wylosowana jako pierwsze miejsce startowe do finałowego wyścigu szóstej rundy.


Wyścig III


Gordon Shedden utrzymał przy życiu swoje nadzieje na triumf w tegorocznej edycji mistrzostw BTCC, zwyciężając w ostatnim z trzech wyścigów na torze Snetterton.

Szkot już na starcie wskoczył na drugą lokatę, wyprzedzając zespołowego partnera z Hondy - Matta Neala, natomiast na drugim okrążeniu objął prowadzenie w wyścigu po tym, jak liderujący James Nash wypadł z toru na zakręcie Riches. Od tego momentu Shedden całkowicie kontrolował przebieg wyścigu i do mety dojechał z przewagą ponad dwóch sekund nad najbliższym rywalem.

Matt Neal przez większość dystansu utrzymywał drugą lokatę, lecz na ostatnim okrążeniu został wypchnięty z toru przez Roba Collarda i po tym incydencie spadł na trzecie miejsce. Mat Jackson na początkowym etapie wyścigu walczył o czwartą pozycję z Tomem Onslow-Cole, jednakże pomiędzy zawodnikami doszło do kontaktu, w wyniku którego Jackson wypadł na pobocze, natomiast jego rywal wpadł w poślizg i z uszkodzeniami nadwozia musiał udać się do boksów.

Jackson przed końcem wyścigu zdołał przebić się na siódme miejsce, natomiast Onslow-Cole zdecydował się na kolejny zjazd do boksów i założenie świeżych opon, co umożliwiło mu zdobycie bonusowego punktu za najszybszy czas okrążenia podczas wyścigu.


Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Gordon Shedden (52)Honda Civic180h22m01,41115
2Rob Collard (6)BMW 320si E9018+0:02,14812
3Matt Neal (4)Honda Civic18+0:02,84110
4Tom Chilton (23)Ford Focus ST18+0:04,5478
5Jason Plato (2)Chevrolet Cruze18+0:04,9276
6Steven Kane (11)BMW 320si E9018+0:05,1855
7Mat Jackson (5)BMW 320si E9018+0:12,7914
8Paul O'Neill (29)Honda Integra18+0:29,5513
9David Pinkney (55)Vauxhall Vectra18+0:30,3562
10Andy Neate (44)BMW 320si E9018+0:30,6581
11Tom Boardman (22)SEAT Leon18+0:31,913
12John George (28)Honda Integra18+0:32,514
13Alex MacDowall (20)Chevrolet Cruze18+0:32,953
14Arthur Forster (37)BMW 320si E9018+0:43,740
15Shaun Hollamby (99)Volkswagen Golf MK518+0:58,810
16Tom Onslow-Cole (21)Ford Focus ST17+1 okr.
Niesklasyfikowani
17Lea Wood (43)Honda Integra13
18Martin Depper (30)BMW 320si E907
19James Nash (14)Vauxhall Vectra1
20Andrew Jordan (77)Vauxhall Vectra0
Najszybsze okrażenie: Tom Onslow-Cole - 1:12,344 na 16 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

5
yaper
10.08.2010 03:01
Team Aon zaliczył kolejny bardzo udany weekend. Nie ukrywam, że kibicuję tym gazowym Fordom i miło jest ich widzieć coraz częściej w pierwszej piątce :-) Plato sukcesywnie po tytuł... oby!
Maraz
10.08.2010 02:01
W regulaminie pisze, że wystarczy w dowolnym momencie wyścigu przekroczyć linię start/meta na prowadzeniu.
Vsene
10.08.2010 08:52
@marrcus Dokładnie tak, każdy kto prowadzi dostaje bonusowy punkt. Nie do końca natomiast jestem zorientowany, jak musi wyglądać takie okrążenie, żeby zostało zaliczone - czy musi być na czele przez pełne okrążenie, czy wystarczy być na prowadzeniu podczas przejeżdżania linii startowej...
noofaq
10.08.2010 05:48
Honda na czele :) silniki serii K20 to bardzo dobre silniki już w serii, oglądając wyścigi można przekonać się że na torze profesjonalnie też sie sprawdzają :)
marrcus
09.08.2010 08:40
Premia za prowadzenie przez min. 1 okrążenie każdy kto poprowadzi dostaje premie ?