Chilton i Onslow-Cole zwycięzcami na Silverstone w serii BTCC

Kierowcy Team Aon zdominowali przebieg siódmej rundy mistrzostw
23.08.1013:15
Michał Sulej
1869wyświetlenia
Wyścig I


Najszybszym kierowcą podczas pierwszego wyścigu dnia na torze Silverstone okazał się Tom Chilton, któremu w odniesieniu zwycięstwa nie przeszkodziła nawet wprowadzona po sobotnich kwalifikacjach modyfikacja przepisów mająca na celu zmniejszenie osiągów Fordów Focusów zespołu Team Aon.

Podczas sesji kwalifikacyjnej Chilton oraz Tom Onslow-Cole byli znacznie szybsi od swych rywali i bez większego wysiłku zajęli dwie czołowe lokaty. Po tym fakcie organizatorzy serii nakazali zespołowi Team Aon niezwłoczne obniżenie maksymalnej wartości ciśnienia turbodoładowania, jak również zmniejszenie średnicy zwężki układu dolotowego turbiny. Było to możliwe za sprawą artykułu 5.3 regulaminu BTCC mówiącego, iż techniczne regulacje dotyczące samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi (obecnie z takiej możliwości korzysta jedynie jeżdżący na LPG zespół Team Aon) mogą być modyfikowane do pięciu razy w trakcie sezonu.

Tom Onslow-Cole prowadził przez pierwszą połowę wyścigu, lecz na dwunastym okrążeniu niespodziewanie zwolnił na prostej startu/mety i spadł na drugą pozycję, za swojego zespołowego partnera. Podczas pozostałych dziesięciu okrążeń kierowca był w stanie utrzymywać tempo Chiltona i ostatecznie linię mety obydwa Focusy przejechały w odstępie 0,2 sekundy. Po wyścigu Onslow-Cole chwilowy spadek prędkości wytłumaczył problemem ze zmianą biegów.

Najbardziej zacięta walka toczyła się pomiędzy Mattem Nealem a kierowcami Motorbase Performance - Stevenem Kanem i Matem Jacksonem. Na dziesiątym okrążeniu Neal uderzył w BMW Kane'a, co umożliwiło Jacksonowi wyprzedzenie obydwu zawodników, lecz już na kolejnym kółku Neal podczas próby odzyskania straconej ósmej lokaty doprowadził do kolejnej sytuacji, w wyniku której zarówno on, jak i Jackson stracili nieco czasu. Matt Neal ostatecznie wyprzedził Kane'a na ostatnim okrążeniu, natomiast czołową dziesiątkę zamknął drugi z kierowców Hondy - Gordon Shedden, który po starcie spadł na dziewiętnastą lokatę.


Wyścig II


Zwycięstwo w drugim wyścigu dnia ponownie padło łupem Toma Chiltona, dla którego jest to trzecia wygrana w sezonie 2010.

Pierwsza połowa wyścigu w odniesieniu do liderów rozegrała się w niemal identyczny sposób, jak podczas pierwszego przejazdu - prowadził Tom Onslow-Cole, który następnie oddał pozycję lidera zespołowemu partnerowi. Tym razem przewaga kierowców Team Aon nie była jednak już tak duża, przez co Onslow-Cole musiał bronić drugiej lokaty przed Robem Collardem. Kierowca WSR zdecydowanym manewrem odebrał Tomowi pozycję na siedemnastym okrążeniu, lecz wkrótce stracił ją na rzecz rywala, by na ostatnim okrążeniu wyprzedzić go po raz drugi, tym razem ostatecznie.

Prawdziwie zaciekła walka rozgrywała się o czwarte miejsce pomiędzy Jasonem Plato, Mattem Nealem, Gordonem Sheddenem i Paulem O'Neillem. Zwycięsko wyszedł z niej kierowca Chevroleta, któremu ten rezultat pozwolił na powiększenie prowadzenia w mistrzostwach do 29 punktów nad Nealem, który po wyprzedzeniu O'Neilla na finałowym okrążeniu dojechał na piątym miejscu.

Największym pechowcem drugiego wyścigu rundy na Silverstone okazał się Andrew Jordan, który podczas pierwszej jego połowy jechał na trzecim miejscu, lecz ostatecznie spadł na ostatnią, siedemnastą lokatę w wyniku przebicia opony.


Wyścig III


W finałowym wyścigu siódmej rundy mistrzostw BTCC po raz trzeci triumfował kierowca Team Aon, tym razem był to jednak Tom Onslow-Cole, który dzięki wygranej i 44 punktom zgromadzonym na Silverstone objął pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej i włączył się do walki o mistrzostwo.

Po wczesnym wyjeździe samochodu bezpieczeństwa Onslow-Cole musiał przez dwa okrążenia podążać za startującym z pole position Paulem O'Neillem, lecz tuż po zakończeniu okresu neutralizacji wykorzystał przewagę w postaci prędkości maksymalnej swojego Forda Focusa i wysunął się na pozycję lidera. Jadący na trzecim miejscu Tom Chilton nie był w stanie skutecznie zaatakować O'Neilla, w wyniku czego do walczącej dwójki zbliżył się Mat Jackson. Na cztery okrążenia przed metą kierowca Motorbase podczas próby wyprzedzenia Chiltona uderzył w tył jego Focusa, co kosztowało Toma trzy pozycje.

Lider klasyfikacji kierowców, Jason Plato na pierwszym okrążeniu został uderzony przez Matta Neala i spadł na koniec stawki. Kierowca Chevroleta zdołał co prawda przebić się do czołowej dziesiątki i ukończyć wyścig na dziewiątym miejscu, jednak jego prowadzenie w mistrzostwach po siódmej rundzie zmniejszyło się do czternastu punktów.


Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Tom Onslow-Cole (21)Ford Focus ST250h28m42,83515
2Paul O'Neill (29)Honda Integra25+0:02,62812
3Mat Jackson (5)BMW 320si E9025+0:06,59710
4Matt Neal (4)Honda Civic25+0:06,8258
5Gordon Shedden (52)Honda Civic25+0:07,2096
6Tom Chilton (23)Ford Focus ST25+0:07,7075
7Steven Kane (11)BMW 320si E9025+0:09,2874
8James Nash (14)Vauxhall Vectra25+0:16,8873
9Jason Plato (2)Chevrolet Cruze25+0:17,1332
10Alex MacDowall (20)Chevrolet Cruze25+0:19,4351
11David Pinkney (55)Vauxhall Vectra25+0:26,491
12Rob Collard (6)BMW 320si E9025+0:33,949
13Philip Glew (88)SEAT Leon25+0:37,921
14Andy Neate (44)BMW 320si E9025+0:42,919
15Martin Johnson (27)Vauxhall Astra Coupe25+0:48,474
16Arthur Forster (37)BMW 320si E9024+1 okr.
Niesklasyfikowani
17John George (28)Honda Integra18
18Andrew Jordan (77)Vauxhall Vectra11
19Tom Boardman (22)SEAT Leon11
20Martin Depper (30)BMW 320si E900
21Lea Wood (43)Honda Integra0
Najszybsze okrażenie: Tom Onslow-Cole - 1:01,120 na 10 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

5
Saruto
07.09.2010 08:27
chodziło mi o to, że 3 wyścigi są odliczane ;) na stronie BTCC też jest kiepska tabelka i nie można zobaczyć które wyścigi były najgorsze dla zawodników tylko podają punkty z weekendu.
Vsene
24.08.2010 02:59
Nie za bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Klasyfikacja jest liczona automatycznie na podstawie wyników wyścigów. Nie różni się ani jednym punktem od klasyfikacji, którą możesz znaleźć na oficjalnej stronie BTCC (link).
Saruto
24.08.2010 02:16
http://www.f1wm.pl/php/inneserie.php?seriaid=19&sezon=2010&dzial=3
Vsene
23.08.2010 06:17
Jaką klasyfikację masz na myśli?
Saruto
23.08.2010 05:40
Nie wiem kto podlicza punkty ale bez sensu jest ta klasyfikacja. W BTCC jest taki fajny system, że jeden najgorszy pierwszy, jeden najgorszy drugi i jeden najgorszy trzeci wyścig są odliczane :)