Chilton i Onslow-Cole zwycięzcami na Silverstone w serii BTCC
Kierowcy Team Aon zdominowali przebieg siódmej rundy mistrzostw
23.08.1013:15
1869wyświetlenia
Wyścig I
Najszybszym kierowcą podczas pierwszego wyścigu dnia na torze Silverstone okazał się Tom Chilton, któremu w odniesieniu zwycięstwa nie przeszkodziła nawet wprowadzona po sobotnich kwalifikacjach modyfikacja przepisów mająca na celu zmniejszenie osiągów Fordów Focusów zespołu Team Aon.
Podczas sesji kwalifikacyjnej Chilton oraz Tom Onslow-Cole byli znacznie szybsi od swych rywali i bez większego wysiłku zajęli dwie czołowe lokaty. Po tym fakcie organizatorzy serii nakazali zespołowi Team Aon niezwłoczne obniżenie maksymalnej wartości ciśnienia turbodoładowania, jak również zmniejszenie średnicy zwężki układu dolotowego turbiny. Było to możliwe za sprawą artykułu 5.3 regulaminu BTCC mówiącego, iż techniczne regulacje dotyczące samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi (obecnie z takiej możliwości korzysta jedynie jeżdżący na LPG zespół Team Aon) mogą być modyfikowane do pięciu razy w trakcie sezonu.
Tom Onslow-Cole prowadził przez pierwszą połowę wyścigu, lecz na dwunastym okrążeniu niespodziewanie zwolnił na prostej startu/mety i spadł na drugą pozycję, za swojego zespołowego partnera. Podczas pozostałych dziesięciu okrążeń kierowca był w stanie utrzymywać tempo Chiltona i ostatecznie linię mety obydwa Focusy przejechały w odstępie 0,2 sekundy. Po wyścigu Onslow-Cole chwilowy spadek prędkości wytłumaczył problemem ze zmianą biegów.
Najbardziej zacięta walka toczyła się pomiędzy Mattem Nealem a kierowcami Motorbase Performance - Stevenem Kanem i Matem Jacksonem. Na dziesiątym okrążeniu Neal uderzył w BMW Kane'a, co umożliwiło Jacksonowi wyprzedzenie obydwu zawodników, lecz już na kolejnym kółku Neal podczas próby odzyskania straconej ósmej lokaty doprowadził do kolejnej sytuacji, w wyniku której zarówno on, jak i Jackson stracili nieco czasu. Matt Neal ostatecznie wyprzedził Kane'a na ostatnim okrążeniu, natomiast czołową dziesiątkę zamknął drugi z kierowców Hondy - Gordon Shedden, który po starcie spadł na dziewiętnastą lokatę.
Wyścig II
Zwycięstwo w drugim wyścigu dnia ponownie padło łupem Toma Chiltona, dla którego jest to trzecia wygrana w sezonie 2010.
Pierwsza połowa wyścigu w odniesieniu do liderów rozegrała się w niemal identyczny sposób, jak podczas pierwszego przejazdu - prowadził Tom Onslow-Cole, który następnie oddał pozycję lidera zespołowemu partnerowi. Tym razem przewaga kierowców Team Aon nie była jednak już tak duża, przez co Onslow-Cole musiał bronić drugiej lokaty przed Robem Collardem. Kierowca WSR zdecydowanym manewrem odebrał Tomowi pozycję na siedemnastym okrążeniu, lecz wkrótce stracił ją na rzecz rywala, by na ostatnim okrążeniu wyprzedzić go po raz drugi, tym razem ostatecznie.
Prawdziwie zaciekła walka rozgrywała się o czwarte miejsce pomiędzy Jasonem Plato, Mattem Nealem, Gordonem Sheddenem i Paulem O'Neillem. Zwycięsko wyszedł z niej kierowca Chevroleta, któremu ten rezultat pozwolił na powiększenie prowadzenia w mistrzostwach do 29 punktów nad Nealem, który po wyprzedzeniu O'Neilla na finałowym okrążeniu dojechał na piątym miejscu.
Największym pechowcem drugiego wyścigu rundy na Silverstone okazał się Andrew Jordan, który podczas pierwszej jego połowy jechał na trzecim miejscu, lecz ostatecznie spadł na ostatnią, siedemnastą lokatę w wyniku przebicia opony.
Wyścig III
W finałowym wyścigu siódmej rundy mistrzostw BTCC po raz trzeci triumfował kierowca Team Aon, tym razem był to jednak Tom Onslow-Cole, który dzięki wygranej i 44 punktom zgromadzonym na Silverstone objął pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej i włączył się do walki o mistrzostwo.
Po wczesnym wyjeździe samochodu bezpieczeństwa Onslow-Cole musiał przez dwa okrążenia podążać za startującym z pole position Paulem O'Neillem, lecz tuż po zakończeniu okresu neutralizacji wykorzystał przewagę w postaci prędkości maksymalnej swojego Forda Focusa i wysunął się na pozycję lidera. Jadący na trzecim miejscu Tom Chilton nie był w stanie skutecznie zaatakować O'Neilla, w wyniku czego do walczącej dwójki zbliżył się Mat Jackson. Na cztery okrążenia przed metą kierowca Motorbase podczas próby wyprzedzenia Chiltona uderzył w tył jego Focusa, co kosztowało Toma trzy pozycje.
Lider klasyfikacji kierowców, Jason Plato na pierwszym okrążeniu został uderzony przez Matta Neala i spadł na koniec stawki. Kierowca Chevroleta zdołał co prawda przebić się do czołowej dziesiątki i ukończyć wyścig na dziewiątym miejscu, jednak jego prowadzenie w mistrzostwach po siódmej rundzie zmniejszyło się do czternastu punktów.
Źródło: Autosport.com
Najszybszym kierowcą podczas pierwszego wyścigu dnia na torze Silverstone okazał się Tom Chilton, któremu w odniesieniu zwycięstwa nie przeszkodziła nawet wprowadzona po sobotnich kwalifikacjach modyfikacja przepisów mająca na celu zmniejszenie osiągów Fordów Focusów zespołu Team Aon.
Podczas sesji kwalifikacyjnej Chilton oraz Tom Onslow-Cole byli znacznie szybsi od swych rywali i bez większego wysiłku zajęli dwie czołowe lokaty. Po tym fakcie organizatorzy serii nakazali zespołowi Team Aon niezwłoczne obniżenie maksymalnej wartości ciśnienia turbodoładowania, jak również zmniejszenie średnicy zwężki układu dolotowego turbiny. Było to możliwe za sprawą artykułu 5.3 regulaminu BTCC mówiącego, iż techniczne regulacje dotyczące samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi (obecnie z takiej możliwości korzysta jedynie jeżdżący na LPG zespół Team Aon) mogą być modyfikowane do pięciu razy w trakcie sezonu.
Tom Onslow-Cole prowadził przez pierwszą połowę wyścigu, lecz na dwunastym okrążeniu niespodziewanie zwolnił na prostej startu/mety i spadł na drugą pozycję, za swojego zespołowego partnera. Podczas pozostałych dziesięciu okrążeń kierowca był w stanie utrzymywać tempo Chiltona i ostatecznie linię mety obydwa Focusy przejechały w odstępie 0,2 sekundy. Po wyścigu Onslow-Cole chwilowy spadek prędkości wytłumaczył problemem ze zmianą biegów.
Najbardziej zacięta walka toczyła się pomiędzy Mattem Nealem a kierowcami Motorbase Performance - Stevenem Kanem i Matem Jacksonem. Na dziesiątym okrążeniu Neal uderzył w BMW Kane'a, co umożliwiło Jacksonowi wyprzedzenie obydwu zawodników, lecz już na kolejnym kółku Neal podczas próby odzyskania straconej ósmej lokaty doprowadził do kolejnej sytuacji, w wyniku której zarówno on, jak i Jackson stracili nieco czasu. Matt Neal ostatecznie wyprzedził Kane'a na ostatnim okrążeniu, natomiast czołową dziesiątkę zamknął drugi z kierowców Hondy - Gordon Shedden, który po starcie spadł na dziewiętnastą lokatę.
Wyścig II
Zwycięstwo w drugim wyścigu dnia ponownie padło łupem Toma Chiltona, dla którego jest to trzecia wygrana w sezonie 2010.
Pierwsza połowa wyścigu w odniesieniu do liderów rozegrała się w niemal identyczny sposób, jak podczas pierwszego przejazdu - prowadził Tom Onslow-Cole, który następnie oddał pozycję lidera zespołowemu partnerowi. Tym razem przewaga kierowców Team Aon nie była jednak już tak duża, przez co Onslow-Cole musiał bronić drugiej lokaty przed Robem Collardem. Kierowca WSR zdecydowanym manewrem odebrał Tomowi pozycję na siedemnastym okrążeniu, lecz wkrótce stracił ją na rzecz rywala, by na ostatnim okrążeniu wyprzedzić go po raz drugi, tym razem ostatecznie.
Prawdziwie zaciekła walka rozgrywała się o czwarte miejsce pomiędzy Jasonem Plato, Mattem Nealem, Gordonem Sheddenem i Paulem O'Neillem. Zwycięsko wyszedł z niej kierowca Chevroleta, któremu ten rezultat pozwolił na powiększenie prowadzenia w mistrzostwach do 29 punktów nad Nealem, który po wyprzedzeniu O'Neilla na finałowym okrążeniu dojechał na piątym miejscu.
Największym pechowcem drugiego wyścigu rundy na Silverstone okazał się Andrew Jordan, który podczas pierwszej jego połowy jechał na trzecim miejscu, lecz ostatecznie spadł na ostatnią, siedemnastą lokatę w wyniku przebicia opony.
Wyścig III
W finałowym wyścigu siódmej rundy mistrzostw BTCC po raz trzeci triumfował kierowca Team Aon, tym razem był to jednak Tom Onslow-Cole, który dzięki wygranej i 44 punktom zgromadzonym na Silverstone objął pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej i włączył się do walki o mistrzostwo.
Po wczesnym wyjeździe samochodu bezpieczeństwa Onslow-Cole musiał przez dwa okrążenia podążać za startującym z pole position Paulem O'Neillem, lecz tuż po zakończeniu okresu neutralizacji wykorzystał przewagę w postaci prędkości maksymalnej swojego Forda Focusa i wysunął się na pozycję lidera. Jadący na trzecim miejscu Tom Chilton nie był w stanie skutecznie zaatakować O'Neilla, w wyniku czego do walczącej dwójki zbliżył się Mat Jackson. Na cztery okrążenia przed metą kierowca Motorbase podczas próby wyprzedzenia Chiltona uderzył w tył jego Focusa, co kosztowało Toma trzy pozycje.
Lider klasyfikacji kierowców, Jason Plato na pierwszym okrążeniu został uderzony przez Matta Neala i spadł na koniec stawki. Kierowca Chevroleta zdołał co prawda przebić się do czołowej dziesiątki i ukończyć wyścig na dziewiątym miejscu, jednak jego prowadzenie w mistrzostwach po siódmej rundzie zmniejszyło się do czternastu punktów.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tom Onslow-Cole (21) | Ford Focus ST | 25 | 0h28m42,835 | 15 | |
2 | Paul O'Neill (29) | Honda Integra | 25 | +0:02,628 | 12 | |
3 | Mat Jackson (5) | BMW 320si E90 | 25 | +0:06,597 | 10 | |
4 | Matt Neal (4) | Honda Civic | 25 | +0:06,825 | 8 | |
5 | Gordon Shedden (52) | Honda Civic | 25 | +0:07,209 | 6 | |
6 | Tom Chilton (23) | Ford Focus ST | 25 | +0:07,707 | 5 | |
7 | Steven Kane (11) | BMW 320si E90 | 25 | +0:09,287 | 4 | |
8 | James Nash (14) | Vauxhall Vectra | 25 | +0:16,887 | 3 | |
9 | Jason Plato (2) | Chevrolet Cruze | 25 | +0:17,133 | 2 | |
10 | Alex MacDowall (20) | Chevrolet Cruze | 25 | +0:19,435 | 1 | |
11 | David Pinkney (55) | Vauxhall Vectra | 25 | +0:26,491 | ||
12 | Rob Collard (6) | BMW 320si E90 | 25 | +0:33,949 | ||
13 | Philip Glew (88) | SEAT Leon | 25 | +0:37,921 | ||
14 | Andy Neate (44) | BMW 320si E90 | 25 | +0:42,919 | ||
15 | Martin Johnson (27) | Vauxhall Astra Coupe | 25 | +0:48,474 | ||
16 | Arthur Forster (37) | BMW 320si E90 | 24 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | John George (28) | Honda Integra | 18 | |||
18 | Andrew Jordan (77) | Vauxhall Vectra | 11 | |||
19 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon | 11 | |||
20 | Martin Depper (30) | BMW 320si E90 | 0 | |||
21 | Lea Wood (43) | Honda Integra | 0 |
Najszybsze okrażenie: Tom Onslow-Cole - 1:01,120 na 10 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE