Drugi dzień testów na torach Jerez i Vallelunga
11.01.0500:00
968wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Jerez | |||||
Mark Webber | Williams BMW | mic | 1:16.558 | 115 | |
1 | Nick Heidfeld | Williams BMW | mic | 1:16.765 | 80 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:17.458 | 104 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | mic | 1:18.553 | 95 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | mic | 1:18.950 | 40 |
1 | Enrique Bernoldi | B.A.R Honda | mic | 1:20.178 | 130 |
Czasy uzyskane na torze Vallelunga | |||||
Luca Badoer | Ferrari | bri | 0:57.700 | 112 | |
Jedyną konkurencję dla Webbera i Heidfelda stanowił dzisiaj w zasadzie tylko kierowca testowy Renault, Franck Montagny. Prowadzony przez Francuza bolid także wyposażony był w konfigurację aerodynamiczną dostosowaną do starych przepisów, ale mimo to strata tego kierowcy do Webbera wyniosła już blisko sekundę. Francuska stajnia podczas pierwszego dnia testów w tym roku sprawdzała różne mieszanki i konstrukcje opon Michelin, a także pracowała nad programem rozwojowym elektroniki i oprogramowania.
Kierowcy testowi B.A.R, Anthony Davidson i Enrique Bernoldi uplasowali się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, kontynuując przygotowania do sezonu 2005 za kierownicami pomalowanych na czarno przejściowych bolidów '05 concept car. Stajnia z Brackley także skupiła się na testowaniu opon Michelin i pracach rozwojowych związanych z bolidem. Obaj kierowcy łącznie przejechali aż 125 okrążeń, mając odpowiednio blisko dwie i ponad trzy i pół sekundy straty do Webbera.
Toyota rozpoczęła dzisiaj testy swojego nowego bolidu. Jako pierwszy za kierownicą TF105 zasiadł Ralf Schumacher i jak to zwykle bywa podczas pierwszej jazdy próbnej, nie obyło się bez problemów technicznych. Po południu inżynierowie z japońskiej stajni zdołali jednak zaradzić problemom z układem chłodzenia i młodszy z braci Schumacherów zaliczył 40 okrążeń, mając mniej niż pół sekundy straty do Davidsona. Jako że obydwa zespoły korzystają z konfiguracji aerodynamicznej na sezon 2005, władze Toyoty powinny być zadowolone z prezentowanej już pierwszego dnia szybkości nowego auta.
Zespół Ferrari zakończył we wtorek dwudniowe testy na włoskim torze Vallelunga. Stajnię z Maranello na położonym niedaleko Rzymu obiekcie reprezentował kierowca testowy Luca Badoer, przejeżdżając w dwa dni łącznie blisko 200 okrążeń. Do obowiązków Włocha należało testowanie opon Bridgestone i nowych rozwiązań elektronicznych. Jutro ekipa testowa Ferrari dołączy do innych zespołów obecnych na torze Jerez, a za kierownicą zmodyfikowanej wersji bolidu F2004 zasiądzie Marc Gene.
Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Jerez można znaleźć na stronie F1Racing.net.
Źródło: pitpass.com