Podsumowanie sobotnich zmagań Polaków w Oschersleben

Lukas 8. w kwalifikacjach Carrera Cup, Sawicki zwycięża w Supercopie, Steinhof trzeci w Scirocco
18.09.1019:11
Marek Roczniak/inf. prasowa
1707wyświetlenia
Porsche Carrera Cup Deutschland

Nick Tandy zdobył pole position do przedostatniego wyścigu sezonu w niemieckim pucharze Porsche Carrera Cup, pokonując startującego gościnnie na torze Oschersleben w tych mistrzostwach Rene Rasta o 0,267 sekundy. Dla Tandy'ego jest to już piąte pole position w tym roku w Carrera Cup Deutschland.

Robert Lukas zakwalifikował się na ósmej pozycji, tracąc do zdobywcy pole position 0,626 sekundy. Wreszcie jakiś normalny wynik - powiedział Polak. Wczoraj wieczorem trochę za bardzo eksperymentowaliśmy z ustawieniami, dlatego dzisiaj wyczucie samochodu nie było najlepsze, ale mimo tego jestem bardzo zadowolony z kwalifikacji.

Skrócony wynik kwalifikacji:
^pre,start
1. Nick Tandy 1:30,276
2. Rene Rast +0,267
3. Robert Renauer +0,285
4. Nicolas Armindo +0,291
5. Martin Ragginger +0,365
6. Philipp Wlazik +0,416
7. Sean Edwards +0,547
8. Robert Lukas +0,626
9. Uwe Alzen +0,817
10. Sascha Maassen +1,183
^pre,koniec

SEAT Leon Supercopa Deutschland

Damian Sawicki odniósł piąte zwycięstwo w tym sezonie w SEAT Leon Supercopa, wygrywając sobotni wyścig na torze Oschersleben po starcie z pole position. Polak pokonał o 2,321 sekundy czeskiego kierowcę Petra Fulina i o 3,127 sekundy Thomasa Marschalla, który uzupełnił podium.

Główni rywale Sawickiego w walce o mistrzostwo - Shane Williams i Andreas Simonsen uplasowali się kolejno na miejscach 4 i 5, a więc ich strata do lidera wzrosła odpowiednio do 12,5 i 13 punktów. Simonsen jechał początkowo w czołówce i na czwartym okrążeniu wyprzedził nawet Sawickiego, ale potem spadł na piąte miejsce, choć na razie nie wiadomo, jak do tego doszło.

Pozostali Polacy startujący w tych mistrzostwach - Mateusz Lisowski i Patryk Pachura finiszowali tuż za pierwszą dziesiątką. Lisowski jechał początkowo na ósmej pozycji, jednak nie zdołał jej utrzymać i w drugiej połowie wyścigu spadł na jedenaste miejsce. Pachura startował z 18 pozycji, a więc zyskał sześć miejsc.

Mateusz Lisowski: Zawody na Oschersleben zaczęły się dla mnie niezbyt szczęśliwie, bo od wymiany silnika. Łącznie zdążyłem zrobić pięć okrążeń. Sobotnie kwalifikacje przebiegały bezproblemowo. Nie straciłem zbyt dużo do czołówki. Przydarzyło mi się kilka drobnych błędów, które zaważyły o tym, że zająłem ósme miejsce. W wyścigu, kiedy wydawało się, że tak jak w Zandvoort wygram klasyfikację debiutantów, podczas redukcji skrzynia zbiła mi nieoczekiwanie bieg aż do jedynki. Spadłem z ósmej na jedenastą pozycję. Obok tego ponownie nie najlepiej zadziałała procedura startowa, tak więc dzisiaj mojemu samochodowi przyjrzą się inżynierowie z SEAT-a.

Patryk Pachura: Po przebytej grypie, dwa dni przed zawodami na Oschersleben znowu złapałem jakąś infekcję. Ogólnie w naszym zespole mamy mały szpital, bo nie tylko ja jestem chory. Wracamy jednak powoli do zdrowia, ale łatwo w takim stanie się nie jeździ. Po raz kolejny nie wyszła mi dzisiaj czasówka. W wyścigu było już jednak w porządku, przebiłem się o sześć pozycji. Trzymałem dobre tempo wyścigu, odpowiadające temu uzyskiwanemu przed zawodników jadących na miejscach 5-8. Zająłem dwunastą lokatę, która przylgnęła do mnie w tym sezonie. Na takich miejscach skończyłem cztery ostatnie wyścigi. Przed biegiem popełniliśmy mały błąd z ciśnieniem opon. Mam nadzieję, że jutro będzie jeszcze lepiej. Wystartujemy z Mateuszem w jednej linii, więc będziemy uważać, aby nie doszło pomiędzy nami do kontaktu. Po torze Oschersleben bardzo fajnie mi się jeździ. Jest to szybki techniczny obiekt, szkoda tylko, że nie uzyskuję tutaj takich wyników, jak w roku ubiegłym.

Skrócony rezultat wyścigu:
^pre,start
1. Damian Sawicki 31:09,352
2. Petr Fulin +02,321
3. Thomas Marschall +03,127
4. Shane Williams +09,018
5. Andreas Simonsen +09,248
6. Alexander Rambow +10,055
7. Mario Dablander +11,485
8. Andreas Pfister +12,780
9. Elia Erhart +13,555
10. Christian Bebion +14,027
11. Mateusz Lisowski +14,657
12. Patryk Pachura +19,128
^pre,koniec

Skrócona punktacja:
^pre,start
1. Damian Sawicki 164
2. Shane Williams 151,5
3. Andreas Simonsen 151
15. Mateusz Lisowski 24
18. Patryk Pachura 7,5
^pre,koniec

Volkswagen Scirocco R-Cup

Rene Rast nie poprzestał tylko na starcie w Porsche Carrera Cup w ten weekend i został też zgłoszony do udziału w rundzie Volkswagen Scirocco R-Cup na torze Oschersleben. O ile drugie miejsce w kwalifikacjach za kierownicą Porsche nie było niespodzianką - mówimy w końcu o tegorocznym mistrzu Porsche Supercup - o tyle pole position i wygrana w gazowym Scirocco już podczas pierwszego startu w tym aucie jest już pewnym zaskoczeniem.

Drugie miejsce zajął lider mistrzostw Kris Heidorn, a na najniższym stopniu podium stanął Maciek Steinhof, którego strata w mistrzostwach wzrosła tym samym do 24 punktów. Drugi z Polaków startujących w Scirocco R-Cup - Adam Gładysz zajął 14 miejsce. W ten weekend gwiazdami zaproszonymi przez Volkswagena do tego pucharu są David Brabham, Marco Werner i Frank Biela. W sobotnim wyścigu zajęli oni odpowiednio miejsca 8, 10 i 12.

Skrócony rezultat wyścigu:
^pre,start
1. Rene Rast 24:24,844
2. Kris Heidorn +00,868
3. Maciek Steinhof +04,470
4. Stefano Proetto +05,807
5. Felix Tigges +07,610
6. Jann-Hendrik Ubben +07,947
7. David Brabham +08,346
8. Mathew Hodges +09,784
9. Ola Nilsson +10,199
10. Marco Werner +13,914
14. Adam Gładysz +19,829
^pre,koniec

Skrócona punktacja:
^pre,start
1. Kris Heidorn 268
2. Maciek Steinhof 244
3. Jann-Hendrik Ubben 217
7. Adam Gładysz 146
^pre,koniec

Źródło: Autoklub.pl

KOMENTARZE

1
KORraN
18.09.2010 08:56
Z całym szacunkiem dla Maćka Steinhofa, poziom tego Scirocco R-Cup jest chyba naprawdę mocno przeciętny... Hołowczyc, który ma niewielkie doświadczenie w wyścigach z biegu zdobywa PP i kończy 4. w wyścigu, Brundle też walczy jak równy z równym w czołówce, teraz Rast... Ja wiem, że Ci ostatni to jednak bardzo dobrzy kierowcy wyścigowi, no ale jednak w końcu inni znają te auta jak własną kieszeń, a mimo to dają się objeżdżać.