Vasiliauskas wygrał ostatni wyścig F2 w 2010

Podium uzupełnili Jack Clarke i tegoroczny mistrz Dean Stoneman
19.09.1015:33
Marek Roczniak
3839wyświetlenia

Kazim Vasiliauskas czekał do ostatniego wyścigu sezonu 2010 na odniesienie swojego jedynego zwycięstwa w tym roku. Litwin po dobrym starcie z pole position utrzymał za sobą Jacka Clarke'a i tak już było do samej mety.

Prowadząca dwójka odjechała początkowo reszcie stawki i tylko Dean Stoneman był później w stanie dorównać ich tempu po wyprzedzeniu Iwana Samarina na szóstym okrążeniu i awansowaniu na trzecie miejsce. Nowo koronowany mistrz zbliżył się następnie na jedną sekundę do Clarke'a, ale szybko stało się jasne, że nie zdoła go wyprzedzić i na ostatnich okrążeniach zaczął tracić dystans, finiszując samotnie na trzeciej pozycji.

Samarin utrzymał za swoimi plecami innego rosyjskiego kierowcę - Siergieja Afanasjewa, choć ten był w pewnym momencie bardzo bliski wyprzedzenia swojego rodaka po walce koło w koło w drugim zakręcie i zajął czwarte miejsce. Tymczasem piąte miejsce i tai wystarczyło Afanasjewowi do zdobycia trzeciej pozycji w klasyfikacji końcowej mistrzostw.

Pierwszą szóstkę zamknął Mihai Marinescu, a na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali Armaan Ebrahim, Kelvin Snoeks, Benjamin Bailly i debiutant Ramon Pineiro, któremu w połowie wyścigu udało się wyprzedzić Philippa Enga. Wicemistrz serii - Jolyon Palmer zakończył sezon rozczarowującym trzynastym miejscem po starcie z 14 pola. Natalia Kowalska dojechała do mety na 16 pozycji.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Kazim Vasiliauskas (21)Williams JPH1B Audi210h31m37,17525
2Jack Clarke (11)Williams JPH1B Audi21+0:02,51718
3Dean Stoneman (48)Williams JPH1B Audi21+0:08,32915
4Iwan Samarin (7)Williams JPH1B Audi21+0:21,08512
5Siergiej Afanasjew (14)Williams JPH1B Audi21+0:22,92610
6Mihai Marinescu (9)Williams JPH1B Audi21+0:24,0698
7Armaan Ebrahim (6)Williams JPH1B Audi21+0:24,3966
8Kelvin Snoeks (12)Williams JPH1B Audi21+0:25,0534
9Benjamin Bailly (4)Williams JPH1B Audi21+0:27,8802
10Ramon Pineiro (16)Williams JPH1B Audi21+0:28,8971
11Philipp Eng (33)Williams JPH1B Audi21+0:34,475
12Johannes Theobald (22)Williams JPH1B Audi21+0:35,249
13Jolyon Palmer (3)Williams JPH1B Audi21+0:36,948
14Benjamin Lariche (10)Williams JPH1B Audi21+0:37,816
15Will Bratt (2)Williams JPH1B Audi21+0:38,807
16Natalia Kowalska (77)Williams JPH1B Audi21+0:43,453
17Płamen Kralew (8)Williams JPH1B Audi21+0:45,966
18Ricardo Teixeira (5)Williams JPH1B Audi19+2 okr.
Niesklasyfikowani
19Nicola de Marco (19)Williams JPH1B Audi12
Pole position: Kazim Vasiliauskas - 1:25,923 Najszybsze okrażenie: Kazim Vasiliauskas - 1:28,748 na 2 okrążeniu

KOMENTARZE

12
tomekf248
20.09.2010 03:20
Formula Master była cudowna. Nie oszukiwali się, że chcą być małą F1, tylko chcieli zaoferować widzom fascynujące wyścigi i udało im się to. Szkoda, że zbankrutowali.
AleQ
20.09.2010 02:14
Aloszyn to niezły gość , lecz tytuł FR 3.5 nie zdobędzie tylko wynikom,ale też po części pechem Ricciardo. Co do F2 to wstyd ,że ta seria nosi taką nazwę . Te rotacje inżynierów i inne cudne pomysły pana Palmera są żałosne. Gp2 jest 100 razy lepsza , F2 to bardziej mi przypomina Formułe Masters ( np. Ambroziak jeszcze nie jest w F1 ,mimo ze wygrał tam w 2007 roku.
Kamikadze2000
20.09.2010 09:19
@THC-303 - tak, tylko, że był to jego debiut w tej serii, w dodatku w dośc przeciętnej ekipie. Nie da się od razu osiągac sukcesów, a prawdą jest, że FR3.5, to tak na prawdę seria najbliższa GP2 (jeżeli chodzi o samochody). Pozdro ;)
tomekf248
19.09.2010 04:36
Driver X mówił, że są cztery programy pracy silnika. Można wgrać jeden z nich i go modyfikować. Jednak ze względu na rotację inżynierów, nie współpracują z zawodnikami i to olewają. W F2 pracuje wielu świetnych inżynierów i mechaników, ale przepis o rotacji załóg zespołów mija się z celem i poddaje sens istnienia serii w wątpliwość. Próbują zrobić małe F1, ale w F1 załoga zespołu się nie zmienia co rundę. W dodatku ten bezsensowny boost i nadal niedoskonała organizacja, pomimo drugiego roku serii. EDIT: Dlaczego? Ponieważ upakowali ją myśląc, że będzie rywalizować z GP2, a tak się nie stało. Gdyby zaoferowali nowy poziom rywalizacji i samochody naprawdę bliskie F1, to bym ich poparł, ale seria od początku nie odnosi sukcesów, a wciąż jest kontynuowana.
kemek
19.09.2010 04:27
Afanasjew vs Samarin polecam. Może gdzieś wrzucą w necie. Ten pierwszy pięknie się wyratował.
THC-303
19.09.2010 03:01
Prawdopodobnie jechał w GP3 w Turcji, zajął 22 miejsce...
SirKamil
19.09.2010 02:50
"Kim jest Aleshin w GP3." Jest tam dokładnie nikim, pewnie dlatego, że go tam nie ma. Aleshin jest liderem Formuły Renault 3.5 i bardzo możliwe że wyjeździ prowadzenie a w listopadzie potestuje z ambroziakiem trochę gumy Pirelli dla Renault F1 Team. R29 już jeździł.
Ducsen
19.09.2010 02:48
Aloszyn jest liderem WSbR kolego i ma tytuł na wyciągnięcie ręki w serii bez wątpienia mocniejszej niż F2 i imho także lepszej niż GP3. Poza tym nie każdy kto wsiada do innego auta od razu bije w nim wszystkich na głowę.
THC-303
19.09.2010 02:36
no dobrze tomek, to skoro Ty oglądałeś a ja nie oglądałem to mam zagadkę: jeden z kierowców na okrążeniu rozgrzewkowym ani razu nie dogrzewał opon przez jazdę wężykiem, proszę powiedzieć który? Zaraz zobaczymy kto nie oglądał :] Co do samej serii F2 to jest lamerska, ale czy to wina regulacji technicznych? Mnie się wydaje, że F2 podobnie jak F3 Euro Series po prostu nie budzi zainteresowania tych najlepszych kierowców młodego pokolenia, bo jasne jest że GP2 jest najbardziej słuszną drogą do F1, ponieważ mamy tam większą konkurencję. W F2 jeżdżą (może poza Stonemanem i Baillym, którego rozgrzeszam, ze względu na to, że do tej pory w żadnej poważnej serii nie jeździł, a 'jakie-takie' rezultaty uzyskuje) kierowcy słabi. Soucek przecież wygrał F2, a w GP2 kim był? Mniej niż przeciętniakiem. Hegewald jeździł w tamtym roku naprawdę dobrze, a w GP3 sobie nie radził. Kim jest Aleshin w GP3. Podsumowując - w mojej ocenie wina lamerskości F2 leży po stronie zawodników.
Yurek
19.09.2010 02:29
Kwestie techniczne? Bo komentatorzy się dziwili, że w ciągu jednego weekendu kierowca w pierwszym wyścigu potrafi być piąty, a w drugim piąty od końca? To są "kwestie techniczne" i powód, że "F2 to jedna z najgorszych serii, jaka powstała ostatnimi czasy"?
SirKamil
19.09.2010 02:25
tomekf248, rozwiń temat- o czym mówiono.
tomekf248
19.09.2010 02:19
Trzeba było oglądać wyścig, a nie komentować teraz wyniki. Poruszono bardzo ważne kwestie techniczne, które wg. mnie utwierdzają mnie w przekonaniu, że F2 to jedna z najgorszych serii, jaka powstała ostatnimi czasy.