Zespoły F1 osiągnęły nowe porozumienie w sprawie cięć kosztów

Nowe porozumienie dotyczące redukcji zasobów ma obowiązywać do końca roku 2017
28.09.1013:56
Marek Roczniak
2489wyświetlenia

Jak informuje AUTOSPORT, zespoły Formuły 1 dokonały znaczącego przełomu w rozmowach nad redukcją wydatków na ten sport w najbliższych kilku latach, zatwierdzając w Singapurze nowe porozumienie dotyczące redukcji zasobów (ang. Resource Restriction Agreement, w skrócie RRA).

Zespoły obawiały się, że dotychczasowe porozumienie RRA, które według pierwotnych założeń miało obowiązywać od końca ubiegłego roku do końca następnego sezonu, jest bliskie unieważnienia, bowiem pojawiły się plotki, że niektóre stajnie znalazły sprytne sposoby na obchodzenie narzuconych ograniczeń finansowych.

Według źródeł brytyjskiego magazynu, w przypadku nierozwiania tych podejrzeń i braku chęci ze strony zespołów do porozumienia się w sprawie tego, jak powinny być liczone koszty, istniałoby ryzyko, że umowa RRA może zostać całkiem rozwiązana i wówczas w F1 mogłaby rozpocząć się kolejna eskalacja wydatków. Jednakże podczas długich obrad Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA) w niedzielę na padoku w Singapurze uczyniono duże postępy w przezwyciężeniu napotkanych trudności i uzgodniona została wstępna umowa w sprawie redukcji wydatków, mająca obowiązywać do końca roku 2017.

Szczegóły na jej temat nie zostały ujawnione, jednak można przypuszczać, że przewiduje ona złagodzenie agresywności redukcji wydatków, jako że niektóre zespoły uważały, iż uzgodnione wcześniej posunięcia były zbyt restrykcyjne. Prezes FOTA - Martin Whitmarsh podkreślił, że przedłużenie RRA na siedem lat spowoduje dalszą stabilizację tego sportu. Eric Boullier z Renault dodał, że RRA we wcześniejszej formie mogło być nawet szkodliwe dla F1, dlatego ważne było, aby złagodzić niektóre posunięcia, tworząc przejściowy okres.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

7
bartek199874
28.09.2010 05:34
Jak ciąc koszty?.Powinni poszukać w historii f1 (dokładniej w latach 70 i 80) kiedy były stałe regulaminy techniczne i jeden bolid mógł startować i po 6 lat(był to któryś z lotusów który startował w latach 71-77).Słyszałem że budowali na każdy sezon bolid praktycznie od nowa w latach 2009(komplatna zmiana aero),2010(dużo większe zbiorniki paliwa) i w połowie w 2011( brak podwójnego dyfuzora,ruchome tylne skrzydło i kers). Mówił to o ile dobrze pamiętam jakiś gościu z wiliamsa
biCampeon
28.09.2010 02:53
Teraz niech jeszcze przywrócą testy w trakcie sezonu i gitara.
nexxtsevo
28.09.2010 12:53
Ja rozumiem to w ten sposob: przede wszystkim osiagnieto porozumienie co to tego jakie koszty sa liczone (aby nie bylo obchodzenia przepisow). Do tego pewnie zwiekszono limity (co bylo skutkiem uscislenia listy wydatkow, tak aby wieksza czesc budzetu byla kontrolowana).
Przemysław
28.09.2010 12:45
@GroM- z tekstu jasno wynika, że zespoły powoli zdejmują wcześniej nałożone restrykcje związane z wydatkami. Możliwe, że zmiany są znaczące i jeszcze nie chwalą się swoimi ustaleniami ale może być też, że po prostu jeszcze nie wszystko jest dogadane. Mamy przecież w stawce różne zespoły, z różnymi portfelami.
akkim
28.09.2010 12:38
GroM >>> Nie wiem czemu piwo przyszło Ci do głowy, ustali raczej - jest "okres przejściowy", bo i dla mnie głupotą do potęgi entej było tych wydatków radykalne cięcie. Powiedziano, te poprzednie były "restrykcyjne" myślę teraz cicho, że będą już inne, nie wolno tak oszczędzać i tu mają rację, więc może to faktycznie da stabilizację.
noofaq
28.09.2010 12:18
obstawiam że wiedzą, ale albo nie ujawiają tego albo doprecyzowują szczegóły
GroM
28.09.2010 12:15
Czyli co? Zespoły obradują chyba tak samo jak nasi politycy, czyli spotykają się, robią wielką naradę, ale po niej nie wiedzą co tak naprawdę ustalili. Czyli można krótko podsumować ten artykuł, że nie naradzili się w żadnej sprawie, a cała narada była pretekstem do zjedzenia i wypicia piwa, bo inny pomysł mi do głowy nie przychodzi. Nie wiem po co w ogóle im taka narada, która nic nie dała.