F1: Okrążenie toru Kyalami z Danleyem

28.09.1014:02
bioly74
1837wyświetlenia

Jesteśmy w RPA na torze Kyalami, gdzie okrążenie rozpoczynamy od prostej Brilliant Straight. Optymalna linia jazdy jest momentami bardzo dziurawa, dlatego trzeba uważać aby nie utracić przyczepności przy prędkości dochodzącej do 300 km/h. Po wejściu w bardzo szybki prawy łuk przechodzimy niemal bez odjęcia do lewego łuku nazywanego Total, a następnie czeka nas Nashua, czyli lewy nawrót. Trzeba uważać, aby na dohamowaniu do Nashua nie zjeżdżać z optymalnej linii jazdy, ponieważ tor w tym miejscu jest również mocno dziurawy. Po pokonaniu nawrotu przejeżdżamy przez niezbyt długą prostą, na której rozpędzamy bolid do około 280 km/h, by następnie złożyć się w długi prawy łuk zwany Budget i zakończyć pierwszy sektor.

Na wyjściu z Budget trzeba próbować zjechać do prawej, aby ominąć kolejne wyboje i optymalnie złożyć się do Yellow Pages, czyli niezbyt szybkiego lewego zakrętu. Kontynuując drugi sektor, po wyjściu z Yellow Pages, mamy przed sobą krótką prostą, a następnie wpadamy w sekcję Topsport Esses rozpoczynającą się dosyć szybkim lewym zakrętem, który niemal od razu przechodzi w jeszcze szybszy prawy i prowadzi nas prosto do nawrotu Wesbank. Niczym nowym nie jest dziurawa prosta prowadząca z Topsport Esses do Wesbank, dlatego nieodpowiednia linia jazdy może doprowadzić do wpadnięcia w pułapkę nierówności. Dohamowanie do nawrotu jest już pokryte nowym asfaltem, więc nie grożą w tym miejscu żadne niespodzianki. Dopiero na wyjściu z Wesbank czeka nas zdradliwy uskok nawierzchni, niemal niewidoczny a prawie zawsze doprowadzający do utraty przyczepności wymagającej przytomnej kontry. Kolejnym etapem jest długa prosta przechodząca w szybki lewy łuk Mineshaft, na końcu którego znajduje się dziurawe dohamowanie do zakrętu Continental i koniec drugiego sektora.

Po przejechaniu Continental pokonujemy krótką prostą i wreszcie możemy dohamować do szykany, prawdopodobnie najwolniejszego miejsca na całym torze. Bardzo ważne jest prawidłowe złożenie się do tej szykany, ponieważ krawężniki dookoła są wysokie, przez co najazd na nie jest bardzo ryzykowny i może zakończyć się podbiciem bolidu wysoko nad tor. Jeżeli już uporamy się z tą przeszkodą to z daleka wita nas następna, czyli dziurawe dohamowanie do lewego zakrętu wychodzącego na prostą start meta - Brilliant Straight.