Alonso może użyć w GP Abu Zabi silnika z małym przebiegiem

Kierowca Ferrari ma do dyspozycji silnik z bardzo małym przebiegiem z początku sezonu
01.11.1010:17
Michał Roszczyn
3321wyświetlenia

Sytuacja silnikowa Fernando Alonso nie przedstawia się wcale tak źle, jak wygląda to na papierze - donoszą niemieckie media.

Na pierwszy rzut oka, lider mistrzostw może mieć problemy ze spełnieniem przepisu o użyciu ośmiu silników w sezonie, stojąc wobec groźby nałożenia kary przesunięcia o dziesięć pozycji na starcie wyścigu za użycie dziewiątej jednostki.

Jednakże w rzeczywistości najbliższy weekend w Brazylii będzie ostatnim, w którym kierowca Ferrari będzie musiał skorzystać z jednostki napędowej o większym przebiegu [silnik numer 8, użyty w GP Włoch] - wyjaśnia magazyn Auto Motor und Sport.

Jeden z ośmiu silników Alonso ma przejechany naprawdę mały dystans, lecz ze względu na regulamin nie mógł być wykorzystywany w dalszej części mistrzostw poza piątkowymi treningami po tym, jak zdecydowano się prewencyjnie go wymienić z powodu przegrzewania podczas kwalifikacji do otwierającego sezon Grand Prix Bahrajnu.

Ale ponieważ Grand Prix Abu Zabi jest finałową eliminacją tegorocznych mistrzostw świata, Hiszpan może tam wykorzystać jakikolwiek silnik ze swojego przydziału, a jednostka użyta w kwalifikacjach na torze Sakhir ma przejechanych bardzo mało kilometrów.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

15
biCampeon
01.11.2010 06:40
Fernando użył silnika numer 8 tylko we Włoszech, o czym zresztą wspomniano w newsie. Wiele razy już to tłumaczyłem, więc tylko się zacytuję: "Fernando na silniku numer 6 zaliczył GP Niemiec (wygrana), GP Węgier (drugie miejsce) i GP Singapuru (Wygrana). Na silniku numer 7 przejechał GP Belgii (DNF), GP Japonii (trzecie miejsce) i GP Korei Południowej (wygrana). W Brazylii i Abu Zabi zostanie zamontowany agregat z Włoch (P1). " "W tabelkach ukazane jest jedynie, ile silników dany kierowca już użył, a nie jaki silnik w danym grand prix. We Włoszech Alonso skorzystał z jednostki numer 8, lecz na Singapur wrócił do silnika numer 6. Jeżeli zawodnik nie wykorzystuje w kolejnym wyścigu nowego motoru, wówczas cyfra symbolizująca ilość użytych jednostek pozostaje niezmieniona i dlatego Hiszpan w tabelce ma ósemkę cztery razy pod rząd." Punkt regulaminu, który masz na myśli dotyczy silników, których wymiana następuje w czasie jednego weekendu grand prix, między sobotnim treningiem, a wyścigiem - kierowcy muszą przejechać na jednym motorze całą sobotę i niedzielę (piątek nie liczy się do tego cyklu), a jeżeli w międzyczasie zmienią jednostkę napędową, to wówczas mogą z niej korzystać tylko w piątku, lecz wyjątek stanowi ostatnie grand prix sezonu, o czym traktuje powyższy news.
yaper
01.11.2010 06:24
Od wielu tygodni, jeśli nie miesięcy, nurtuje mnie jedna rzecz, ale do tej pory nikogo o to nie pytałem. Tym samym czynię fakt: Do tej pory myślałem, że każdy napoczęty silnik, który zostaje wymieniony na nowy, można używać jedynie w piątkowych treningach, a na sobotę i niedzielę winno się używać bieżącej jednostki. Mimo to w wielu newsach poruszana była kwestia, że kierowca X może użyć silnika właśnie nie bieżącego. Tutaj sprawa ta powraca w przypadku Alonso. Obecnie jeździ on na jednostce nr 8 i teoretycznie powinien on dojeździć na niej 2 ostatnie wyścigi. Piątki to oddzielna rzecz, tego nawet nie roztrząsam. Jednakże: "Ale ponieważ Grand Prix Abu Zabi jest finałową eliminacją tegorocznych mistrzostw świata, Hiszpan może tam wykorzystać jakikolwiek silnik ze swojego przydziału" Rozumiem, że jest to jeden jedyny wyjątek od przepisu (GP Abu Dhabi) i Alonso może założyć dowolny stary silnik z puli napoczętych, ale na wyścig w Interlagos musi nadal korzystać z bieżącego nr 8, tak?
biCampeon
01.11.2010 02:15
W najgorszej sytuacji jest zdaje się Vettel: nie ma chyba ani jednej jednostki z małym przebiegiem.
seba_d
01.11.2010 01:02
@Simi jak Alonso wygra w Brazylii to już będzie pozamiatane.
Simi
01.11.2010 12:47
Jeśli Alonso wygra w Brazylii, będzie miał dość bezpieczną sytuację przed finalnym Gp Abu Dhabi. Ale - zobaczymy jak się spisze na Interlagos. Jeśli w kwalifikacjach będzie na P1, ma ogromne szanse.
Lukas
01.11.2010 12:00
Alonso ma przejechane 99% dystansu możliwego do przejechania w tym roku, skoro on ma silniki z małym przebiegiem to inni chyba w ogóle mogą ten problem olać.
vivon
01.11.2010 11:08
macie chlopaki racje, z tym ze co z tego, jak sytuacja bedzie zalezala w glownej mierze od bezawaryjnosci bolidow. zaryzykowal bym stwierdzenie ze jezeli wszystkie 4 bolidy przejechaly by obydwa weekendy bezawaryjnie, to mistrzem moze zostac kazdy z trojki Alo, Web, Vet, i mają niemalze rowne szanse na to, bo Ham to wlasnie chyba musi liczyc na awarie innych
biCampeon
01.11.2010 10:12
Mam nadzieję, że Ferrari również w tym sezonie będzie mocne Brazylii. Ponadto sami kierowcy dobrze czują się na Interlagos - Massa zna ten tor jak własną kieszeń i zawsze jest tutaj niesamowicie konkurencyjny, zaś Fernando również tutaj zawsze walczył w ścisłej czołówce, nie licząc zeszłorocznego występu, gdzie został skasowany przez Sutila już na pierwszym okrążeniu.
tomekzzar
01.11.2010 10:09
jak dla mnie najważniejszą role odegraja kwalifikacje i start w Brazylii,jeśli Ferrarii dojedzie na podium to niewierze żeby Alonso dał sobie wydrzec zwycięstwo tym bardziej że z RedBulla widze tylko niemca jako faworyta,Hamilton napewno będzie walczył do konca i podejrzewam że w wygrywając w tym Gp namieszałby solidnie przed ostatnim wyscigiem ale czy jego samochód na to stac,szczerze wątpie,stac natomiast napewno Masse na niespodziankę...
akkim
01.11.2010 10:08
@vivon >>> Dzięki temu nic pewnego, takie moje zdanie, może silnik oddać, za złe traktowanie. W obydwu punktacjach nie ma faworyta, tak więc jak na razie, karta jest zakryta.
vivon
01.11.2010 09:59
jedno jest pewne, silniki mogą odegrać najważniejsza, pierwszoplanową role w klasyfikacji generalnej, chociaz tak naprawdę już ją odegrały.
Ferrarif1
01.11.2010 09:52
seba d@ problemem przegrzewania się może być nawet wadliwa świeca zapłonowa i jest całkiem dużo różnych problemów, mogła to być jakaś część wymienna, wymienili ją po dokładnym zbadaniu i po robocie w trakcie GP bahrajnu nie mogli tego wprost zdiagnozować bo na wyścigi nie bierze się hamowni oraz innych różnych związanych z silnikami sprzętów, silnik wysłano do maranello i tam pogrzebano i zrobiono co trzeba (to tylko wersja jak by to była prawda, bo te magazyny to jedna wielka plotka)
seba_d
01.11.2010 09:45
SF miało zezwolenie na modyfikację jednostek pod względem niezawodności, ale tylko przy nie użytych silnikach.
dragon92
01.11.2010 09:41
Pewnie rozwiązali problem przegrzewania się.
rafaello85
01.11.2010 09:39
Ale tamta jednostka już wtedy się przegrzewała ( Bahrajn )... Czy dobrym pomysłem będzie zamontować ją w Abu Zabi? Tu też będzie bardzo gorąco.