Ricciardo najszybszy w połowie 1 dnia testów w Abu Zabi

Australijczyk pokonał najbliższego kierowcę o blisko dwie sekundy
16.11.1010:58
Marek Roczniak
4145wyświetlenia

Daniel Ricciardo zdominował ubiegłoroczne testy Formuły 1 dla młodych kierowców i wszystko wskazuje na to, że tak będzie i tym razem, co zresztą raczej nie będzie zaskoczeniem patrząc na to, za kierownicą jakiego samochodu zasiada - mistrzowskiego Red Bulla RB6.

Australijczyk do połowy pierwszego dnia testów w Abu Zabi uzyskał czas 1:40,813, pokonując najbliższego kierowcę o blisko dwie sekundy. Kierowcą tym był Paul di Resta z Force India, który skoncentrował się na ustanowieniu wyznacznikowego czasu z większą ilością paliwa w baku dla debiutanta Antonio Felix da Costy. Portugalczyk przejął później bolid VJM03 i w połowie dnia zamykał pierwszą dziesiątkę z czasem 1:44,704.

Na miejscach 3 i 4 znaleźli się młodzi kierowcy zaproszeni na testy przez McLarena i Mercedesa - Oliver Turvey oraz Sam Bird (obaj startujący w tym roku w GP2), mając ponad dwie sekundy straty do wicemistrza Formuły Renault 3.5 - Ricciardo. Tylko o 0,1 sekundy wolniejszy od Birda okazał się mistrz brytyjskiej Formuły 3 - Jean Eric Vergne, choć bezsprzecznie dysponował słabszym bolidem: Toro Rosso STR5.

Dobre osiągi - jeśli zignorujemy czas Ricciardo w RB6 - zaprezentowali także w porannej sesji Esteban Gutierrez (Sauber) i Michaił Aloszyn (Renault), plasując się na miejscach 6 i 7. Ten ostatni możliwość testów z francuskim zespołem zawdzięcza tytułowi mistrzowskiemu w FR 3.5. Na ósmej pozycji znalazł się Jules Bianchi, który po raz pierwszy poprowadził dzisiaj bolid Ferrari już jako oficjalny kierowca testowy włoskiej stajni. Tuż za nim uplasował się Dean Stoneman, testujący z Williamsem w nagrodę za wygranie mistrzostw F2.

Na końcu tabeli czasowej znaleźli się kierowcy testujący z nowymi zespołami, z których najszybszy okazał się Pastor Maldonado (HRT), uzyskując lepszy o ponad pół sekundy czas od Rodolfo Gonzaleza (Lotus). Zdecydowanie najwolniejszy był Rio Haryanto (Virgin), tracąc 2,5 sekundy do Gonzaleza.

Testy odbywają się na dokładnie takiej samej konfiguracji toru Yas Marina, jak i ostatni wyścig sezonu. Czas uzyskany przez Ricciardo był gorszy od pole position Sebastiana Vettela o 1,419 sekundy. Dzisiejsze testy potrwają jeszcze około dwie godziny.

^pre,start
POZ. KIEROWCA ZESPÓŁ CZAS OKR. OKR.
1. Daniel Ricciardo Red Bull 1:40,813 46
2. Paul di Resta Force India 1:42,736 28
3. Oliver Turvey McLaren 1:42,933 47
4. Sam Bird Mercedes 1:43,201 39
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:43,392 46
6. Esteban Gutierrez Sauber 1:43,410 37
7. Mikhail Aleshin Renault 1:43,661 39
8. Jules Bianchi Ferrari 1:43,894 31
9. Dean Stoneman Williams 1:44,051 32
10. Antonio Felix da Costa Force India 1:44,704 20
11. Pastor Maldonado Hispania 1:46,278 59
12. Rodolfo Gonzalez Lotus 1:46,910 48
13. Rio Haryanto Virgin 1:49,439 21
^pre,koniec

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

20
LUKE
16.11.2010 03:34
RBR6 każdy mógłby walczyc o mistrza świata zwłaszcza patrząc na czas już z 2 częsci testów.
Ferrarif1
16.11.2010 02:48
są zdjęcia na formula1.com i tam wsio widać no prócz tego czy naprawde go używają czy jest tylko dla picu
SkC
16.11.2010 02:35
a skad wiesz ze RBR jeździ z kanałem ?? McLaren ma swoj kanał Sauber tez
Ferrarif1
16.11.2010 02:32
panowie ale się podniecacie widać na zdjęciach ze mercedes ferrari i renault zdjęło swoje kaczki z bolidów to i to się równa gorsze czasy
SkC
16.11.2010 02:30
Albo Ricciardo jest tak dobry albo RB6 tak zajebiste, że takie różnice czasowe są
JustBull
16.11.2010 12:26
albo to tylko potwierdza tezę, że Ferrari jest szybkie - ale trudne do "nauczenia" - czego bylismy swiadkiem przy zastepcach Massy z poprzedniego sezonu. Sie okaze :). Testy pokazują też fakt, że pewnie nie trzeba być kierowcą z TOP3 by deklasowac innych w bolidzie RBR.
pepsi-opc
16.11.2010 12:13
To sie ferrari załamie jak pokona je HRT w testach ! :D
nij0
16.11.2010 12:06
No to Pastor ciśnie :)
quickmick
16.11.2010 11:57
@dziadekm Nie nazwałbym ich czasami "na żywo", ale są w miarę aktualne (chociaż Ricciardo zszedł już poniżej 1.40)... http://www.f1today.nl/live-update/2010/11/16/yas-marina-circuit.html Chciałem zwrócić też uwagę na jedną kwestię: to pierwsze testy HRT od powstania zespołu! Nieźle!!! @dziadekm a ostatnie czasy masz tutaj: http://twitpic.com/37cff6
dziadekm
16.11.2010 11:30
@quickmick Na jakiej stronie masz czasy na żywo?
quickmick
16.11.2010 11:18
@nij0 Wiem, wiem - biorę to pod uwagę...
nij0
16.11.2010 11:12
@quickmick Zauważ, że w/w kierowcy jeździli tym samochodem cały sezon a Maldonado niewiele ponad dystans wyścigu.
wnerwiona
16.11.2010 11:11
koszmar Ferrari trwa R30 znów przed nimi w Abu a kto za kierownicą...:)
quickmick
16.11.2010 11:09
@nij0 Karun Chandhok potwierdził właśnie, że z jego doświadczenia z jazdy autem HRT wynika, że na mocno nagumowanym torze może ono być o 1,1-1,4 s szybsze - czyli Pastor jeździ na tym samym poziomie, co Senna i Klien.
nij0
16.11.2010 11:06
Pastor sporo okrążeń i wydaje mi się że będzie lepszy niż np. Senna czy Klien. STR też nieźle jeśli patrzeć na możliwości bolidu.
blader
16.11.2010 10:59
@distinto KERS był projektowany już kilka lat temu, jednopoziomowy dyfuzor jeszcze wcześniej:p Poza tym przecież zespoły zaczęły projektować nowe bolidy już kilka mies temu, więc jakieś prototypowe części mogą mieć już wyprodukowane, chociaż rzeczywiście może nie da się ich zamontować do tegorocznego bolidu.
quickmick
16.11.2010 10:54
Ciekawa rzecz, że Pastor Maldonado wykręcił właśnie lepszy czas w bolidzie HRT (1m44.536s) niż etatowi kierowcy w kwalifikacjach (1m45.085s). Wprawdzie tor bardziej nagumowany, ale ciekawostka...
distinto
16.11.2010 10:45
@blader No tak, w sumie w niecałe 2 dni można zamontować i przetestować KERS oraz zaprojektować i założyć nowy dyfuzor. Przecież to takie proste...
quickmick
16.11.2010 10:45
@blader Póki co wiadomo jedynie, że Williams prowadzi testy aero grzebieniem z czujnikami, sprawdzającymi przebieg strugi wokół korpusu auta (najpewniej po to, żeby odpowiednio skalibrować tunel aero pod kątem nowego modelu). Zobacz tutaj: twitpic.com/37aoju.
blader
16.11.2010 10:38
Wie ktoś może czy na tych testach młodzi jeżdżą z jakąś wstępną specyfikacją na sezon 2011? Zauważyłem tylko, że w Renault nie ma kanału F, ale co np z dyfuzorem czy KERS?