Kolejne doniesienia na temat kierowców GP2 w sezonie 2011

Ponadto pojwiła się informacja, że francuska ekipa DAMS zamierza wrócić do Formuły Renault 3.5
23.12.1019:57
Mariusz Karolak
4192wyświetlenia

Mimo zbliżających się świąt rynek transferowy GP2 jest w pełnym ruchu. Wcześniej już informowaliśmy, że Giedo van der Garde pozostaje w zespole Barwa Addax, a Jules Bianchi w Lotus ART. Na tym jednak nie koniec dzisiejszych doniesień.

Johnny Cecotto Jr, ostatnio startujący w Trident Racing, czyni starania o etat w Team Air Asia, czyli juniorskim zespole Tony'ego Fernandesa. Pochodzącemu z Wenezueli kierowcy szyki może pokrzyżować Álvaro Parente bądź Alberto Valerio - obaj również liczą na posadę w Air Asia.

Prawdopodobnie jest jeszcze kilku innych kierowców, którzy chcieliby reprezentować barwy tego nowego w stawce GP2 zespołu. Główny powód jest taki, że Fernandes zapowiedział już, iż obydwaj kierowcy zatrudnieni w GP2 będą jednocześnie pełnili wymiennie funkcje kierowców rezerwowych i testowych dla Team Lotus w Formule 1.

Co więcej, niedawno z funkcji trzeciego kierowcy Lotusa zwolniony został Fairuz Fauzy. Posada w Team Air Asia jest więc dosyć łakomym kąskiem i stwarza duże nadzieje w przyszłości na przejście do F1. Jarno Trulli ma swoje lata i być może sezon 2011 będzie jego ostatnim w królowej sportów motorowych.

Charles Pic drugim kierowcą Barwa Addax



Dziś potwierdzony został również drugi kierowca w zespole Barwa Addax. Jest nim Charles Pic, który zadebiutował w GP2 w obecnym roku. Francuz jeździł dla zespołu Arden International. W najbliższym czasie należy oczekiwać też oficjalnego potwierdzenia informacji, że Jolyon Palmer związał się z iSport International. Palmer jest tegorocznym wicemistrzem Formuły 2, w której zadebiutował w sezonie 2009.

^lista startowa,5,2011,bez nieaktywnych

DAMS wraca do Formuły Renault 3.5




Serwis italiaracing.net poinformował ponadto, że startujący m.in. w Auto GP i GP2 francuski zespół DAMS związał się z czeską ekipą Charouz Racing i w sezonie 2011 ma wspólnie wystawiać dwa bolidy w Formule Renault 3.5.

Zespół DAMS po raz ostatni w najwyższej kategorii zaliczanej do cyklu World Series by Renault startował w sezonie 2005, czyli w pierwszym roku istnienia tych mistrzostw, kiedy mistrzostwo wywalczył Robert Kubica.

Źródło: italiaracing.net

KOMENTARZE

3
THC-303
24.12.2010 07:50
@mbq Patrząc obiektywnie również bardzo podoba mi się stawka GP2 w 2011. Całkowicie subiektywnie chciałbym jeszcze Ricciego, ale to ze względu na moją sympatię, bo zawodnik z niego co najwyżej solidny, nic więcej, poza tym do GP2 już troszkę za stary. Chciałbym jeszcze Parente w AirAsia. I Turvey mógłby zostać. W Carlinie pewnie będzie jeździł Newgarden. Poza tym liczę, że Rapax zwolni Razię. Zapowiada się ciekawa walka między ART a Addaxem. Również sądzę, że Palmer zbyt dobry nie będzie, już Dean był od niego lepszy w F2, a F2 w mojej ocenie to raczej nie najmocniejsza seria obsadzona przez pay-driverów...
mbg
23.12.2010 09:47
Jest!!! liczyłem na angaż Pica w czołowym zespole. Stawka w 2011 zaczyna mi się podobać. :) Palmer coś czuje że sobie nie poradzi. Mimo że wygłaszał że samochód GP2 od F2 nie jest wcale dużo lepszy. Wiadomo że nie będzie pluł na serię tatusia.
Kamikadze2000
23.12.2010 07:35
Bardzo cieszy mnie fakt, iż Charles Pic będzie jeździł w Barwa Addax. Myślę, że to wielki francuski talent, który obok Bianchiego, może namieszać w stawce. :)) Co Air Asia, mam nadzieje, że tę posadę dostanie Alvaro Parente, ponieważ to na prawdę świetny kierowca, klasę wyższy od Valerio (który jest co najmniej kiepski). ;) Jolyon Palmer w iSport! Cóż, gratuluje, bo już myślałem, że trzeci sezon spędzi w serii tatusia. ;)