Kierowcy sprawdzą pracę tylnego skrzydła na treningu w Melbourne?
FIA chce przed pierwszym wyścigiem wiedzieć, czy nowinka techniczna przynosi zamierzony efekt
16.03.1118:34
1764wyświetlenia

FIA poinformowała, że zespoły - o ile zechcą - będą mogły wspólnie sprawdzić efektywność wykorzystania regulacji tylnego skrzydła na treningu podczas inaugurującego sezon Grand Prix Australii.
Ciało zarządzające chce, by techniczna nowinka wprowadzona na te mistrzostwa okazała się sukcesem, więc dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting powiedział wczoraj, że zostaną przeprowadzone rozmowy z zespołami mające na celu uzgodnić, czy poświęcenie pewnej części treningu na rozwój przepisów dotyczących regulacji tylnego skrzydła jest dobrym pomysłem.
Zmienianie kąta nachylenia skrzydła jest całkowicie dozwolone podczas treningu, ale pojawiła się chęć wprowadzenia na Grand Prix Australii specjalnie wydzielonego okresu, w którym kierowcy będą próbowali się wyprzedzać zgodnie z określonymi przepisami właśnie przy użyciu regulacji tylnego płata, zanim podobne manewry po raz pierwszy ujrzymy w wyścigu. Decyzja odnośnie tego, czy taki 'mini trening' przed zawodami na torze Albert Park się odbędzie ma zapaść w następny czwartek.
Już o tym rozmawialiśmy, ale nic jeszcze nie postanowiono- ujawnił Whiting.
Dzień przed pierwszym w tym sezonie weekendem wyścigowym przedyskutujemy możliwość przeznaczenia na to części wolnego treningu W Melbourne. Whiting nie ma wątpliwości, że nowe zasady dotyczące tylnego skrzydła będą korzystne dla telewidzów i nie dojdzie do sytuacji zbytniego, nieczytelnego zamieszania, ponieważ podczas transmisji zostanie zasygnalizowane, kiedy pokazywany kierowca ma możliwość użycia regulacji płata.
Nie ma powodu by przypuszczać, że oglądający nie będą wiedzieli co się dzieje- powiedział.
Praca skrzydła jak już wspominaliśmy jest prosta; gdy na pomiarze odległości między bolidami wyjdzie nie więcej niż jedna sekunda, zostanie to zaznaczone, a wzdłuż toru pojawią się linie wyznaczające obszar, na którym zawodnik będzie mógł zmienić kąt nachylenia. Co więcej, nadawcy telewizyjni zasygnalizują widzom moment, w którym system jest gotowy do użycia.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE