Red Bull nie używał systemu KERS w sobotę i niedzielę
Helmut Marko twierdzi jednak, iż zespół użyje systemu na torach z długimi prostymi.
27.03.1113:01
3733wyświetlenia
Po pewnym zwycięstwie Sebastiana Vettela w Grand Prix Australii, szef zespołu Red Bull Racing wyjawił że - począwszy od soboty - w obu samochodach RB7 nie był zainstalowany system KERS.
Po spekulacjach mówiących o tym, że Red Bull planuje zastosować kompaktową wersję systemu działającą tylko na starcie wyścigu, Christian Horner powiedział w BBC, iż zespół miał wątpliwości co do niezawodności konwencjonalnego systemu KERS i po prostu nie zdecydował się na jego użycie podczas kwalifikacji i wyścigu.
Nie mieliśmy w ogóle systemu KERS przez cały weekend. Nie chcę nic mówić, ale patrząc na start… Nie wyglądało na to, że był on nam potrzebny. Byliśmy trochę zdenerwowani wszystkimi rozmowami przed wyścigiem. Używaliśmy KERS w piątek, ale nie byliśmy zadowoleni z jego niezawodności. Wyczuwaliśmy potencjalne zagrożenie, więc wyjęliśmy go z obu samochodów i nie ścigaliśmy się z nim w ten weekend.
Podjęliśmy decyzję w sprawie KERS- dodał Brytyjczyk.
Jest to dość skomplikowany system, ciekawy technologicznie, ale Adrian jak to Adrian nie poszedł na kompromis przy projektowaniu kształtu aerodynamicznego samochodu, przez co upakowanie w nim systemu stało się większym wyzwaniem. Chłopaki w Milton Keynes wykonali fantastyczną robotę. To świadczy o ich ciężkiej pracy: byliśmy niezawodni i zdominowaliśmy wyścig.
Tymczasem Helmut Marko wyjawił, że zespół Red Bull Racing będzie stosował KERS na torach, na których przyniesie on wymierne korzyści:
Myślę, że będziemy używali KERS na obiektach, które mają długą prostą- powiedział szef działu sportów motorowych Red Bulla w telewizji RT.
Horner podsumował również występ swoich kierowców:
To był fantastyczny dzień dla Sebastiana i zespołu na rozpoczęcie sezonu z innymi oponami i zmianami w regulaminach. Dominował wczoraj i dominował także dziś. Wielka szkoda w przypadku Marka, ale mimo tego był to dobry wynik dla zespołu. Odnosząc się do tempa Webbera, szef RBR powiedział
To bardzo niezwykłe, aby były aż tak duże różnice między dwoma facetami z jednego teamu. Musimy przejść przez gęsty las informacji i zrozumieć, skąd się to wzięło.
Występ Marka - którego styl jazdy jest bardziej wymagający dla opon - przyniósł większą degradację. Musimy się dowiedzieć czy w samochodzie istnieje coś, co być może przyczynia się do tego. Wczoraj nie znaleźliśmy niczego, ale nasza forma przed Grand Prix Malezji jest naprawdę, naprawdę dobra. Helmut Marko zasugerował, że Webber miał jakiś problem z podwoziem.
Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com (1), onestopstrategy.com (2)
KOMENTARZE