Red Bull nie używał systemu KERS w sobotę i niedzielę

Helmut Marko twierdzi jednak, iż zespół użyje systemu na torach z długimi prostymi.
27.03.1113:01
Nataniel Piórkowski
3733wyświetlenia

Po pewnym zwycięstwie Sebastiana Vettela w Grand Prix Australii, szef zespołu Red Bull Racing wyjawił że - począwszy od soboty - w obu samochodach RB7 nie był zainstalowany system KERS.

Po spekulacjach mówiących o tym, że Red Bull planuje zastosować kompaktową wersję systemu działającą tylko na starcie wyścigu, Christian Horner powiedział w BBC, iż zespół miał wątpliwości co do niezawodności konwencjonalnego systemu KERS i po prostu nie zdecydował się na jego użycie podczas kwalifikacji i wyścigu.

Nie mieliśmy w ogóle systemu KERS przez cały weekend. Nie chcę nic mówić, ale patrząc na start… Nie wyglądało na to, że był on nam potrzebny. Byliśmy trochę zdenerwowani wszystkimi rozmowami przed wyścigiem. Używaliśmy KERS w piątek, ale nie byliśmy zadowoleni z jego niezawodności. Wyczuwaliśmy potencjalne zagrożenie, więc wyjęliśmy go z obu samochodów i nie ścigaliśmy się z nim w ten weekend.

Podjęliśmy decyzję w sprawie KERS - dodał Brytyjczyk. Jest to dość skomplikowany system, ciekawy technologicznie, ale Adrian jak to Adrian nie poszedł na kompromis przy projektowaniu kształtu aerodynamicznego samochodu, przez co upakowanie w nim systemu stało się większym wyzwaniem. Chłopaki w Milton Keynes wykonali fantastyczną robotę. To świadczy o ich ciężkiej pracy: byliśmy niezawodni i zdominowaliśmy wyścig.

Tymczasem Helmut Marko wyjawił, że zespół Red Bull Racing będzie stosował KERS na torach, na których przyniesie on wymierne korzyści: Myślę, że będziemy używali KERS na obiektach, które mają długą prostą - powiedział szef działu sportów motorowych Red Bulla w telewizji RT.

Horner podsumował również występ swoich kierowców: To był fantastyczny dzień dla Sebastiana i zespołu na rozpoczęcie sezonu z innymi oponami i zmianami w regulaminach. Dominował wczoraj i dominował także dziś. Wielka szkoda w przypadku Marka, ale mimo tego był to dobry wynik dla zespołu. Odnosząc się do tempa Webbera, szef RBR powiedział To bardzo niezwykłe, aby były aż tak duże różnice między dwoma facetami z jednego teamu. Musimy przejść przez gęsty las informacji i zrozumieć, skąd się to wzięło.

Występ Marka - którego styl jazdy jest bardziej wymagający dla opon - przyniósł większą degradację. Musimy się dowiedzieć czy w samochodzie istnieje coś, co być może przyczynia się do tego. Wczoraj nie znaleźliśmy niczego, ale nasza forma przed Grand Prix Malezji jest naprawdę, naprawdę dobra. Helmut Marko zasugerował, że Webber miał jakiś problem z podwoziem.

Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com (1), onestopstrategy.com (2)

KOMENTARZE

13
Kojag
27.03.2011 09:04
@Matador - może nie bez ograniczeń, ale na przykład przez 30 sekund. @dan193t - LRGP zaliczył lepszy start. RBR zachował swoje pozycje, ale Webber specjalnie nie zagroził na starcie Hamiltonowi. Wystartowali dość dobrze, bo to dobre auta, a o starcie nie decyduje sam KERS, to może też zależeć od silników... Pełno jest tych różnych systemów, ale one się zwyczajnie wykluczają: 1. Kierowca A używa KERS, aby zbliżyć się na 1s do kierowcy B. 2. Kierowca A używa DRS, ale kierowca B broni się, bo posiada naładowany akumulator systemu KERS. 3. patrz: punkt 1. Gdzie tu sens? Jak to ma poprawić wyprzedzanie?
Matador
27.03.2011 06:54
KERS miałby sens tylko jeśli nie byłoby żadnych ograniczeń w jego wykorzystywaniu i mocy. Wtedy byłby jednym z elementów "wyścigu zbrojeń" również dla RBR.
dan193t
27.03.2011 06:23
powinni olac protest Mercedesa i zdjac ograniczenia z KERS, podobno spokojnie mozna wycisnac 150 koni z tego... wtedy by musieli zalozyc
Kubicomaniak
27.03.2011 04:21
Dla mnie KERS to jedno wielkie nieporozumienie , a to z tego powodu że można go używać TYLKO przez 6 sekund na okrążenie , dzięki temu cały sens KERS-u szlag trafił. Skoro KERS jest nie obowiązkowy to moim zdaniem najlepszą decyzją jest właśnie rezygnacja z tego wynalazku.
Gangster
27.03.2011 03:22
Po pierwsze powinno być, że jak jakiś zespół zadeklarował, że nie będzie używał KERS-u to tak powinno pozostać przez cały sezon a nie jak to RBR sobie wymyślił. Na torach co kers się przydaje będą zakładać a na torach co nie oleją ten system. Po drugie perfekcyjnie to zaplanowali.. Ferrari, MCL Mercedes i Renault kombinują, testują jak i rozwijają system przez ten sezon a RBR zakupi od nich sprawdzony w pełni działający i zoptymalizowany a przede wszystkim przetestowany system. Więc po co rozwijać własną wersje i testować jak można zakupić gotowca.
wojo75
27.03.2011 01:04
Coś i się wydaje ze Webber miał KERS który ...nie działał zużywały się mu strasznie opony natomiast Vettelowi wymontowali ten system.
blader
27.03.2011 12:42
@dan193t - też mnie to zastanawia. Może tajemnica tkwi w przełożeniach, które McLaren miał dłuższe z uwagi na korzystanie z KERS i DRS. Krótsze przełożenia + niemal idealny start wykonany przez kierowcę być może zatarły różnicę między posiadaniem doładowania a jego brakiem.
Amalio
27.03.2011 12:09
@kaziktom to nie jest żadne wytłumaczenie. Najpierw się kładzie nacisk na technologie, nowinki, a potem zostawia furtkę z której konkluzja jest taka, że dobry bolid można zbudować tylko wtedy gdy olewa się nowoczesną technologię. Jest to po prostu bezsens. Teraz wyjęcie KERS z innych bolidów może dać niewiele albo nawet nic, bo Red Bull ma przewagę wynikającą z tego, że bolid w ogóle nie był obmyślony do wożenia KERSu i sezon jest praktycznie pozamiatany. KERS będzie miał jedynie wtedy sens gdy będzie on OBOWIĄZKOWY. Choć jak dla mnie lepiej gdyby go wcale nie było. A teraz ot po prostu mamy powtórkę z sezonu 2009. Bolidy wożą zbędny balast który jak wynika z komentarza Hornera ogranicza rozwój aerodynamiczny bolidu.
marrcus
27.03.2011 12:03
Webber dobrze wystartował ale później Hamiltaon się zrównał, ale nie powinno być tak ze Pole Position jest od wewnętrznej ?
dan193t
27.03.2011 11:48
ponawiam jednak pytanie czemu nie zostali polknieci jak w 2009 [przez Kimiego czy Lewisa] ?
kaziktom
27.03.2011 11:43
Ale "wszystkim" FIA nie kazała na siłę montować KERSu. Na tym właśnie polega wyścig konstruktorów - trzeba myśleć i wykorzystywać to co najlepsze (w ramach przepisów), a nie pakować wszystko na raz.
dan193t
27.03.2011 11:41
więc jakim cudem samochody RBR zaliczyły najlepszy start ze wszystkich ??
Amalio
27.03.2011 11:09
Wniosek? Albo KERS albo aero i osiągi, więc moim zdaniem tak jak za ostatnim razem Red Bull wszystkich wykiwał - znów postanowili od podstaw konstruować bolid tak jakby Kersu miało nie być i takie są tego efekty i szczerze mówiąc domyślałem się, że tak się to wszystko zakończy. Teraz wszyscy zaś mają po d**ie w myśl fanaberii FIA.