FIA wskazała strefę DRS na torze w Szanghaju

Po raz pierwszy nie umieszczono jej na prostej startowej
13.04.1111:49
Grzegorz Filiks
4010wyświetlenia
FIA wskazała odcinek, na którym podczas niedzielnego wyścigu F1 o Grand Prix Chin kierowcy będą mogli korzystać z regulacji tylnego skrzydła.

Punkt pomiaru odległości między bolidami, od której zależy wydanie zgody na użycie systemu DRS zostanie zlokalizowany w zakręcie nr 12, tworzącym bardzo długi łuk wspólnie z zakrętem nr 13. Po wyjściu ze wspomnianego łuku zawodnik wjeżdża na najdłuższą prostą toru. Kierowca będzie mógł skorzystać ze zmiany kąta nachylenia tylnego skrzydła właśnie na tym odcinku, konkretnie od miejsca usytuowanego 902 metry przed zakrętem nr 14.



Tym samym ciało zarządzające F1 po raz pierwszy zdecydowało się umieścić strefę DRS nie na prostej startowej toru, jako że na obiekcie w Szanghaju jest ona nie aż tak długa i prowadzi do zakrętu, który jest w swej początkowej fazie całkiem szybki. W zamian zlokalizowano ją na dłuższym odcinku zakończonym ostrym nawrotem, gdzie manewry wyprzedzania były na porządku dziennym nawet przed wprowadzeniem regulacji tylnego skrzydła.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

18
svt
15.04.2011 11:48
O dziwno trzeba się zgodzić z Zientarem. Dużo lepiej oglądało się walkę Alonso z Hamiltonem bez tego badziewia.
kabans
14.04.2011 05:00
MMM, najwiecej tracą kibice kubicy którzy zwykle nie wiedzą o co chodzi
MMM
14.04.2011 04:42
chore to z tymi strefami, dla pierwszego lepszego kibica mało zorientowanego w szczególach bez sensu jest to gdy słyszy w tv jak mówią " o dostal teraz zezwolenie na uzycie drs" o a teraz nie dostał, jak jest jakiś system\mechanizm w bolidzie to powinno móc się go używać kiedy się chce, tak jak np kers :) moje zdanie , tyle.
ExiT
14.04.2011 02:08
Albo na prostej startowej, albo w tunelu . :)
nij0
13.04.2011 03:49
Już sobie wyobrażam jak będą piłować jednostki napędowe.
kabans
13.04.2011 03:31
zientarski przetłumaczył DRS jako Debilny Ruszający się Spojler, wiec coś musi w tym być. W chinach zwykle są ataki, ale dużo z nich się nie powodzi. Drsem może być podobnie bo bolidy z drs'em i kersem czy bez i tak osiągają tam swoje maksymalne prędkości, tym bardziej jak ktoś zostawi kersa sobie specjalnie do obrony
CamilloS
13.04.2011 03:07
DRS to w skrócie skomplikowany całokształt i mierne korzyści.
Kamikadze2000
13.04.2011 02:07
Mam nadzieje, że ze "ślimaka" Red Bull będzie wychodził najszybciej!!! :))
michal5
13.04.2011 01:55
marrcus > w sepang Najdłuższa prosta:ma 927m a w Shanghai 1175m a strefa wyprzedzania jest 600 m tak miało być
marrcus
13.04.2011 01:42
nie rozumiem, w sepang myśleli o 2 prostych a tu dali na nieco ponad pół prostej, chyba specjalnie żeby znów nic nie dawało
fordern
13.04.2011 11:59
@bolekse - może być też przydatny na Spa, jeżeli będzie on możliwy do użycia na prostej między Kemmel a Les Combes :)
Kid
13.04.2011 11:22
Mnie się DRS podoba. Przynajmniej coś się dzieje na torze. Wolę mieć 100 wyprzedzeń w wyścigu niż poniżej 10.
kubakuba1990
13.04.2011 10:51
nie wiadomo czy da odjechac, bo nie ustawia az tak długiego siodmego biegu, zebu miec problem w wyscigu bez drs. Z drugiej strona w kwalifikacjach drs wpłynie mocno na czas okrazenia. Trzeba bedzie znalezc kompromis, bedzie ciekawie;)
Aquos
13.04.2011 10:41
dancom -> możesz mieć (niestety) rację. Nadziei dodaje mi jednak fakt, że w Malezji dało się zaobserwować większą efektywność DRS przy znaczących już prędkościach (dopiero za połową prostej). Jest to dość logiczne, bo im szybciej jedzie bolid, tym większy docisk generuje pakiet aero, wiec przy mniejszych prędkościach DRS daj mniejsze korzyści. Może więc aktywacja systemu przy dużej już prędkości da jednak lepsze rezultaty.
bolekse
13.04.2011 10:37
@up nie chodzi o to żeby sie szybciej rozpędzić w DRS tylko żeby osiągnąć większą prędkość. I myśle, że nigdzie indziej nie będzie tak przydatny DRS jak w Chinach. "Przydatny" bo wiadomo, że może wypaczyć walki i zamiast walki koło w koło będzie wyprzedzanie z palcem w d... jeszcze przed zakrętem. Obym mylił sie :)
dancom
13.04.2011 10:16
w połowie prostej bolidy mają już 300km/h i wątpię że DRS da odjechać
sebasKERS
13.04.2011 10:16
podobał mi się w tamtym roku pomysl ruchomego tylnego skrzydła ale w tej chwili uważam ze to jest jakas pomyłka - psuje caly sens ścigania - przepraszam tych którym mowilem ze DRS to dobre rozwiązanie :)
akkim
13.04.2011 10:03
Te całe Ich strefy. Mnie wpienia, buntuje, spontaniczność i fantazję w tych wyścigach psuje :(