Renault podsumowuje kwalifikacje na torze w Szanghaju
Permane: "Nie ma powodów, by oba nasze samochody nie zdobyły punktów"
16.04.1113:52
2848wyświetlenia

Po pełnej dramatyzmu sesji kwalifikacyjnej Witalij Pietrow zajął 10. pozycję, a Nick Heidfeld 16. Bolid Pietrowa stracił moc, przekreślając szanse na dobry wynik całego zespołu Lotus Renault GP.
Bolid Witalija zatrzymał się, kiedy został odcięty dopływ powietrza do silnika i jednostka napędowa straciła moc. W chwili obecnej zespół uważa, że nie ma powodów, by zmieniać silnik. W pierwszej części kwalifikacji, Nick i Witalij zużyli po jednym komplecie opon miękkich i twardych. W drugiej sesji Nick zużył dwa zestawy z miękkiej mieszanki, a Witalij jeden.
Główny inżynier wyścigowy Alan Permane podsumowuje kwalifikacje w wykonaniu zespołu z Enstone.
Co stało się z bolidem Witalija w drugiej sesji kwalifikacyjnej?
Nadal badamy przyczyny awarii. Wiemy, że stracił moc i zgasł mu silnik. Naszym zdaniem, został odcięty dopływ powietrza. Witalijowi nie udało się uruchomić silnika. Bolid został na biegu. To dlatego zatrzymał się na torze.
Nick padł ofiarą czerwonej flagi - dlaczego tak późno wyjechał na tor podczas sesji?
Jego wynik z pierwszej sesji kwalifikacji nie dawał mu dużych szans na przejście do trzeciej części czasówki. To właśnie dlatego, uznaliśmy, że wypuścimy go na tor dopiero pod koniec Q2, by w pełni wykorzystał optymalne warunki jezdne na torze. Kiedy tylko opuścił boks, zepsuł się bolid Witalija i w fatalnym dla Nicka momencie pojawiła się czerwona flaga. Potem utknął w korku i pod koniec drugiej sesji wraz z innymi ekipami stał w kolejce do alei serwisowej.
Pomimo wszystko Wasz bolid jest bardzo konkurencyjny. Jest to powód do optymizmu przed jutrzejszym wyścigiem?
Uważamy, że możemy być szybsi podczas wyścigu i wykręcić znacznie lepszy czas od dzisiejszego wyniku Witalija. Wiemy, że R31 jest bardzo szybki na starcie, uzyskuje świetni czas na prostej i nie niszczy nadmiernie ogumienia. Nie ma więc żadnych powodów, by oba nasze bolidy nie zdobyły jutro punktów.
Jak wygląda sytuacja z oponami?
Ponieważ nie udało się nam zrobić wielu okrążeń podczas kwalifikacji, mamy do wykorzystania więcej niż zwykle zestawów opon. Mamy w rezerwie po komplecie miękkich opon dla każdego bolidu, które możemy wykorzystać podczas wyścigu.
Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
KOMENTARZE