FIA wskazała strefę używania DRS na torze w Stambule

Będzie ona przebiegać przez zakręt nr 11.
03.05.1117:38
Nataniel Piórkowski
3029wyświetlenia
FIA potwierdziła, że podczas wyścigu o Grand Prix Turcji, który odbędzie się w ten weekend, strefa aktywacji ruchomego tylnego skrzydła rozpocznie się tuż przez zakrętem nr 11.

Jak informował już w ubiegłym tygodniu AUTOSPORT, Federacja zdecydowała się rozciągnąć strefę aktywacji tak, iż obecnie znajduje się ona między zakrętami 11 i 12, co oznacza, że będzie przebiegać przez szybki prawy łuk „łamiący” długa prostą. Z kolei strefa pomiaru różnicy między kierowcą atakującym i broniącym swej pozycji, będzie znajdować się w strefie dohamowania przez zakrętem nr 9.



Warto zauważyć, że strefa używania DRS przebiega dokładnie w tym samym miejscu, w którym sezon temu doszło do szeroko komentowanej kolizji z udziałem duetu kierowców Red Bull Racing: Sebastianem Vettelem i Markiem Webberem, którzy walczyli o prowadzenie w wyścigu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
Aeromis
04.05.2011 01:10
Wystarczy wyszukać jakikolwiek onboard z toru, choćby http://www.youtube.com/watch?v=Wno8GGSBb98 (minuta i 10sek) i ten "zakręt" staje się łukiem. Jak napisał kemek - szkoda tej prostej na DRS.
Kid
03.05.2011 07:58
@PPM, to znaczy, że tam jest początek i tyle. Ludzie z FIA znają się na tym o wiele bardziej niż Ty czy ja. Widziałeś kiedyś ten zakręt?? To bardziej jest łuk niż zakręt. Poza tym to kierowca wciska guzik/pedał i nie musi tego zrobić tam (chociaż i tak wszyscy tam uruchomią tylne skrzydło, w kwalifikacjach i na treningach będą z pewnością zmieniać położenie górnego płata tuż po wyjściu z zakrętu 10, ponieważ zakręt 11 jest łagodny i jest tam duże pobocze, które i tak zapewne nie będzie potrzebne)
PPM
03.05.2011 07:40
tuż przez zakrętem - co to niby znaczy?
kemek
03.05.2011 05:25
Ta... Ryzyko... Trochę szkoda tej długiej prostej, bo na niej i tak (bez DRS) najczęściej odbywały się bardzo ciekawe pojedynki. Dużo ciekawsze byłoby umieszczenie strefy DRS na prostej startowej, gdzie dużo trudniej zawsze było wyprzedzać (i byłaby możliwość odgryzienia się albo ponownego ataku po tej właśnie najdłuższej prostej).
Karol26
03.05.2011 05:22
W tym zakręcie drs to trochę ryzyko :/
vivon
03.05.2011 04:28
wątpię żeby w tak łagodnym ŁUKU to miało jakiekolwiek znaczenie
MairJ23
03.05.2011 04:19
najlepsze miejsce z mozliwych - mam nadzieje ze nie bedzie to mialo zbytniego wplywu w poczatkowej fazie otwarcia DRS w zakrecie 11 - tam docisk jest potrzebny aby dobrze wyjsc z zakretu. Ale FIA chyba sprawe przemyslala. Jak widzielismy w Australii jak si ema otwarte tylne skrzydlo - ciezko jest utrzymac nalezycie bolid w zakrecie - ale to bylo podczas hamowania - wiec tu chyba nie bedzie problemu - pozyjemy - zobaczymy pozdro
vivon
03.05.2011 04:04
@dan193t przeczytaj sobie jeszcze raz artykuł i przemyśl swoją wypowiedź
dan193t
03.05.2011 03:58
Usatwili tak zeby inni nie plakali ze wyprzedzanie jest sztuczne... swoja drogą wspolczuje FIA>.. co by nie zrobili to znajdzie sie grupa ktora i tak bedzie plakac
patgaw
03.05.2011 03:45
znowu to ustawili tak ze malo dawac bedzie. tam gdzie zaczyna sie strefa powinna sie ona konczyc (ew troche dalej). najwiekszym problemem jest zblizenie sie do bolidu z przodu, bo jak juz za nim sie jest to slipstream wystarczy.