Broniszewski wystartuje jutro z 5. pola
Kwalifikacje na torze w Spa nie obyły się bez niespodzianek
06.05.1122:59
1801wyświetlenia
Michał Broniszewski i Philipp Peter startujący w drugiej rundzie Le Mans Series na torze Spa-Francorchamps w Belgii mają za sobą drugi dzień wyścigowego weekendu. Dzisiaj w południe odbyła się trzecia i ostatnia godzinna sesja treningowa, w której polsko-austriacka załoga uzyskała znakomity drugi czas w klasie GTE Am, poprawiając o blisko 1,5 sekundy swój najlepszy czwartkowy rezultat.
W popołudniowej sesji kwalifikacyjnej duet zespołu Kessel Racing w żółto-czarnym Ferrari 430 GT2 z numerem 70 zajął piąte miejsce w klasie w stawce jedenastu załóg.
Początek weekendu był dla nas trudny, ale dzisiaj udało nam się znacznie poprawić wyniki- mówi Michał Broniszewski.
Piąte miejsce w sesji kwalifikacyjnej to wynik zgodny z oczekiwaniami, tym bardziej, że różnice w czołówce były minimalne. Zaledwie sekunda straty na długim, 7-kilometrowym torze to naprawdę bardzo niewiele.
Największy problem polega na tym, że nasze opony są o cal węższe, niż u rywali. To duża różnica. W sesji kwalifikacyjnej przy małym obciążeniu paliwem jest ok., ale z pełnym zbiornikiem przednie opony bardzo szybko się zużywają. Dosłownie po kilku okrążeniach można już odczuć zużycie opon, a potem z każdym kółkiem strata rośnie. Na szybkich zakrętach opony dosłownie gotują się.
Sobotni wyścig będzie dużo trudniejszy, niż poprzednia runda w Le Castellet. Startuje wiele szybkich prototypów, a ich kierowcy próbują niekiedy wyprzedzać w miejscach, gdzie jest to niemożliwe. Jadąc wolniejszymi samochodami, musimy ustąpić im drogi, a wtedy momentalnie tracimy 2 - 3 sekundy na okrążeniu. Dzisiaj w sesji treningowej byłem świadkiem dramatycznego wypadku w bardzo szybkim zakręcie Blanchimont. Tuż przede mną jechały w jednej linii 3 prototypy. Nie było szans, aby wystarczyło miejsca dla wszystkich. Na moich oczach, tuż przede mną jeden z samochodów wypadł z trasy i uderzył w ścianę z dużą szybkością. Mało brakowało, a uderzyłby we mnie po odbiciu. Zablokowałem koła hamując i zniszczyłem opony. Ilość wypadków w dotychczasowych sesjach daje do myślenia. Do tej pory bodaj 6 samochodów zostało poważnie uszkodzonych lub całkowicie rozbitych. Spa to ostatni test przed wyścigiem 24 h Le Mans. Kierowcy walczą ostro o miejsca w zespołach i jadą na 110 %.
W sobotę pojadę na pierwszej zmianie. Lubię rozpoczynać długie wyścigi i dobrze czuję się podczas startu lotnego. W zeszłym roku kilkakrotnie udawało mi się zyskać kilka miejsc na dosłownie kilkuset metrach tuż po starcie. Potem planujemy mniej więcej godzinne zmiany, zatem podobnie jak miesiąc temu w Le Castellet każdy z nas powinien spędzić w kokpicie po około 3 godziny.
Start wyścigu na torze Spa w sobotę o godzinie 14.00. Ostatnie półtorej godziny wyścigu z udziałem załogi Michał Broniszewski / Philipp Peter będzie można oglądać w relacji NA ŻYWO w kanale EUROSPORT w godzinach 18.30 - 20.00.
Wyniki kwalifikacji w klasie GTE Am przed wyścigiem w Spa | ||||
Zespół | Kierowcy | Samochód | Czas/strata | |
---|---|---|---|---|
1 | IMSA Performance Matmut | N. Armindo / R. Narac | Porsche 911 RSR | 2:23.007 |
1 | AF Corse | P. Perazzini / M. Cioci / S. Lemeret | Ferrari F430 | +0.262 |
1 | CRS Racing | K. Hummel / A. Christodoulou / P. Quaife | Ferrari F430 | +0.478 |
1 | Gulf AMR Middle East | F. Giroix / R. Goethe / M. Wainwright | Aston Martin Vantage | +0.720 |
1 | Kessel Racing | M. Broniszewski / P. Peter | Ferrari F430 | +1.043 |
1 | Team Felbermayr-Proton | H. Felbermayr Jr / B. Miller | Porsche 911 RSR | +1.592 |
1 | Larbre Competition | P. Bornhauser / J. Canal / G. Gardel | Corvette C6-ZR1 | +1.766 |
1 | CRS Racing | P. Ehret / S. Lynn / R. Wills | Ferrari F430 | +2.610 |
1 | Proton Competition | C. Ried / N. Hommerson | Porsche 911 RSR | +3.790 |
1 | Krohn Racing | T. Krohn / N. Jonsson | Ferrari F430 | +5.670 |
1 | AF Corse | R. Kauffman / R. Aguas | Ferrari F430 | - |
KOMENTARZE