Samochody F1 od 2013 bez efektu przyziemnego?
AMuS dotarł do planowanych zmian w aerodynamice bolidów po zmianach regulaminów.
09.05.1115:17
4123wyświetlenia
Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport dowiedział się więcej o planowanych zmianach w aerodynamice samochodów, które wejdą w życie od sezonu 2013.
Pod koniec zeszłego roku pojawiła się wstępna koncepcja zmian, opracowana przez Patricka Heada i Rory'ego Byrne'a, zakładająca między innymi powrót efektu przyziemnego oraz charakterystycznych płaskich skrzydeł, które używane były w samochodach F1 w latach 80'. Okazuje się jednak, że zespoły otrzymają od FIA mniej radykalne rozporządzenia.
Sugerując się informacjami, jakie podaje dziś AUTOSPORT, zespoły nie chcą powrotu efektu przyziemnego, gdyż skomplikowałby on osiągnięcie wymaganego przez Federację poziomu docisku w bolidach startujących w mistrzostwach od roku 2013. Ponadto ma zostać zmniejszona szerokość przedniego skrzydła z obecnych 180 cm do 150 cm. Rozmiar tylnych skrzydeł pozostanie bez zmian, lecz zmniejszy się sam profil płatów skrzydła.
Takie są tylko propozycje, ale wszystko zostanie ustalone w środę- powiedział dyrektor techniczny zespołu Williams - Sam Michael.
Ograniczenie przez FIA zużycia paliwa zmusi także zespoły do prac w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego - co przełoży się także na zmniejszenie docisku - tak, aby współczynnik oporu wynosił około 0,5 do 0,7 w porównaniu do dzisiejszego 0,95. Ostateczne regulaminy dotyczące podwozia FIA przedstawi zespołom w środę podczas spotkania w Londynie.
Źródło: onestopstrategy.com, autosport.com
KOMENTARZE