Renault potwierdza plany dotyczące nowego bolidu FR 3.5

Samochód na rok 2012 będzie wyposażony w odpowienik Drag Reduction System (DRS) z F1
27.05.1120:21
Marek Roczniak
4416wyświetlenia

Zgodnie z zapowiedzią firma Renault Sport Technologies przedstawiła w Monako plany dotyczące nowego samochodu Formuły Renault 3.5 na rok 2012. Dallara przygotowała ewolucję dotychczasowego podwozia T08 z nowym pakietem aerodynamicznym, podczas gdy Zytek stworzył zupełnie nowy silnik V8 o mocy 530 KM.

W połączeniu z nowymi oponami opracowanymi przez firmę Michelin, samochód w specyfikacji na rok 2012 powinien być szybszy o dwie sekundy na okrążeniu od obecnie używanego modelu, przy zachowaniu „niemal identycznych” - jak zapewnia Renault - kosztów utrzymania.

Wyraźną poprawę wydajności aerodynamicznej (o 34%) mają umożliwić nowe przednie i tylne skrzydła, opracowane przy użyciu najnowszych i najbardziej zaawansowanych narzędzi. Ogólnie przemodelowaniu ulegnie 60% powierzchni samochodu, a dodatkowo konstrukcja spełniać będzie najbardziej rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa w tej klasie wyścigów.

&,news/inneserie/fr35/bolid_2012_1.jpg,,

Samochód ten będzie napędzany zupełnie nowym silnikiem zaprojektowanym specjalnie dla niego przez firmę Zytek Motorsport. Jednostka V8 o pojemności 3396cm[sup]3[/sup] będzie osiągała moc 530 KM przy 9250 obrotów na minutę, czyli o całe 50 KM więcej w stosunku do obecnego silnika.

Inne zmiany to redukcja wagi samochodu o 15 kg poprzez zastosowanie nowocześniejszych komponentów, w tym nowego systemu zarządzania elektryką i elektroniką, który eliminuje potrzebę stosowania akumulatorów. Spowoduje to także brak rozrusznika, ale silnik zostanie wyposażony w system podtrzymania obrotów, aby nie dochodziła do zgaśnięcia w niepożądanych momentach.

&,news/inneserie/fr35/bolid_2012_2.jpg,,

Na koniec, aby zachęcić do wyprzedzania, bolid FR 3.5 będzie wyposażony w aktywny płat gurneya, który będzie służył do redukcji oporu aerodynamicznego w taki sam sposób, jak czyni to Drag Reduction System (DRS) wprowadzony w tym roku w Formule 1. Poprzez naciśnięcie przycisku na kierownicy kierowca będzie aktywował system, dzięki któremu samochód będzie rozwijał na prostych wyższą o 20 km/h prędkość maksymalną.

Program rozwojowy nowego auta będzie prowadzony od czerwca do września na kilku europejskich torach, a na oficjalnego testera wybrany został trzeci kierowca Lotus Renault GP - Romain Grosjean. Samochód Formula Renault 3.5 2012 zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas sierpniowej rundy World Series by Renault na torze Silverstone, przejeżdżając w niedzielę pierwsze okrążenia przed publicznością.

Źródło: renault-sport.com

KOMENTARZE

12
Norbi123
28.05.2011 11:31
@ Zomo: Ponad 720 koni, czyli zapewne ok. 740, dokładnych informacji nigdy nie podadzą
konradosf1
28.05.2011 06:16
bolid robi wrażenie. FR3.5 jest serią dość pożądaną przez kierowców, jednak to prawda że samochody są słabsze od AutoGP. Mam nadzieję że ten samochód na sezon 2012 lepiej przygotuje kierowców do jazdy w gp2
maciejas512
28.05.2011 06:08
@Sar trek No nie wiem. Chyba można zaokrąglić do 3.5 L To tak potwory a nie w F1 2.4L, jedyne co w F1 wygrywa to ilość obrotów. Gdyby w WSBR też mieli 18 000 to nie chce wiedzieć co by się działo :)
Zomo
28.05.2011 12:14
Silnik obecnego Renault z F1 to 720 koni: http://www.renaultsportf1.com/RS27-2011,61.html?lang=fr
Sar trek
27.05.2011 09:31
[quote]Jednostka V8 o pojemności 3396cm3[/quote] Czyli żegnaj F.R 3.5, witaj F.R 3.4 !
gornik
27.05.2011 08:15
Adam ale dla czego?? Słabsze serie=mniejsze przeciążenia Robert na 100% skorzysta ze słabszego bolidu choćby miało to być kilka okr, a skoro to ma być nowy model dla fr2.5 to czemu nie??
Adam-mal1
27.05.2011 06:58
[quote="Kojag"][/quote] Kojag jestem fanem Roberta, ale na boga nie pisz takich rzeczy
Kojag
27.05.2011 06:49
Nie zdziwię się, jeśli Kubica będzie pomagał przy tworzeniu tego auta w ramach przygotowań do powrotu...
dan193t
27.05.2011 06:44
HRT patrzy na ten bolid z zazdroscia xd nawiasem mówiąc, jak dla mnie ten bolid FR3,5 jest po prostu piekny... ma idealne proporcje dla bolidow jednomiejscowych... niestety porzucone przez F1 po 2008 roku kamikadze Obecny docisk jest lepszy niz w latach 04-06 (moze troche mniejszy niz w 08), roznice robia silniki V8 zamiast V10, a najwieksza roznice robi brak wojny oponiarskiej... Pirelli ma degradujace sie opony, ale w porownaniu z "czarnym złotem" z 2006 roku to jest to guma zrobiona małym kosztem... a wiadomo co jest tanie nie jest dobre chcialbym widziec opone typu slik w "maksymalnej" specyfikacji... ciekawe ile sekund na okrazeniu by to oznaczało..
Kamikadze2000
27.05.2011 06:43
Nie no, nie ma takiej możliwości. Musieliby dodac koni. F1 wcale nie jest taka słaba. Może wolniejsza z lat 2004-2006, no ale bez przesady. Tamto to były potwory! ;)
Lukas
27.05.2011 06:30
Na razie są dość wolni, także nie ma takiej obawy (wolniejsi od Auto GP) :) Ale GP2 jest poważnym zagrożeniem :D
phildoon
27.05.2011 06:25
Żarty żartami ale niedługo naprawdę się okaże, że FR3.5 będzie szybsza od F1 :D