Wirth stracił funkcję dyrektora technicznego w Virgin Racing
Zespół zamierza teraz prowadzić program rozwojowy w CFD oraz tunelu aerodynamicznym.
02.06.1109:37
3156wyświetlenia

Zespół Virgin Racing rozstał się z dyrektorem technicznym - Nickiem Wirthem po rozczarowującym początku sezonu.
Celem na ten rok miały być awanse do drugiej części kwalifikacji, ale jak do tej pory Virgin musi walczyć o awans do wyścigów z najsłabszym zespołem stawki - HRT. W rezultacie zarząd ekipy podjął decyzję o odsunięciu Wirtha od pełnionego stanowiska. Teraz rolę w tworzeniu bolidu na sezon 2012 może otrzymać Pat Symonds, który w zespole pełni funkcję konsultanta technicznego.
Decyzja ta została podjęta, aby zespół mógł utrzymać kontrolę nad własnym losem- powiedział dyrektor zarządzający Virgin Racing - Andy Webb.
Wierzę, że działania, jakie podejmujemy w zakresie naszego dyrektora technicznego i doskonałości operacyjnej zapewnią nam solidny fundament w celu osiągnięcia celów ustalonych na najbliższe lata. Są one odważne, ale pozytywne kroki pozwalają nam patrzyć z nadzieją naprzód.
Oprócz zmiany na stanowisku dyrektora technicznego, Virgin przeprowadza również inne zmiany w kadrach, które mają zostać upubliczniane w ciągu kolejnych miesięcy, aby zniwelować stratę do Team Lotus. Zespół liczy również, że w ostatniej części trwającego sezonu MVR-02 nie będzie już tak odstawało od rywali po wprowadzeniu nowego pakietu poprawek do bolidu.
Udoskonalenia, jakie mamy zaplanowane na letnie wyścigi przechodzą teraz z fazy projektowania do etapu produkcji, ale też coraz bardziej skupiamy się na roku 2012- zaznaczył Webb.
Portal AUTOSPORT uważa również, że zespół planuje stworzenie zaawansowanego ośrodka technicznego, którym miałby zostać były obiekt stajni Arrows i Super Aguri zlokalizowany w Leafield. Wczoraj pojawiły się również doniesienia mówiące o próbach nawiązania partnerstwa technicznego z McLarenem i Mercedesem. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku Force India i w ciągu trzydziestu miesięcy team Vijaya Mallyi przeniósł się z rywalizowania o przedostatnie miejsca do walki o małe punkty.
Virgin nie chce komentować szczegółowo nowo utworzonych struktur technicznych, ale potwierdził, że zmiany te były podyktowane pragnieniami rosyjskiego producenta samochodów sportowych - Marussia Motors, który wykupił w ubiegłym roku pakiet udziałów w zespole.
Celem Marussi pozostaje walka o podium w inauguracyjnym Grand Prix Rosji w roku 2014. Mając to na uwadze oczywistym jest, że zespół musi pojąć zdecydowane kroki w celu przyspieszenia tempa poprawy- możemy dalej przeczytać w oświadczeniu.
Virgin jest obecnie nastawiony również na rezygnację z planów forsowanej przez Wirtha strategii rozwojowej z wykorzystaniem tylko systemu CFD (obliczeniowej dynamiki płynów). Teraz zespół ma rozpocząć program testów w tunelu aerodynamicznym, prowadzony równolegle do tego związanego z CFD.
Podtrzymujemy naszą absolutną wiarę w technologię CFD, zwłaszcza, że z każdym rokiem staje się ona coraz bardziej opłacalna. Oczywiście nadal będziemy wykorzystywać wszystkie środki, jakie mamy do dyspozycji, aby poprawić stronę aerodynamiczną naszego samochodu ze skutkiem natychmiastowym- zaznaczył Webb.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE