Team Lotus będzie używał systemu KERS Red Bull Racing

Malezyjski zespół planuje zacieśnić współpracę ze swoim partnerem technologicznym.
14.07.1113:25
Karol Zając
2306wyświetlenia

Team Lotus zawarł umowę ze swoim partnerem technologicznym Red Bull Racing na używanie systemu odzyskiwania energii kinetycznej w F1.

Zespół Tony'ego Fernandesa używa w tym roku systemów hydraulicznych i skrzyni biegów dostarczanych im przez aktualnych mistrzów świata.

Fiński dziennik Turun Sanomat donosi, że w przyszłym roku zielone bolidy wykonają kolejny krok naprzód, ponieważ będą miały do dyspozycji części, które obecnie są używane w dominującym bolidzie RB7.

Systemem KERS, którego Team Lotus będzie używał jest jednostką Magneti Marelli rozwijaną w kooperacji z Renault i Red Bullem: Tak, dogadaliśmy się z Red Bullem w sprawie KERS - potwierdza Fernandes.

Red Bull może być dziwnym wyborem ze względu na zmagania teamu z tym systemem w bieżącym sezonie. System odzyskiwania energii kinetycznej nie jest naszą najmocniejszą stroną. Jesteśmy aerodynamikami i, w pewnym sensie, grupą zajmującą się raczej inżynierią kompozytowych podwozi, aniżeli ekipą pracującą nad KERS - powiedział Newey w zeszłym miesiącu.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

18
mizoo
15.07.2011 04:45
RBR ma podobno kers, ktory jest mniejszy, w porownaniu do rozwiazan innych zespolow. O ile dobrze pamietam, przez to zaoszczedzaja na wadze, ale traca na pojemnosci baterii.
mkente
14.07.2011 07:48
Partnerem techlologicznym nie jest Red Bull Racing, a Red Bull Technology. Różnica niby niewielka, ale zawsze:)
SirKamil
14.07.2011 04:52
bez szans. KERS nie daje dwóch sekund. Nawet jeśli daje 0,5 sam w sobie, to również coś zabiera.
Aeromis
14.07.2011 03:30
To teraz gadaj Fernandes szczerze o co biega z tym GE ;] Awaryjność KRES u RBR prawdopodobnie jest powiązana z samym bolidem, więc jakoś nie widzę powodu do złych wróżb, nawet jeśli są one uzasadnione. Ciekaw jestem jednak ile KERS może dać na okrążeniu i czy byłby to już środek stawki?
SirKamil
14.07.2011 03:27
"Przecież Renault również korzysta z tego systemu" LRGP korzysta ze swojego systemu, systemu "fabrycznego" Renault utworzonego przez Magnet Marelli, Enstone, Renault Sport i SAFT. Red Bull skorzystał ze szkieletu systemu ale wszystko mocno poprzerabiał pod siebie. Na tyle mocno, że są to bardzo różne systemy. Na tyle różne, że jeden działa świetnie a ten Red Bulla jak chce, ale jest za to bardziej kompaktowy
rentonB
14.07.2011 03:03
KERS jest od Magneti Marelli wiec tak sam ma Ferrari. Zespoly tylko maja wlasne baterie (?)
Banditto
14.07.2011 02:44
Akurat to, że RB ma problemy z tym KERSem to wcale nie musi oznaczać, że Lotus też będzie je miał. Przecież Renault również korzysta z tego systemu i jakoś nie słychać narzekań z ich strony. Moim zdaniem w przypadku KERSu najważniejsza jest kwestia jego przystosowania do danej konstrukcji bolidu, a skoro resztę podzespołów też biorą od RB to będą bogatsi o ich doświadczenia, więc powinni mieć łatwiejszy start i mniej problemów niż gdyby chcieli na własną rękę próbować założyć zupełnie inny KERS. Poza tym taki zakup wyjdzie im pewnie taniej gdy wezmą wszystko w pakiecie od jednego konstruktora. Wszystko wskazuje na to, że Lotus za rok może zagrozić siostrzanej ekipie RB... Oby. ;)
konradosf1
14.07.2011 02:16
faktycznie system KERS zepołu spod znaku byka nie jest najlepszym wyborem, jednak jeśli myślą o walce z dołem "starej" stawki to muszą się zbroić taki sposób jaki jest dostępny. Miejmy nadzieję że dopracują system i odjadą Virginom i HRT
MairJ23
14.07.2011 02:14
cale szczescie ze ten KERS nie dziala :) inaczej juz bysmy zamykali sezon F1 :) a w sumie nie daleko od tego jestesmy..:)
SirKamil
14.07.2011 02:07
System Red Bulla pewnie będzie, ale przyszłoroczny. Te obecny nie wydaje się potencjalnie idealny. Działa, ale nie w ramach pełnego odzysku.
badyl
14.07.2011 01:49
Równie dobrze system Red Bulla ma szanse w przyszłym sezonie być w pełni funkcjonalny. Tym razem już będą musieli się zresztą do niego przyłożyć, Ferrari za mocno ich zaczyna naciskać, a z wydechem już nic nie wykombinują.
SirKamil
14.07.2011 12:42
W tym jest problem. Z czasem wszyscy pójdą do przodu. Fernandes kupując średniej jakości- choć kompaktowych rozmiarów- roczny KERS przeciwstawi go rozwianym systemom, które w przyszłym sezonie mają szanse mieć kubaturę systemu Red Bulla ale być w pełni funkcjonalne.
jpslotus72
14.07.2011 12:36
@rentonB Tak myślałem, ale zabrakło mi Twojego "uśmieszku"... Moje IQ jest dzisiaj tak niskie, jak te burzowe chmury za moim oknem (jestem, niestety, wybitnym "biometeoropatą" - przy takiej pogodzie mój odbiór przestraja się na łopatologiczną częstotliwość). Pzdr :)
rentonB
14.07.2011 12:27
To byl sarkazm
jpslotus72
14.07.2011 12:20
@rentonB Obserwując jego dotychczasowe funkcjonowanie, nie jestem pewien, czy rzeczywiście można im "pozazdrościć tego KERS-a"... Chyba, że uda im się go inaczej (bezawaryjnie) upakować.
rentonB
14.07.2011 12:13
Pozazdroscic tego KERSA
SirKamil
14.07.2011 11:50
to już nie GE? ;) ups.
michal132
14.07.2011 11:37
Lotus się zbroi. Ciekawe czy Virgin i HRT będą miały KERS skoro tak blisko są z McLarenem i Mercedesem