Gilles Simon opuszcza FIA i dołącza do PURE

Będzie teraz współpracował z firmą Pollocka produkującą nowe silniki F1
28.07.1119:17
Marek Roczniak
2129wyświetlenia

Gilles Simon zrezygnował z funkcji dyrektora FIA ds. układów napędowych i elektroniki, aby móc dołączyć do firmy PURE jako jej dyrektor techniczny. Francuz, który przeszedł w grudniu 2009 roku z Ferrari do FIA za namową Jeana Todta, dołączy teraz do Craiga Pollocka, zamierzającego dostarczać zespołom F1 własne silniki od roku 2014.

Ta posada stanowi kolejny kluczowy krok w rozwoju PURE - powiedział Pollock w wydanym dzisiaj oświadczeniu. Wraz z Gillesem Simonen mamy w naszych szeregach wyjątkowego i sprawdzonego projektanta układów napędowych, który odegrał znaczącą rolę w nagłośnieniu w kręgach F1 kwestii ochrony środowiska naturalnego.

Simon uważa opracowanie nowego silnika na rok 2014 z myślą o technologiach odzyskiwania energii za swój największy osobisty cel zawodowy. Nowe regulacje to największa zamiana w tym obszarze F1 od pokolenia. Możliwość opracowania układu napędowego PURE to fantastyczne wyzwanie pozwalające mi powrócić do mojej pasji - projektowania silników - powiedział.

Szef FIA - Jean Todt dodał: Gilles odchodzi z FIA z moimi podziękowaniami i najlepszymi życzeniami na przyszłość. Pracowaliśmy razem nad różnymi projektami przez wiele lat w Peugeocie, Ferrari oraz FIA i wiem, jak dużo swojego życia poświęcił on swoim pasjom. Po 18 miesiącach bardzo owocnej pracy w FIA był w stanie zostawić znaczącą spuściznę w przepisach dotyczących układów napędowych na rok 2014. Teraz Gilles otrzymał możliwość pracy w PURE, która da mu szansę wniesienia znaczącego wkładu w nową erę w F1.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
MatiXF1
29.07.2011 09:59
No na pewno nie czołowe ale te mniejsze mogą zaryzykować. Gilles Simon jest doświadczony w tych sprawach i może wiele wnieść do tego projektu
Karol26
29.07.2011 07:34
MatiXF1 Chętni mogą być, nowe regulacje mogą sporo zmienić. Nie mniej jednak doświadczenie robi swoje i jakoś nie chce mi się wierzyć, że w ciągu tych 3 lat staną się czołowym dostawcą a nawet dobrym średniakiem. Nie wiem kto będzie chciał ryzykować jazdę na ich silnikach. Na pewno nie czołowe teamy :)
MatiXF1
29.07.2011 07:20
Być może. @Karol26 ten dostawce może mieć. Co prawda potężne marki jak Ferrari, Renaut Mercedes mają większe doświadczenie w tym, al przy zmianie regulaminów każdy teraz ma szanse z nimi konkurować
Karol26
28.07.2011 08:36
Ostatnio Trulli narzekał, że już silniki w F1 nie wybuchają :) Być może od 2014 zaczną :)
Anderis
28.07.2011 06:59
Czy ja dobrze kojarzę, że Renault przebąkiwało o skupieniu się na współpracy tylko z dwoma zespołami od 2014 roku? W takim razie nowy dostawca silników w F1 miałby sens. Jak dla mnie lepiej jest, gdy jest więcej dostawców silników, a nie gdy jeden dostarcza silniki 1/3 stawki. Inna sprawa, że jeśli usługi PURE miałyby w jakimkolwiek względzie odstawać od tych świadczonych przez innych producentów, to już lepiej niech wszyscy jeżdżą na takich samych.
Karol26
28.07.2011 06:48
Ehh nie sądzę by ten dostawca miał rzeszę chętnych na swoje silniki. Jest dość konkurencyjnych marek w stawce :)
nij0
28.07.2011 06:05
Już myślałem, że chodzi o tenisistę :D