Gallagher: Silnik Coswortha jest w stanie wygrywać wyścigi

"Silniki Coswortha mają dobrą niezawodność i doskonałe, wszechstronne osiągi".
01.08.1115:02
Nataniel Piórkowski
2162wyświetlenia

Cosworth jest przekonany, że ich silnik jest w stanie wygrywać wyścigi w dobrych samochodach, a nie tylko stanowić tanią jednostkę napędową dla najsłabszych zespołów stawki. W przyszłym sezonie brytyjska firma będzie dostarczała je tylko HRT i Virgin Racing.

Cosworth powrócił do rywalizacji w Formule 1 w ubiegłym roku dostarczając swe silniki Williamsowi, Lotus Racing, Virgin oraz HRT, jednak Lotus zdecydował się już na współpracę z Renault, a od przyszłego sezonu tak samo postąpi Williams. Tymczasem szef firmy - Mark Gallagher jest przekonany, że opracowana przez nią jednostka V8 może stanowić konkurencję dla Ferrari, Renault i Mercedesa.

Nie ma obecnie dużej różnicy w wydajności pomiędzy czterema producentami silników w Formule 1. Zawsze słuchamy opinii naszych zespołów i szukamy sposobów, aby zoptymalizować osiągi silnika w każdym wyścigu. Silniki Coswortha mają dobrą niezawodność i doskonałe, wszechstronne osiągi. Jestem przekonany, że mają potencjał, aby wygrywać wyścigi w dobrym samochodzie. Kontynuujemy ciężką pracę ze wszystkimi trzema zespołami, a także musimy spojrzeć na ich przyszły rozwój. Wierzę, że pomogą Marussii Virgin Racing i HRT F1 dokonać kolejnego kroku naprzód w sezonie 2012.

Pomimo tego, że w przyszłym roku silniki Coswortha znajdą się w samochodach tylko dwóch zespołów, które przeważnie zajmują cztery ostatnie miejsca w wyścigach, Gallagher wierzy że Virgin i HRT mają potencjał aby w przyszłym sezonie dokonać postępu.

Marussia Virgin Racing przedstawiła niedawno kluczową umowę dotycząca współpracy technicznej z Centrum Technologii Stosowanych McLarena, co sygnalizuje, że zamierza awansować w stawce, a HRT F1 ma nowych właścicieli, co nadaje ich programowi F1 większego zaufania. Oba zespoły dokonały poprawek podczas sezonu i nadal ciężko walczą, aby zmniejszać stratę do zespołów ze środka stawki. Cosworth mocno naciska wspierając oba te zespoły i jest głęboko zaangażowany w ich postęp.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

5
Kojag
02.08.2011 10:09
Przy tak sztywnym regulaminie, jaki jest w F1, nie ma wiele miejsca na kombinowanie przy silnikach. To, że silniki Coswortha mogłyby rywalizować z Renault, Mercedesem, czy Ferrari to wina regulaminu. Gdyby w silnikach nie było tylku ograniczeń, to wypadaliby blado...
dan193t
01.08.2011 07:59
@mbg oficjalnie to był Ford_Coswroth
MairJ23
01.08.2011 04:26
tak jak to z kazdym towarem bywa... najpierw musi sie znow Cosworth pokazac z dobrej strony, wtedy sile ich silnikow polaczy ktos z sila aerodynamiki jakiegos zespolu z czola stawki i bedziemy miec dobra kombinacje aby znow zobaczyc Coswortha wygrywajacego. Narazie brzmi to niesamowicie nierealnie aby przebic sie przez takie marki jak Ferrari, Mercedes czy Renault. Ale nie widze problemu za kilka lat - niech tylko Williams sie troche poprawi i wroci do silnikow Cosworth - lub Force India, a moze Sauber ? bo nie widze scenariusza narazie aby ktos zrezygnowal ze swoich silnikow na rzecz Cosworth. pozdro
mbg
01.08.2011 03:38
@corey_taylor Zawsze?! Zespoły na silnikach Cosworth odniosły 176 zwycięstw.
corey_taylor
01.08.2011 02:22
dziwne że zwykle (zawsze?) na tych silnikach jeździły/jeżdżą zespoły z końca stawki.