Juncadella wystartuje z pole position do wyścigów F3 ES nr 1 i 3

Czasy Kuby Giermaziaka zaowocowały dwoma 11. polami startowymi
05.08.1122:57
Paweł Zając
3660wyświetlenia

Daniel Juncadella wywalczył oba pola startowe do wyścigów F3 Euro Series na torze Nurburgring. Hiszpan dał wspaniały popis jazdy na świeżych oponach.

Kierowca Prema Powertem w połowie sesji kwalifikacyjnej zajmował zaledwie czwarte miejsce. Prowadził jego zespołowy kolega, Roberto Mehri przed Nigelem Melkerem i Felixem Rosenqvistem. Juncadella zjechał jednak po nowe opony i chwilę później wskoczył na czoło klasyfikacji z czasem 1:22,675.

Wynik ustanowiony przez Hiszpana był poza zasięgiem rywali, jednak kierowca Premy przejechał jeszcze jedno szybkie kółko. Mimo tego, że było o 0,015s gorsze, to i tak zapewniło mu pierwsze pole startowe również do pierwszego wyścigu.

Najszybszy okrążenie Melkera było o ponad jedną dziesiątą wolniejsze od wyniku Juncadelli, jednak dało mu ono drugie miejsce startowe w trzecim wyścigu, tuż przed liderem klasyfikacji, Roberto Mehrim. Drugi najlepszy czas Holendra był jednak odrobinę słabszy od czasu Niemca, dlatego też do pierwszego wyścigu wystartują z odwrotnych pozycji. Najbliższy rywal Mehriego, Marco Wittmann, zakwalifikował się dopiero na szóstym miejscu do obu wyścigów. W dodatku nie był najlepszym kierowcą ekipy Signature, gdyż jedną pozycję przed nim swój bolid ustawi Laurens Vanthoor.

Kuba Giermaziak rozpocznie oba wyścigi z jedenastego pola startowego. Najlepszy czas Polaka to był o niewiele ponad sekundą gorszy od czasu Juncadelli. Najlepszym kierowcą ekipy Motopark był Jimmy Eriksson, który do pierwszego wyścigu wystartuje z 10 pola, a przed trzecim ustawi się na 9 pozycji startowej.

Pierwsze dwa wyścigi Formuły 3 Euro Series odbędą się jutro o 11.15 i 18.00. Trzeci wyścig rozpocznie się w niedzielę o 11.15.

Wyniki kwalifikacji na torze Nurburgring
KierowcaNar.ZespółBolidCzas okr.
Najlepsze czasy - kolejność startowa do trzeciego wyścigu
Daniel JuncadellaPrema PowerteamDallara Mercedes1:22.675
1Nigel MelkerMücke Motorsport Dallara Mercedes 1:22.811
1Roberto MerhiPrema PowerteamDallara Mercedes1:22.822
1Felix RosenqvistMücke MotorsportDallara Mercedes1:22.837
1Laurens VanthoorSignatureDallara Volkswagen1:22.997
1Marco WittmannSignatureDallara Volkswagen1:23.163
1Daniel AbtSignatureDallara Volkswagen1:23.329
1Carlos MunozSignatureDallara Volkswagen1:23.424
1Jimmy ErikssonMotoparkDallara Volkswagen1:23.506
1Gianmarco RaimondoPrema PowerteamDallara Mercedes1:23.673
1Kuba GiermaziakStar Racing TeamDallara Volkswagen1:23.679
1Kimiya SatoMotoparkDallara Volkswagen1:24.099
Drugie najlepsze okrążenia - kolejność startowa do pierwszego wyścigu
Daniel JuncadellaPrema PowerteamDallara Mercedes1:22.690
1Roberto MerhiPrema PowerteamDallara Mercedes1:22.860
1Nigel MelkerMücke Motorsport Dallara Mercedes 1:22.882
1Felix RosenqvistMücke MotorsportDallara Mercedes1:22.898
1Laurens VanthoorSignatureDallara Volkswagen1:23.033
1Marco WittmannSignatureDallara Volkswagen1:23.201
1Daniel AbtSignatureDallara Volkswagen1:23.336
1Carlos MunozSignatureDallara Volkswagen1:23.453
1Gianmarco RaimondoPrema PowerteamDallara Mercedes1:23.675
1Jimmy ErikssonMotoparkDallara Volkswagen1:23.719
1Kuba GiermaziakStar Racing TeamDallara Volkswagen1:23.803
1Kimiya SatoMotoparkDallara Volkswagen1:24.203
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

13
mbg
06.08.2011 08:37
Faktem jest to że Signature ma lepszych kierowców, a Motopark mimo że jest szanowaną ekipą ma często problemy z setupem. Można to było nieraz wywnioskować z wypowiedzi kierowców.
Kamikadze2000
06.08.2011 08:35
Stawka F3ES choc niewielka, w moim mniemaniu jest bardzo mocna. Taki Merhi bez wątpienia mógłby walczyc o tytuł w GP3! Motopark Academy to niestety cieniutka ekipa i kierowcy tutaj nie mają dużego znaczenia. ;/
Qooler
06.08.2011 08:30
@mbg -ale signature jedzie min 0,6 sek szybciej. Jasne, Motopark wyczuł o co kaman i bez pracy wyciaga kasę od Vervy. Deal jest deal. Smutne, bo CV wyścigowe wcale się nie poprawia, ale Polsat + PR Vervy zawsze podaja, że nasi jadą w Top 12.:::)). gawiędź zadowolona i prawie posikana.
renegade
06.08.2011 08:28
Moim zdaniem Raimondo byl lepszy od Polaka nawet w Motoparku, nie ma sie co oszukiwac, nie wazne, czy zespol, czy silnik, Giermaziak jest najslabszym zawodnikiem F3 ES.
mbg
06.08.2011 08:23
przede wszystkim silnik VW niema zbyt wielkiej zdolności wygrywania. Raimondo od czasu zmiany zespołu z Motopark na Preme zaczął pokonywać regularnie Polaka w qualu.
Qooler
06.08.2011 07:55
[quote="skalpel_amg"][/quote] Z pełnym szacunkiem, ale Motopark nie wystawia najsłabszych aut. Wróć pamięcią do wcześniejszych wyścigów, ktoś chyba jechał tym samochodem i wyraźnie z lepszym skutkiem. Przestańcie opowiadać dziwne historie. Motopark i sam Timo, razem z Vervą i Germaziakiem, to dzisiaj na rynku motosportowym zespół który powinien wygarniać a nie okupować tyły (:. Z tym Rookie, to dajcie sobie spokój, człowiek ma 150 wyścigów, w tym 100 w singlach, setki tysięcy testów, a wy ciagle Rookie i Rookie :::))). Musi się ogarnąć po prostu, ścisnąć d...pę i jechać. To nie blaszaki, tu jest po prostu cykoria. Kto nie wierzy, niech spyta wyścigowców.
skalpel_amg
06.08.2011 06:23
Nie powinien odpuszczać F3, pod żadnym pozorem. Nie ma się co oszukiwać, że jego zespół wystawia najsłabsze bolidy w Euro Series, do tego Kuba jest jednym z dwóch "Rookie" w całej stawce, tylko, że Melker jeździ w Mucke, w zespole, który bryluje, w zespole, który jeździ od niepamiętnych czasów, bo przecież Robert Kubica też w 2004 roku jeździł w Mucke.
fernandof1
06.08.2011 06:21
Kuba piwinien odpuścić sobie F3 ES i zająć sie Porsche .
nij0
06.08.2011 01:52
cravenciak, no wiesz, u Ciebie jest to 110%, u mnie 100. Zobaczymy co będzie w następnych wyścigach.
cravenciak
06.08.2011 01:12
nij0, patrząc na formę Motorparku to każdy kierowca wycisnął więcej niż 110%. Zobaczymy w wyścigu.
nij0
05.08.2011 09:03
@Mexi Ale właśnie chodzi o to żeby z tego samochodu wycisnąć nie 100 a 110%, na razie jeździ na miarę samochodu jakim dysponuje, czekamy aż wyciśnie z niego coś ponad limit.
Mexi
05.08.2011 09:01
Ale zauważ, że cały Motopark cieniuje...niestety auto za słabe aby można było obiektywnie to ocenić.
nij0
05.08.2011 08:59
Niestety nie napawa to optymizmem jeśli chodzi o open-wheel. =/