White: Silniki V6 to krok w nieznane
Brytyjczyk zapewnia jednak, że fani nie powinni obawiać się o charakterystyczny hałas.
15.08.1119:40
1969wyświetlenia
Rob White z Renault twierdzi, że pomimo tego, iż nowe jednostki napędowe będą mniejszych rozmiarów, to nakreślą one przed producentami szereg wyzwań, z którymi ci będą musieli sobie poradzić.
Wraz z początkiem roku 2014 w Formule 1 przestaną być używane silniki V8 o pojemności 2,4 litra, a zastąpią je nowe, bardziej przyjazne środowisku, turbodoładowane jednostki V6. Prócz tego, że ograniczą one w znaczący sposób konsumpcję paliwa, będą posiadały też mocniejszy system KERS oraz będą przejeżdżały przez aleję serwisową wyłącznie za pomocą silników elektrycznych.
Od 2014 roku mamy nowe regulacje, które wejdą do użycia wraz z nową rodziną silników. W rzeczywistości nie powinniśmy tu mówić o silniku, ale o jednostce napędowej. To przecież turbodoładowany silnik V6 o pojemności 1,6 litra, większa jednostka KERS, system elektryczny stosowany w boksach. To wszystko jest czymś nieznanym. Nowe jednostki napędowe są zdecydowanie bardziej skomplikowane i będą stanowiły większe wyzwanie- powiedział White
Brytyjczyk zapewnił też w wywiadzie z portalem ESPN, że fani nie powinni martwić się o ich dźwięk.
Silniki w specyfikacji 2014 będą cechowały się pewnymi różnicami w porównaniu do obecnej gamy jednostek napędowych. Wydaje mi się, że gdy kilkanaście lat temu przechodziliśmy na silniki wolnossące, zdawaliśmy sobie sprawę, że wystąpi taka różnica. Wprowadzenie turbosprężarki i zmniejszenie obrotów odzwierciedli się w mniejszym hałasie. Jednakże niezwykle ważnym jest zrozumienie, że będą to specjalne silniki, które będą generowały dużo hałasu, co jest swoistym czynnikiem sukcesu tej formuły.
Źródło: planet-f1.com
KOMENTARZE