Sauber: Nie musimy rozbudowywać fabryki

Szwajcar uważa, że zespół dysponuje właściwym zapleczem
05.09.1117:23
Łukasz Godula
1673wyświetlenia

Sauber jest przekonany, że posiada infrastrukturę oraz załogę zdolną do utrzymania progresu w Formule 1, a ciągle się mówi również, że ekipa ma najlepszy tunel aerodynamiczny w całej stawce (budowany przez polską firmę). Zespół z siedzibą w Hinwil poczynił zachęcające postępy od czasu odejścia BMW z końcem 2009 roku, a Peter Sauber jest zadowolony, że nie musi rozbudowywać fabryki, by iść naprzód.

Posiadamy dobrą infrastrukturę, która jest na bardzo wysokim poziomie i nie musimy niczego rozbudowywać - powiedział Sauber dla serwisu Autosport. Wykonaliśmy cięcia w personelu [zgodnie z porozumieniem dotyczącym ograniczenia zasobów] i mam szczerą nadzieję, że damy radę z obecnym poziomem załogi.

Ekipa ze Szwajcarii wiele zyskała dzięki partnerstwu z BMW, gdyż wybudowała tunel aerodynamiczny oraz zakupiła sprzęt odpowiedzialny za CFD. Sam Sauber jest pewny, że zespół pozostaje na czele wyścigu technologicznego i dlatego nie widzi potrzeby podążania za Ferrari i Renault, którzy niedawno usprawniali swoje tunele. Nie chcę być nieuprzejmy jednak myślę, że Ferrari i Renault musiałyby znacząco poprawić swój sprzęt, by osiągnąć poziom naszego tunelu. Gdy został zapytany o to, czy uważa, że ich tunel jest najlepszy w F1, odpowiedział: Tego nie chcę mówić. Jednakże uważam, że tylko Toyota miała porównywalny tunel. Nie chodzi tu tylko o rozmiar, ale ważna jest też jego jakość.

Jedynym obszarem, w którym zespół będzie polegał na zewnętrznym wsparciu będzie napęd, ponieważ ich departament zajmujący się tym został porzucony, gdy BMW wszystko robiło u siebie w fabryce w Monachium. Sauber korzysta obecnie z klienckiego przeniesienia napędu od Ferrari, jak i również ich silników, a Szwajcar oczekuje, że ta sytuacja utrzyma się w najbliższej przyszłości W przeszłości rozwijaliśmy nasz własny układ napędowy, co miało sens. Jednakże od kiedy zaczął być robiony w Monachium przez ostatnie trzy lata, nie mieliśmy już własnego działu w Hinwil odpowiedzialnego za tę część bolidu. Nie ma sensu wznawiać tej działalności. Z finansowego punktu widzenia, lepiej jest zaopatrywać się u Ferrari i tak też będzie w przyszłym roku, razem z KERS.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

2
Karol26
05.09.2011 06:25
Pomysł bez sensu i nie wiem kto na to wpadł :) Sam pan Spokojny myśli i ma łeb do tego. Szkoda, że nie mają super wyników ale mam nadzieję, że im się to uda ;)
SirKamil
05.09.2011 03:28
Wybudowanie tego tunelu nie miał wiele wspólnego z BMW, trudno tutaj mówić o korzyściach. Co do komputera- pełna zgoda, BMW fundnęło piekielnego Alberta 2 i 3 (choć bardzo mocnym jak na ówczesne czasy Albertem1 Sauber dysponował jeszcze przed). Swoją drogą kto wpadł na niedorzeczny pomysł aktualizacji tego tunelu teraz? Dziennikarz zadający pytania?