Sauber: Nie musimy rozbudowywać fabryki
Szwajcar uważa, że zespół dysponuje właściwym zapleczem
05.09.1117:23
1673wyświetlenia
Sauber jest przekonany, że posiada infrastrukturę oraz załogę zdolną do utrzymania progresu w Formule 1, a ciągle się mówi również, że ekipa ma najlepszy tunel aerodynamiczny w całej stawce (budowany przez polską firmę). Zespół z siedzibą w Hinwil poczynił zachęcające postępy od czasu odejścia BMW z końcem 2009 roku, a Peter Sauber jest zadowolony, że nie musi rozbudowywać fabryki, by iść naprzód.
Posiadamy dobrą infrastrukturę, która jest na bardzo wysokim poziomie i nie musimy niczego rozbudowywać- powiedział Sauber dla serwisu Autosport.
Wykonaliśmy cięcia w personelu [zgodnie z porozumieniem dotyczącym ograniczenia zasobów] i mam szczerą nadzieję, że damy radę z obecnym poziomem załogi.
Ekipa ze Szwajcarii wiele zyskała dzięki partnerstwu z BMW, gdyż wybudowała tunel aerodynamiczny oraz zakupiła sprzęt odpowiedzialny za CFD. Sam Sauber jest pewny, że zespół pozostaje na czele wyścigu technologicznego i dlatego nie widzi potrzeby podążania za Ferrari i Renault, którzy niedawno usprawniali swoje tunele.
Nie chcę być nieuprzejmy jednak myślę, że Ferrari i Renault musiałyby znacząco poprawić swój sprzęt, by osiągnąć poziom naszego tunelu. Gdy został zapytany o to, czy uważa, że ich tunel jest najlepszy w F1, odpowiedział:
Tego nie chcę mówić. Jednakże uważam, że tylko Toyota miała porównywalny tunel. Nie chodzi tu tylko o rozmiar, ale ważna jest też jego jakość.
Jedynym obszarem, w którym zespół będzie polegał na zewnętrznym wsparciu będzie napęd, ponieważ ich departament zajmujący się tym został porzucony, gdy BMW wszystko robiło u siebie w fabryce w Monachium. Sauber korzysta obecnie z klienckiego przeniesienia napędu od Ferrari, jak i również ich silników, a Szwajcar oczekuje, że ta sytuacja utrzyma się w najbliższej przyszłości
W przeszłości rozwijaliśmy nasz własny układ napędowy, co miało sens. Jednakże od kiedy zaczął być robiony w Monachium przez ostatnie trzy lata, nie mieliśmy już własnego działu w Hinwil odpowiedzialnego za tę część bolidu. Nie ma sensu wznawiać tej działalności. Z finansowego punktu widzenia, lepiej jest zaopatrywać się u Ferrari i tak też będzie w przyszłym roku, razem z KERS.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE