Ferrari nie chce komentować testów przedniego skrzydła na sezon 2012

Domenicali przyznał, że jest delikatnie podenerwowany bardziej agresywnym projektem.
16.10.1121:55
Nataniel Piórkowski
3703wyświetlenia

Podczas całego weekendu Grand Prix w Korei, Fernando Alonso jeździł z zupełnie innym przednim skrzydłem niż to, zamontowane w bolidzie Felipe Massy.

Po sobotnich kwalifikacjach, które Hiszpan zakończył 0,1 sek. za swym partnerem z zespołu, dziennikarze zapytali go, czy debiut spojlera, wchodzącego w skład bardziej agresywnego projektu na sezon 2012, okazał się sukcesem, na co Alonso odpowiedział: Pokój inżynierów jest piętro wyżej, powinniście tam iść i się ich zapytać. Nie mam nic więcej do powiedzenia.

Ferrari przykuło uwagę nową częścią bolidu, gdy podczas piątkowych treningów przed samochodem stanął mur mechaników, skutecznie blokując sfotografowanie nowego spojlera w alei serwisowej. Całe to zamieszenie jeszcze bardziej zwiększyło zainteresowanie wokół niego - skwitował sytuację korespondent gazety Marca.

Tymczasem szef zespołu - Stefano Domenicali przyznał, że czuje się delikatnie podenerwowany, przez podjęcie bardziej radykalnego podejścia przy projektowaniu samochodu na sezon 2012. Projekt jest zupełnie inny od tych, które tworzyliśmy do tej pory. W lutym dowiemy się, czy okaże się sukcesem - powiedział Włoch na łamach El Pais.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

19
yaper
18.10.2011 04:45
Oby im się udało, bo od 2008 minęło już sporo czasu, a jakoś smutno jest, gdy nie walczą o mistrza.
bazyli1918
18.10.2011 07:50
Fernando mógł przedłużyć swój przedostatni przejazd na softach o parę kółek i założyć na ostatni supersofty, wiele i tak nie ryzykował
Dae
17.10.2011 06:27
Jeżeli omawiacie wpływ paliwa na czas okrążenia, to również zwróćcie uwagę, że Alonso ostatnią zmianę miał na 37krążeniu. Hamilton i Webber na 33 kółku, Button i Vettel na 34. Może pod koniec czołówka oszczędzała oponki i próbowała dowieść do mety swoje miejsca.
RY2N
17.10.2011 05:09
@konradosf1 To oczywiście też, ale wpływ małej ilości paliwa nie jest aż tak znaczny - przykładowo: paliwo potrzebne na pokonanie jednego okrążenia waży ok. 2 kg i wydłuża czas przejazdu okrążenia przeciętnie o 0,06 sek, (a Alonso odrabiał po ok 0,5 sek/okrążeniu).
konradosf1
17.10.2011 02:39
@RY2N trudno się nie zgodzić, jednak tempo Fernando mogłobyć również podyktowane niewielką ilością paliwa, bo widzieliśmy jak się zatrzymał.
RY2N
17.10.2011 02:24
To skrzydło chyba nie jest takie złe bo na ostatnim stincie (wszyscy na miękkich oponach) Alonso oddalił się od Massy i doszedł trójkę HAM-WEB-BUT. Oznacza to, że na tym stincie był szybszy o 7 sekund od McLarenów i miał tempo porównywalne do RedBulla Vettela. Co ciekawe to nowe skrzydło ma odwrotną charakterystykę od starego - tzn. bolid jechał lepiej na miękkich oponach niż na supermiękkich (względem konkurencji).
Karol24
17.10.2011 09:36
To skrzydło jest prawie identyczną kopią skrzydła Red Bulla. http://www.motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/gp-korea-15oct/525_medium.jpg
BlindWolf
17.10.2011 08:59
Wymyślają , walą kasę -jak troszkę stracą z przedniego skrzydła podczas incydentu to jadą dalej bo różnicy nie widać . Skoro skrzydło może się uginać x% (a może to być za mało) - skręceniu musi ulec cały nos ze skrzydłem. Całość musi spełniać warunki zderzeniowe bo do tego służy . Zagięte pionowe skrzydełka po bokach są elementami stwarzającymi opór czołowy na prostych -strata . Na zakrętach zwiększają siłę dociskową jednej ze stron - zysk i teoretycznie tylko tam się wygina skrzydło . Takie skrzydło pracuje jednak na prostych w momencie wyprzedzania - zawirowania od bolidu przed nim będą mieszać w balansie . Cała sztuką dziś w projektowaniu jest nie ugięcie elementu ,ale całego projektu do przepisów i trzeba pomysłów Newey'a co przegiąć i zespołu ludzi którzy to ustrojstwo zrobią .
Dae
17.10.2011 07:49
Czyli to co RBR nie mógł się doliczyć po Monza? Jednak miał rację (Christian Horner, lub Adrian Newey) mówiąc, że brakująca cześć przedniego skrzydła Marka już na pewno jest w Maranello
dancom
17.10.2011 06:37
Chodzi o to, aby przy większej prędkości odpowiednio się wygiął, a jednocześnie spełnił warunki..
Falarek
16.10.2011 09:35
Na tej drugiej fotce prawie trze nim po asfalcie. Swoją drogą jaki jest sens takiego zasłaniania jak i tak na fotkach podczas jazdy po torze dokładnie widać jak wygląda.
ahn
16.10.2011 09:00
http://f1grandprix.motorionline.com/download/foto2011/GP_KOREA/SABATO/GP_Corea_Qualifiche-2011-2-3.jpg
speed-crashday
16.10.2011 08:56
http://photos.gpupdate.net/large/187540.jpg
dragon92
16.10.2011 08:30
Macie fotke tego ustrojstwa?
Karol26
16.10.2011 08:24
Nie tak dużo, bo przecież na początku lat 90 Senna w (McLarenie) i Prost w (Ferce) walczyli o tytuł :) Jak Michael wpadł od razu tytułów nie było ale poszli do góry :)
aronek
16.10.2011 08:16
Tylko ze ferrari jest teraz 4 lata od ostatniego tytulu indyw. a w latach 90 bylo i ile pamietam kilkanascie lat.
Rashad
16.10.2011 08:11
@IceMan11 Ta Vettel bedzie wygrywac jak na plecach do Maranello wezmie nowy model RBR i najlepiej z Newey'em w srodku ;]]]
IceMan11
16.10.2011 08:01
@Karol26 Przyjdzie Vettel to zaczną wygrywać ;P Historie lubią się powtarzać ;D
Karol26
16.10.2011 07:57
Są dwie opcje albo wypał albo niewypał. Ale przy obecnym stanie rzeczy nie mają nic do stracenia. Obecnie mają sytuację jak w latach 90 przed przyjściem Michaela ;)