Pechowa końcówka sezonu w ADAC Cruze Cup
Zespół Wojtka Giermaziaka zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej
19.10.1112:10
3555wyświetlenia
Zespół Motion Motive wziął udział w ostatniej, dziesiątej rundzie pucharu ADAC Cruze Cup.
Polacy niestety nie mogą zaliczyć tego występu do udanych. Wojciech Giermaziak i Patryk Kulik zajęli 13 miejsce na 18 startujących drużyn. Kierowcy Motion Motive dobrze poradzili sobie na treningu, notując czasy w czołówce. Tą część eliminacji wykorzystali również do sprawdzenia działania wymienionej wcześniej skrzyni biegów. Zespół z czasem 1:55.235 zajął 4 miejsce.
Kwalifikacje dla zespołu pojechał Patryk Kulik. Przez dłuższą część treningu plasował się na 4 miejscu, niestety na ostatnim okrążeniu zespół RACE4FUN.DE / AC VERDEN osiągnął czas, który zepchnął Polaków o jedno oczko niżej. Zanotowali oni czas o 0.596 sekundy gorszy od zwycięzcy i o 0.032 od zespołu na czwartej pozycji.
Wyniki treningu:
1. ADAC HTH RENT-A-CAR BY MAO 1:54.428
2. AMC DIEPHOLZ E.V. IM ADAC 1:54.452
3. RACE4FUN.DE / AC VERDEN 1:54.693
4. TEAM ADAC WESER-EMS 1:54.992
5. MOTION MOTIVE 1:55.024
Finałowa runda została podzielona na dwa dwugodzinne wyścigi. W każdym z nich obowiązkowe były dwie zmiany kierowców. Do pierwszego z nich wystartował Wojciech Giermaziak. Już na starcie udało mu się zyskać jedną pozycję. Do zmiany kierowców niezmiennie jechał na czwartym miejscu. Następnie za kierownicą zasiadł Patryk Kulik, który podczas swojego stintu utrzymywał tą samą pozycję. Po kolejnej zmianie kierowców Wojciech Giermaziak wskoczył na 3 miejsce w związku z defektem pojazdu AMC DIEPHOLZ E.V. IM ADAC. Na jedno okrążenie przed końcem został niestety wyprzedzony przez kierowcę TEAM ADAC OSTWESTFALEN-LIPPE.
Wyniki pierwszego wyścigu:
1. ADAC HTH RENT-A-CAR BY MAO 57 okr.
2. RACE4FUN.DE / AC VERDEN +26.559
3. TEAM ADAC OSTWESTFALEN-LIPPE +58.973
4. MOTION MOTIVE +59.913
5. TOXIC RACING 1:28.831
6. TEAM VERKEHRSAKADEMIE 56 okr.
Do drugiego wyścigu wystartował Patryk Kulik. Dobry start przyniósł awans na trzecią pozycję na pierwszym okrążeniu. Na trzecim udało mu się przebić na drugie miejsce. Zmiana kierowców nastąpiła podczas neutralizacji Code 60 (ograniczenie do 60km/h). Wtedy też zespołom Toxic Racing i AMC DIEPHOLZ E.V. IM ADAC dzięki idealnemu wstrzeleniu się ze zjazdem udało się awansować na dwie czołowe pozycje. Wojciech Giermaziak wyjechał zatem z boksu na czwartej pozycji. Na swoim trzecim okrążeniu podczas wyprzedzania został on jednak uderzony przez dublowane auto BUCHBINDER RENT-A-CAR BY MAO. Z powodu tej kolizji musiał zjechać do boksu, tracąc sześć minut.
Z powodu znacznego uszkodzenia tylnego zawieszenia nie było możliwości dotrzymania kroku czołówce. Notowane czasy były o 4-5 sek wolniejsze niż przed kolizją. Po 30 minutach jazdy za kierownicę wrócił Patryk Kulik, który niestety musiał wycofać się z rywalizacji po przejechaniu kilku okrążeń. Nieostrożna jazda dublowanego kierowcy spowodowała spadek Polaków na 14 miejsce w drugim wyścigu i pozbawiła zespół możliwości walki o pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej pucharu. Ostatecznie zespół sklasyfikowany został na czwartym miejscu.
Wyniki łączne wyścigów:
1. ADAC HTH RENT-A-CAR BY MAO 114 okr.
2. RACE4FUN.DE / AC VERDEN 114 okr.
3. TOXIC RACING 114 okr.
4. TEAM ADAC OSTWESTFALEN-LIPPE 114 okr.
5. TEAM VERKEHRSAKADEMIE 112 okr.
6. RSK-MOTORSPORT GMBH 112 okr.
Klasyfikacja generalna:
1. ADAC HTH RENT-A-CAR BY MAO 392, 2. TEAM ADAC OSTWESTFALEN-LIPPE 357, 3. TOXIC RACING 354, 4. MOTION MOTIVE 348, RACE4FUN.DE / AC VERDEN 342.
Źródło: Informacja prasowa Motion Motive
KOMENTARZE