Clos stara się o posadę w HRT na sezon 2012

Hiszpan przyznał, że będzie potrzebował do tego wsparcia sponsorów
16.11.1114:24
Mariusz Karolak
1128wyświetlenia

Dani Clos stara się o posadę w zespole HRT. Hiszpan chciałby jeździć w Formule 1 już w przyszłym roku.

Wczorajsze testy Closa z HRT nie były jego debiutem w bolidzie F1, gdyż 3 lata temu testował z ekipą Williams. Dostanie się do F1 to sprawa, w którą są zaangażowane różne elementy - tłumaczył wczoraj kierowca. Zespół chce mieć ciebie, myślę, że jest na to szansa, jednak są jeszcze kwestie ekonomiczne.

Nie chodzi o to, że zespoły żądają pieniędzy, ale oni akurat ich potrzebują. Sytuacja ekonomiczna w każdym sektorze jest niezwykle trudna. Znaleźliśmy się w pozycji, gdzie pragnęlibyśmy wykonać kolejny krok, aczkolwiek potrzebujemy pewnego wsparcia od strony ekonomicznej. To nie jest niemożliwe.

Clos w dotychczasowej karierze dotarł do GP2, gdzie stawał już na najwyższym stopniu podium. Hiszpan twierdzi, że jest już gotowy na awans do F1. Jeśli jednak nie uda mu się to w tym roku to jest gotowy wrócić do GP2, gdzie ściga się już od sezonu 2009. Zadowoliłaby go wówczas posada trzeciego kierowcy w którymś z zespołów F1.

Uważam, iż jestem wystarczająco przygotowany, aby wejść do F1, gdyż zdobyłem już spore doświadczenie i stawałem na podium w GP2. Chciałbym robić coś związanego z F1 w przyszłym roku, a jeśli nie uda mi się zostać kierowcą wyścigowym, to może mógłbym rozważyć posadę trzeciego kierowcy i równolegle robiłbym coś w innej kategorii wyścigowej. Liczę jednak, że zdobędziemy wsparcie ekonomiczne, ponieważ możemy zrobić dobre rzeczy. Było wspaniale móc wejść do samochodu F1 ponownie po trzech latach i szansa, jaką stworzyło mi teraz HRT była niesamowita, również ze względu na to, że to hiszpański zespół.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
Simi
16.11.2011 07:48
Adakar - pełna racja. Popieram w 100%
Adakar
16.11.2011 07:34
@oliwia_90 oj oliwka, widać świerzynka z Ciebie. Zadady Franka Wiliamsa widać nie znasz. 25% opony 25% kierowca 25% silnik 25% aero+zawieszenie (bolid) Nie twórz swoich oderwanych od rzeczywistości teorii. Taktyka nie ma nic do rzeczy - tym bardziej w obecnej rywalizcji, kiedy odpadł MEGA czynnik, czyli tankowanie i wplyw tej wagi na tempo bolidu i zuzycie opon. Taktyka czasami jest błędnie mylona ze zwyczajnym szczęściem ... Dzis taktyka jest łatwa do odczytania, liczy się talent kierowcy i to w jaki sposób bolid "oszczędza" opony. Zapominasz jakim ważnym elementem było tankowanie ... jak dobrymi kierowcami "cystern" był np. Frentzen czy Fisichella, a jak dobrym Michael na krótkich stintach. Tam taktykę można było realnie "zmieniać", bo istniała taka możliwość. Obecnie możemy bawić się jedynie kolejnością zakładania Pirellków z różnymi paseczkami. A juz zapomnialas, że Heikki po swoim dobrym sezonie w Renault i Mclarenie (i zwycięstwie na Hungaro) w 2009 TOTALNIE nie potrafił się odnaleźć ? Podobnie jak Kazuki, który w 2008 też błyszczał, a później klops. Kova powini w połowie sezonu wywalić w trybie expresowym i Garego wsadzić. Talenty jakie przepadły ? Podaj jakieś nazwiska ... sorry ale jeśli myślisz np. o Wilsonie, Pantano czy Nelsonie Piquet Jr ? Tam było jeszcze kilka innych czynników poza kasą ... Podaj nazwiska "zmarnowanych" talentów z ostatnich 10 lat wg Ciebie. Czas start.
Simi
16.11.2011 06:18
x64 - oczywiście, mój błąd - siedmiu. Jeszcze lepiej... Zdecydowanie, branie co jakiś czas niedoświadczonych paydriverów źle wpływa na zespół. Virgin ma lepiej, ponieważ mają Glocka, który ma już doświadczenie i siedzi w zespole od początku jego istnienia, ale z ciągłym wymienianiem drugiego kierowcy przesadzają. oliwia_90 - nie jestem pewien, czy masz rację. Umiejętności kierowcy 10%??? Nieprawda. Bolid nie pojedzie za kiepskiego kierowcę. Z kolei - jakie "inne czynniki" miałaś na myśli? Tak samo - taktyka nie wpływa aż tak znacznie. Tak więc, sądzę, że trochę przerysowałaś to wszystko.
oliwia_90
16.11.2011 06:05
Kto się ze mną zgodzi... 50% - bolid 20% - zespół 10% - taktyka 10% - inne czynniki 10% - umiejętności kierowcy I jak tu mówić o sprawiedliwości w tym sporcie? Schumacher taki mistrz i co nie może wygrać ani jednego wyścigu? Kovalainen w Mclarenie walczyć o podium a teraz co? Kto mial szczęście lub znajomośći to trafił do lepszego zespołu , a ile prawdziwych talentów przepadło w tej klatce szczurów to aż strach pomyśleć.
Adam2iak
16.11.2011 05:13
Clos w HRT - czemu nie? Red Bull raczej nie zapewni już miejsca w hiszpańskiej ekipie któremuś ze swoich protegowanych a czas Liuzziego i Karthikeiana w F1 powoli dobiega końca. Nie zdziwiłbym się, gdyby w następnym sezonie HRT wystawiło dwóch debiutantów...
x64
16.11.2011 04:59
@Simi Siedmiu, nie sześciu. Z takim podejściem HRT raczej daleko nie zajedzie. Z resztą z Marussią jest podobnie. Powinni wziąć przykład z Lotusa Fernandesa (Caterhama). Tam mają jeden skład od 2 lat i zanosi się, że za rok dalej będzie ten sam.
Simi
16.11.2011 04:12
Kamikadze2000 - oprócz wydania okrągłej sumki, trzeba też być przygotowanym na to, że z dnia na dzień możesz stracić posadę... Niestety, ale HRT uprawia żonglerkę jeśli chodzi o kierowców. Przez dwa lata, w zespole tym jeździło sześciu kierowców...
Kamikadze2000
16.11.2011 01:56
Szukając miejsca w HRT, trzeba byc przygotowanym na wydanie okrągłej sumki. Wcale się nie zdziwię, jeżeli Clos trafi do tej ekipy. :0
konradosf1
16.11.2011 01:55
chcieli Hiszpana - mają Hiszpana. Jeśli Dani zdobędzie sponsorów to HRT wyciągnie po niego łapki. Dla tego zespołu liczą się pieniążki. Ciekawe czy za rok będzie miejsce dla Liuzziego
DJ Malina
16.11.2011 01:42
[quote]aczkolwiek potrzebujemy pewnego wsparcia od strony ekonomicznej[/quote] Niestety, ale nie dziwi mnie to