Sauber zaprezentował C31

Nowe dzieło inżynierów z Hinwil także posiada "nos dziobaka".
06.02.1211:03
Nataniel Piórkowski
8915wyświetlenia

Dziś na torze Jerez de la Frontera odbyła się prezentacja tegorocznego bolidu Saubera - C31, który został określony mianem radykalnej ewolucji.

W ubiegłym sezonie szwajcarska stajnia pokazała się z zachęcającej strony, choć w kilku ostatnich Grand Prix notowała rezultaty gorsze od spodziewanych, co nie pozwoliło na obronę szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów przed niezwykle konkurencyjnymi bolidami Sahara Force India.

Za rozwój C31 odpowiadał w dużej mierze dyrektor techniczny - James Key, jednak w ubiegłym tygodniu Sauber i Brytyjczyk ogłosili zakończenie współpracy, która pozwoliła ugruntować pewną pozycję zespołu w środku stawki. Za formę zespołu odpowiadają także poniekąd doskonale wyposażona fabryka oraz wsparcie finansowe meksykańskiego biznesmena - Carlosa Slima, który od lat wspiera karierę Sergio Pereza. Wzorem lat ubiegłych, także w tym roku Sauber będzie korzystał z jednostek napędowych oraz systemu KERS Ferrari.

^galeria,448

Podobnie jak w ubiegłym roku, barwy zespołu Petera Saubera będą reprezentować Kamui Kobayashi i Sergio Perez. Naszym celem są regularne finisze na punktowanych pozycjach tak, aby znaleźć się w znacznie lepszym położeniu w mistrzostwach świata. Z niecierpliwością czekamy na kolejny sezon naszych młodych i utalentowanych kierowców. Dla Kamuiego będzie to trzeci pełny sezon w Formule 1. W ubiegłym roku poprosiliśmy go o podjęcie odpowiedzialności liderowania zespołowi i urósł do tej roli. Z kolei Sergio po swoim debiutanckim sezonie, zbliża się do drugiego roku, który jest bardzo często najtrudniejszym dla kierowcy Formuły 1. Obaj nasi zawodnicy dysponują ogromnym potencjałem i będą pracować z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 2011 roku, aby dalej rozwijać pokładane w nich nadzieje - prognozował szef zespołu z Hinwil.

W przeciwieństwie do C30, tylne zawieszenie nowego Saubera pracuje w trybie pull-rod (najlepszym przykładem jego zastosowania są bolidy Red Bull Racing), co pozwoliło na lepsze upakowanie tylnych sprężyn i elementów przepustnicy.

KOMENTARZE

44
IcemanF1
07.02.2012 08:30
bolid strasznie brzydki malowanie fatalne:P ciekawe czy bedzie chociarz konkurencyjny ten bolid!!
oxiplegatz
06.02.2012 10:25
Nowe malowanie mi osobiście się podoba (wreszcie coś nowego od czasów BMW Sauber). Fajne te motywy ze sztuki prekolumbijskiej na kasku Sergio...
phildoon
06.02.2012 04:29
Jak tam @PABLOeskobar ? Widziałeś już E20 z prawdziwego zdarzenia? ;) Inaczej zlokalizowany wydech, przednie zawieszenie, inaczej wyprofilowany "garb" na nosie (http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2012/f1/test-jerez-06fev/021.jpg) wraz z zupełnie innym przednim skrzydłem, nowy airbox, ogólnie zdaje się mieć zupełnie nowy monoque plus naprawdę ciekawe ujęcia "dziurek" ukrytych pod spodem : http://www.formula1.com/wi/sutton/2011/dms1206fe208.jpg http://www.formula1.com/wi/sutton/2011/dms1206fe207.jpg i piękny strzał na dyfuzor : http://www.formula1.com/wi/sutton/2011/dms1206fe181.jpg
yaper
06.02.2012 04:29
Wizualnie bolid Saubera bardzo przypomina tegoroczną konstrukcję Ferrari - kwadratowe kształty niczym wyciosane przez początkującego ślusarza. Ma to swój urok i osobiście mi się bardzo podoba. Agresywnie niczym rasowa maszyna do wygrywania, na ile to wystarczy? Zobaczymy. Co do malowania, czarny nos to strzał w dziesiątkę - niesamowicie to wygląda - o niebo lepiej niż przed rokiem.
phildoon
06.02.2012 04:21
Jak tam @PABLOeskobar ? Widziałeś już E20 z prawdziwego zdarzenia? ;) Inaczej zlokalizowany wydech, przednie zawieszenie, inaczej wyprofilowany "garb" na nosie (http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2012/f1/test-jerez-06fev/021.jpg) wraz z zupełnie innym przednim skrzydłem, nowy airbox, ogólnie zdaje się mieć zupełnie nowy monoque plus naprawdę ciekawe ujęcia "dziurek" ukrytych pod spodem : http://www.formula1.com/wi/sutton/2011/dms1206fe208.jpg http://www.formula1.com/wi/sutton/2011/dms1206fe207.jpg i piękny strzał na dyfuzor : http://www.formula1.com/wi/sutton/2011/dms1206fe181.jpg
Kojag
06.02.2012 03:56
Malowanie ciekawe, ale bolid wygląda dość topornie (jak większość, no ale...). Na 13. zdjęciu wyglądają jak takie dzieciaki z podstawówki, heh.
punksnotdead
06.02.2012 02:55
Jak dla mnie, okropnie wygląda ten czarny nos. Sauber od czasu końca epoki BMW ma fatalne malowanie.
Dante
06.02.2012 02:05
Chyba mamy nowego lidera pod względem brzydoty...
jpslotus72
06.02.2012 01:48
@Adakar Owszem - chociaż miałem raczej na myśli kolorystykę z 2005 (Minardi): http://www.f1grandprix.it/download/wallpaper/2005/GP%20CANADA/42.jpg
damian1987
06.02.2012 12:56
@Adam-mal1 dzięki za info tyle wiem:P
Adam-mal1
06.02.2012 12:41
[quote="damian1987"][/quote] damian1987 w Jerez ;)
damian1987
06.02.2012 12:33
wie może ktoś gdzie można oglądać testy?
jaszczur
06.02.2012 12:24
Tommy: a co to jest pull-road? ;P
PatrykW
06.02.2012 12:22
@PABLOeskobar Nie przesadzaj . Wersję B mieli w tamtym roku od środa sezonu . Chyba nikt z czołówki nie wziął by zeszłorocznego bolidu na 1 GP ...
PABLOeskobar
06.02.2012 11:56
Jeśli tak będzie jak mówisz @phildoon to zwracam honory. Coś jednak mi mówi że tak nie będzie i w Jerez oraz w pierwszych wyścigach zobaczymy wersje B R31
phildoon
06.02.2012 11:52
@PABLOeskobar Możliwe że jeszcze dziś zobaczysz Lotusa z prawdziwego zdarzenia a nie "makietkę" na pokaz. Myślisz, że po co jedna maszyna została w Enstone a druga pojechała do Jerez? ;)
PABLOeskobar
06.02.2012 11:46
W przeciwieństwie do Lotusa który oprócz zmienionego wydechu i przedniego nosa praktycznie niczym się nie różni od zeszłorocznego bolidu Sauber wygląda na bardzo zwartą i dopracowaną konstrukcję. Nie wiem jak będzie w trakcie sezonu z rozwijaniem bolidu ale stawiam że w pierwszych wyścigach C31 będzie samochodem szybszym od lotusa .
marla
06.02.2012 11:27
@TommyYse Hmm, być może. Jutro zobaczymy. :) @el_diablo Właśnie wpadłam na to samo. Czyżby mały "garbek"...? @Adakar Wygląda na to, że STR7 będzie miał bardzo pstrokate malowanie. :)
Adakar
06.02.2012 11:27
@el_diablo hehe i po premierze ;-) ładnie to wygląda ... a tu TORO ROSSO i ich nowy nos. BARDZO OSTRE WCIĘCIE http://www.f1today.nl/foto.php?file=19245
el_diablo
06.02.2012 11:24
http://www.f1today.nl/foto.php?file=19211 red bull
Adakar
06.02.2012 11:16
@jpslotus72 1995/1996 rok ;-) czarne felgi, czarny nos ... bardzo ale to bardzo mi się podoba. Nie ma Sutila ale został "mój" Kamui ... jest komu kibicować @PatrykW yeap
PatrykW
06.02.2012 11:12
Perez ma nowy kask ?
kurcjusz
06.02.2012 11:11
jak dla mnie, to na pierwszy rzut oka przypomina mi konstrukcje Ferrari. wydaje sie byc rownie kwadratowy - a swoja droga ta "kwadratowosc" mi nie przeszkadza, a prawie mi sie podoba, ma w sobie cos ze "starych dobrych czasow" :)
jpslotus72
06.02.2012 11:09
Na marginesie - abstrahując od kształtów - same malowania kojarzą mi się z Minardi...
TommyYse
06.02.2012 11:06
[quote="marla"]Szkoda, że nie ma rzutu z góry. Wydaje się jakby miał bardzo masywny tył.[/quote] A mi się wydaje wręcz odwrotnie, ale to chyba zasługa nowego zawieszenia pracującego w trybie pull-road.
MarcinPuz
06.02.2012 11:03
Mi się podoba, ale czekam na RB8, na mistrzowski bolid
leni93
06.02.2012 10:56
Fajne malowanie, nos nawet fajnie skomponowany ten garb. Bardzo skomplikowane sidepody, zobaczymy na co będzie stać ten bolid. Bo jeśli chodzi o wygląd to mi sie podoba jak najbardziej
marla
06.02.2012 10:51
Szkoda, że nie ma rzutu z góry. Wydaje się jakby miał bardzo masywny tył. Malowanie prawie korzystne... Fakt, z tym czarnym przodem nieźle wykombinowali, ale ogólnie przy tak dosłownym połączeniu czerni i bieli wygląda dość "platikowo".
Falarek
06.02.2012 10:45
Sauber na tych fotkach na stronie nie zamaskował dyfuzora. Co do krytyki to samochody F1 wyglądają tak jakie mamy obecnie przepisy. Mi się dzioby podobają wreszcie coś innego
Karol26
06.02.2012 10:44
Bardzo podobny do Ferrari :D
Arya
06.02.2012 10:42
Saubery w ciągu 2 ostatnich lat piękne nie były, ten tego trendu gwałtownie nie zmienia :P Ech, kolorowe chociaż mogłyby być. Choć malowanie i tak chyba bardziej mi się podoba niż rok temu. Widok z boku nawet niezły, ale już z przodu albo tak jak na 4. zdjęciu nie za bardzo...
Kamikadze2000
06.02.2012 10:39
@schuey - i pomyślec, że wielu zachwyca się tamtymi czasami. Nikomu się nie dogodzi. ;)
schuey
06.02.2012 10:35
Krytycy sie znaleźli..wracamy przecież do śmieszności z lat 70tych..dziwne konstrukcje, dzioby itp.
MarekW
06.02.2012 10:33
E tam, malowanie mogą z łatwością zmienić.
ICEman
06.02.2012 10:29
Wygląda tandetnie niczym ferrari :)
jpslotus72
06.02.2012 10:23
@gnt3c Na 8 (czyli trzeciej od końca) fotce z tego linku - makabra (malowane po ciemku czarną i białą farbą Ferrari)... Obrazki z tej strony są proponowane w różnych rozdzielczościach jako tapety - ciekawe czy znajdą się chętni... :) Między nami dziobakami. (W tej chwili fotka o której pisałem pojawiła się tutaj jako czwarta.)
m3nel23
06.02.2012 10:22
Fajnie będzie wyglądał z Onbardu. Ogólnie, malowanie lepsze niż rok temu.
gnt3c
06.02.2012 10:17
http://www.sauberf1team.com/de/sauber_c31/erscheinungsbild.cfm?t=4
kamil_zmc
06.02.2012 10:16
Dobry pomysł z maskowanie okropnego nosa, ale tak jak napisał mbg mogli by to ładnie połączyć z białym. Co do bolidu to typowy średniak.
rvs
06.02.2012 10:14
Na tym studyjnym zdjęciu z przodu, to wygląda nie jak dziobak, tylko czarnodzioby łabędź... Ale w tym roku pełno animalistycznych porównań...
adnowseb
06.02.2012 10:10
Na pierwszy rzut oka bardzo podobny do Caterhama.Oczywiście nie z malowania. W sumie bolid nie różniący się od pozostałych.
PatrykW
06.02.2012 10:07
Czyżby stracili trochę meksykańskich sponsorów ? Masz rację ten czarny kolor maskuje bolid . Czekam na więcej fotek :)
mbg
06.02.2012 10:06
mogliby jakoś ładniej połączyć ten czarny.
Kamikadze2000
06.02.2012 10:04
Fajny!!! :)) P.S. Czarny kolor maskuje "garb". Dobre rozwiązanie! :))