Renault poświęca większą część prac silnikowi V6

Caubet: W tym roku jest to 70% siły roboczej. W przyszłym już 100%.
13.03.1208:36
Nataniel Piórkowski
2866wyświetlenia

Renault przyznało, że obecnie siedemdziesiąt procent siły roboczej działu siników, pracuje nad turbodoładowaną jednostką napędową, która wejdzie do użytku w sezonie 2014.

Wedle rozporządzenia Międzynarodowej Federacji Samochodowej z ubiegłego roku, jeszcze tylko przez dwa sezony w bolidach Formuły 1 będą stosowane wolnossące silniki V8.

Co oczywiste, sytuacja ta zmusiła producentów jednostek napędowych do prowadzenia dwóch projektów jednocześnie, jednak Renault przyznało, że na tę chwilę priorytetem są już prace nad projektem V6 turbo.

Obecnie poświęcamy siedemdziesiąt procent siły roboczej pracom nad nowym silnikiem. W przyszłym roku będzie to już sto procent - powiedział przedstawiciel Renault Motorsport, Jean-Francois Caubet dodając, że lwią część wysiłków pochłania KERS. System ten jest integralnym elementem nowego silnika. W roku 2014 będziemy dostarczać Red Bullowi nie tylko sam silnik, ale kompletny układ napędowy - zdradził Francuz niemieckiemu Auto Bild.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

14
adnowseb
13.03.2012 03:33
@Adakar Tych komentarzy nie czytałem:))
Kamil-F1
13.03.2012 03:15
@Huunreh Równie dobrze można powiedzieć, że gdyby nie zmiany dziś mieszkalibyśmy w jaskiniach...Bez przesady; zmiany są potrzebne ale wszystko ma swoje granice. Poza tym złoty okres F1 to mniej wiecej lata '70 i wg mnie '90 aż do roku 2005.To co działo się w latach '80 to kompilacja wielu pomyłek technicznych i wojny pomiędzy dwiema żądnymi władzy organizacjami, z których jedna przez lobby skalała F1 prymitywnym downsizingiem.
Huunreh
13.03.2012 03:04
Przecież w latach 80. stosowane były silniki V6 Turbo i uważany jest, za wielu ludzi, za złoty okres F1... Tak nawiasem mówiąc Kamil-F1 to gdyby nie zmiany to dziś byśmy mieli F1 taką jak w 1950...
Kamil-F1
13.03.2012 03:01
@gpjano Pewne wartości i zasady pozostają niezmienne, nie ulegają modzie czy ''poprawności''.F1 musi być równie niezmienna- to przecież królewska seria, która jest obecnie rozszarpywana przez motłoch. Poza tym nie tylko ja chcę normalnych, prawdziwych silników.90% fanów i osób ''z branży'' jest tego samego zdania.A reszta...?Przemilczę to. Nie zaprzeczam,że w dzisiejszych czasach liczą się jedynie pieniądze.Ale jeśli w każdej dziedzinie jest tak samo, to nie znaczy, że jest to akceptowalne.To tak jakby pirat tłumaczył się policji ''nie każcie mnie, przecież wszyscy przekraczają dozwoloną prędkość''.Na takie rzeczy w motorsporcie nie może być przyzwolenia.Wszystkiemu winny jest Bernie, którego chciwość nie zna granic.
gpjano
13.03.2012 02:12
@Kamil-F1 -> Wszystko się zmienia więc dalczego F1 nie może się zmieniać. Dlaczego nie może być silników innych niż Ty chcesz? A to, że wszystko się kręci wokół pieniędzy, zysku i marketingu to nie tylko w F1. Wszędzie tak jest, a jeżeli podasz choć jedną dziedzinę w której jest inaczej dam Ci 100 punktów.
SirKamil
13.03.2012 01:45
Rozwiązania inżynieryjne związane z integracją ERS z silnikiem cieplnym w kategorii traktowania wszystkiego jako jednolitego układu napędowego będą ekstremalnie ciekawe. Jestem przekonany, że dużo będzie się mówiło o tym, kto najlepiej poradził sobie ze stabilnością tylne osi w fazie ładowania... a ja dalej postuluje odzysk z przedniej osi ;)
Adakar
13.03.2012 01:20
@adnowseb @gpjano ostatni komentarz jplotusa72 z 11 marca. Wypowiadał tez się w temacie o testach Kubicy w Fabii WRC. Chill out :-)
Kamil-F1
13.03.2012 12:03
@rno2 Twoje pytanie było chyba retoryczne, bo efektem działań Renault jest m.in. opisywany tu problem. Mówisz, że moje komentarze są negatywne.Pretensje miej nie do mnie lecz do FIA i spółki ponieważ większość obecnych zdarzeń trudno ocenić jakkolwiek pozytywnie. Wywalić Mercedesa...? Czemu nie; oni też dołożyli swoje trzy grosze do całej sprawy.Co do Twojej teorii o wyrzuceniu wszystkich zespołów, nie skomentuję tego- choć tu i ówdzie przydałaby się poważna reprymenda...Natomiast za kobietę w przedsionku F1 kara jest uzasadniona. Po co oglądać F1...?Obecnie nie jest źle, seria ta nadal posiada swoją tożsamość i ''ducha''.Nie zmienia to faktu, że od 2014r pozostanie z niej tylko nazwa.Poza tym negatywne jest to, że wszystko kręci sie wokół pieniędzy, zysku i marketingu.
gpjano
13.03.2012 10:44
@adnowseb -> też zauważam brak jplotus72 :-(
adnowseb
13.03.2012 10:23
@Yurek Musiałbym skopiować Twój komentarz:)) Wywalic ich, a jak to oni doprowadzili do zniszczenia tej serii:)) -Mocne. Zaprzestancie produkcji silników ,ratujcie tą serie PS. jpsLotus72 gdzie się podziewasz?
leni93
13.03.2012 10:20
F1 to od zawsze były zmiany i trzeba się po prostu dostosować
rno2
13.03.2012 09:34
@Kamil-F1 A co takiego złego robi Renault? i czemu doprowadzili do zniszczenia tej serii? Czytam wszystkie newsy na tej stronie, staram się czytać wszyskie komentarze i widzę, że praktycznie wszystkie Twoje komentarze są strasznie negatywne. Kobieta w F1 źle, nowe silniki złe, to złe, tamto złe.. Jeśli z tym Renault chodziło Ci o upieranie się o wprowadzenei V6, to wiedz, że Mercedes też tego chciał. Więc zlikwidujmy Renault i Mercedesa. Skoro na ich silnikach jeżdżą inne zespoły to też je zlikwidujmy. Zostanie nam Ferrari, Sauber, Toro Rosso, Marussia i HRT. Marussie należy wyrzucić za to że mają kobiete, HRT za to, że nie umieją złożyć auta na czas i są wolni, Ferrari za oszustwa, a Toro Rosso za Helmuta Marko. Zostanie Sauber, ale jego też wyrzucamy na wszelki wypadek, bo za czasów BMW podkładali Kubicy kłody pod nogi... Nie rozumiem po co oglądać F1, skoro nic się w niej nie podoba... Co by nie powiedzieć o decyzjach FIA, to F1 staje się coraz bardziej popularna na świecie i z roku na rok generuje coraz większe zyski.
Yurek
13.03.2012 09:27
Kamil-F1 za to co robi powinien zostać na dobre usunięty z F1.To on doprowadził do zniszczenia tej serii. (przepraszam, nie mogłem się powstrzymać)
Kamil-F1
13.03.2012 09:19
Renault za to co robi powinno zostać na dobre usunięte z F1.To oni doprowadzili do zniszczenia tej serii.