FIA wyznaczyła strefy DRS podczas wyścigu o GP Australii

Będą one zlokalizowane na prostej startowej oraz pomiędzy zakrętami nr 2 i 3.
14.03.1215:53
Nataniel Piórkowski
5091wyświetlenia

FIA ujawniła szczegóły dotyczące lokalizacji oraz sposobu funkcjonowania dwóch stref DRS, które zostaną wykorzystane podczas wyścigu o Grand Prix Australii.

Kierowcy będą mogli używać systemu redukcji oporów aerodynamicznych na dwóch następujących bezpośrednio po sobie prostych: startowej oraz pomiędzy zakrętami nr 2 i 3. FIA podjęła decyzję o wyznaczeniu tylko jednego punktu pomiaru dla obu stref, zlokalizowanego na wejściu w zakręt nr 14.

W ubiegłym roku dwie strefy DRS z tylko jednym punktem detekcji zostały wykorzystane podczas wyścigów o Grand Prix Kanady oraz Europy. Dwie strefy aktywacji systemu ruchomego tylnego skrzydła zostały także wyznaczone na torach Monza oraz Yas Marina, jednak tam każda z nich miała swój odrębny system pomiaru.

KOMENTARZE

31
marrcus
15.03.2012 02:59
"Szczególnie w Australii." to chodziło że można przysnąć bo w nocy jadą
tluczeszpiane
15.03.2012 02:05
@marios76 ja to wszytko dalej widze...predkosc, taktyke..nerwy i umiejetności (szczególnie jak uzywasz systemu redukcji oporow i odklejasz sie od razu) i nie przeszakdza mi to. Chołduje F1, ktorej idea zostaje nadal nie zatarta...od lat 50 tych wiele sie zmieniło ale też nie zmieniło sie nic. To tak jakbyś miał dziewczyne kochał ją. I wku...ł sie, że jest gruba, ma brzydki nos (kiedys miala ładniejszy) nie "dmuchasz" już jej w dyfuzor........
marios76
15.03.2012 01:56
@tluczeszpiane Nie wiem jak długo śledzisz F1, ale wiedz że to co robi z przepisami FIA to igrzyska dla plebsu! Oglądam F1 już wiele lat i nie przeszkadzało mi, że manewrów wyprzedzania było mniej niż teraz. Liczyła się szybkość, taktyka, nerwy umiejętności... a teraz WIDOWISKO bez względy na to co wymieniłem wcześniej. I tym mam prawo być zażenowany.
paulen23
15.03.2012 01:39
Hungaroring też ;)
tluczeszpiane
15.03.2012 01:02
...raczej bym powiedzial ze Monaco bez band...czyt. Hungaroring...
paulen23
15.03.2012 12:39
Dokładnie. Też lubię wyścigi na tym torze. Procesja to Catalunya nie wspominając już o super nudnym Monako...
tluczeszpiane
15.03.2012 12:05
Meoulberne i procesja?...jeden z najkonkretniejszych torów wyscigowych. Nigdy nie czułem ze biore udzial w procesji.
marrcus
15.03.2012 10:44
najlepsze to są procesje, można przysnąć na godzinę i nic się nie przegapi. A szczególnie w Australii.
tluczeszpiane
15.03.2012 09:35
dokłiadnie mamy tu predkości ktorych zwykły kanapkorzerca nie ogarnia. Poza tym dlaczego tu w wiekszosci (w tym temacie) zachowuja sie jakby to kogos mialo faworyzowac. Przecież wszyscy startuja w jednakowych warunkach... @Kajt jakie dwie pilki? Nie widze tu nic to az tak mocno by kladlo nacisk na haos w tym sporcie. DRS porownujesz do 2 pilek?...hm...raczej powiedzial bym ze jedna pilka jedna linia jazdy. Druga pilka..mozliwosc scinania zakretow.
agentwrogiegoukladu
15.03.2012 08:43
Złe porównanie bo FIFA też cały czas stara się wprowadzać regulacje, które spowodują strzelanie większej ilości goli i uatrakcyjnią widowisko - kiedyś piłkarz w polu mógł nawet zatrzymać piłkę ręką. Teraz też kombinuje się piłką żeby leciała bardziej nieprzewidywalnie dla bramkarza i wpadało więcej goli. Sam pomysł skrzydła ruchomego nie jest zły, ale niektóre układy stref faktycznie powodują czasami, że na dwa kółka przed metą nie opłaca się kogoś wyprzedzać. Brak stref byłby na pewno fajniejszy - dawałby większą nieprzewidywalność i ryzyko - co za tym idzie też i niebezpieczeństwo, ale to przecież nie wyścigi sanek na osiedlowej górce.
Kajt
15.03.2012 08:25
tluczeszpiane -> Jakby kazano piłkarzom grać dwoma piłkami żeby było więcej goli to też byś pisał, że jak zwykle żale, płacz i lamenty? Niektóre pomysły zakrawają na absurd i tego nie da się zmienić.
tluczeszpiane
15.03.2012 07:54
jak zwykle żale, płacz i lamenty. Wasza mentalność jest niezmienna od x czasu. Pogratulować.
marios76
14.03.2012 11:10
Jestem tym zażenowany jak kaczymi dziobami. Sezon nie może się zacząć gorzej!
Sync
14.03.2012 09:17
Ja jestem zdania takiego że nie powinno być żadnego DRS. Jak ktoś chciałby mieć bolid szybszy na prostych to by sobie zaprojektował inaczej tylnie skrzydło, a kto woli szybsze partie kręte ten by lotkę bardziej dociskającą zastosował sobie... Nie powinno być wogóle DRS wtedy walka byłaby naturalniejsza o pozycje..
karrot
14.03.2012 09:00
Ahaha no cóż FIA nie przestaje mnie zaskakiwać negatywnie.. czekam aż za rok lub kilka lat porozstawiają przed co drugim zakętem pkt pomiaru a po zakręcie strefę DRS. Wtedy to taktyka miodzio! Wszyscy biliby się o ostatnie miejsce w kwalifikacjach xD Viva la FIA..
Aeromis
14.03.2012 08:11
Manewry wyprzedzania jak i obrony w F1 był zawsze największą atrakcją, żadne punkty klasyfikacji nie są w stanie dać tyle emocji. Właściwie to ilość stref DRS i punktów pomiarowych nie ma już większego znaczenia, problem jest w tym że są. Kto wie, może w tym sezonie padnie rekord i będą 3 strefy DRS?
peter01
14.03.2012 06:43
Jestem ciekaw czemu strefy DRS i punkty pomiaru są w stosunku 2:1. Wolałbym stosunek 2:2, a pierwszą strefę na prostej 12-13.
PatrykW
14.03.2012 05:05
To będzie wyglądało tak . Vettel wyprzedza Buttona na prostej start/meta używając DRS , używa go po raz drugi zakręt dalej . W 1 sektorze przewaga jego wynosi już ponad 1 sekundę :(
FelipeF1.
14.03.2012 05:02
I znowu jeden guzik zrobi wszystko za kierowce. Porażka
kaliberusa
14.03.2012 04:57
No to zanosi sie ze Marussia objedzie RBR>hehehe>Forza Maria de Villota>
General
14.03.2012 04:57
Żenada. Nie widzieli co się działo m.in. w Montrealu jak już było sucho? Chyba kolesiom nie chciało się instalować dwóch urządzeń do pomiaru stref (i ciągnąć pod to kabli).
gordon1shamway
14.03.2012 04:45
w takiej konfiguracji atakowany nie ma najmniejszych szans na obrone... znowy bedzie wyprzedzanie atakowanego "rowerzysty"
Bulasnick
14.03.2012 04:29
2 strefy 2 pomiary takie moje zdanie
leni93
14.03.2012 04:15
@IceMan11 no właśnie według mnie tam by najlepiej pasowała ta druga strefa DRS no i z pomiarem w zakręcie 11
MarcinPuz
14.03.2012 03:57
Hurra, nie wiedziałem, że można coś zepsuć zanim coś sie zacznie
IceMan11
14.03.2012 03:54
@adnowseb Ja byłem za tym żeby jedną strefę umieścić tradycyjnie na prostej start/meta, a drugą między zakrętami 12 i 13, czyli za szybką szykaną. Między zakrętami 2 i 3 bolidy są tak blisko siebie dzięki wcześniejszym użyciu DRS, że mogą walczyć bez tego dziwactwa.
adnowseb
14.03.2012 03:47
To ma sens przy jednym punkcie pomiaru.Nie będzie tak zle.
manieq
14.03.2012 03:23
Prawda Leni, oj prawda... :(
leni93
14.03.2012 03:22
No z tą druga strefa przesadzili. Popsuli w ten sposób widowisko zanim się rozpoczęło.
michu94
14.03.2012 03:05
Bez sensu pomiędzy 2 i 3, ależ to będzie sztuczne niestety :(
IceMan11
14.03.2012 03:00
Co za farsa...