Zespoły naciskają na FIA w celu uregulowania RRA
Red Bull Racing oraz Scuderia Toro Rosso nie podpisały się pod listem do FIA
16.03.1221:07
1792wyświetlenia
Zespoły Formuły 1 naciskają na FIA aby ta uregulowała Porozumienie o Ograniczeniu Kosztów (Resource Restriction Agreement) poprzez regulacje sportowe.
Z informacji jakie posiada magazyn Autosport, 10 z 12 zespołów podpisało się pod listem do prezydenta FIA, Jean Todta, w którym proszą ciało zarządzające sportem o interwencję w sprawie przyszłości RRA, po załamaniu się rozmów pomiędzy zespołami McLaren, Red Bull, Mercedes oraz Ferrari.
Red Bull Racing oraz siostrzane Scuderia Toro Rosso to dwa zespoły, które nie popierają prośby i nie podpisały się pod listem. Eric Boullier, szef zespołu Lotus, potwierdził, że grupa zespołów jest w kontakcie z FIA odnośnie tego pomysłu.
Korespondujemy z FIA w wielu sprawach, a jedną z nich jest RRA i próba znalezienia sposobu na zaangażowanie FIA w proces umocnienia porozumienia poprzez pomysły takie jak ich uregulowanie w regulaminie sportowym,powiedział Boullier.
Skontaktowaliśmy się więc z FIA i Jeanem Todtem aby spróbować utworzyć grupę, które przedyskutuje sprawę.
Wiadomo, że Todt początkowo odpowiedział na prośbę, wyrażając chęć wzięcia udziału w formowaniu warunków RRA - do czego nie są skłonne zespoły. Dyskusja pomiędzy zespołami a FIA toczy się nadal.
Ross Brawn, szef zespołu Mercedes popiera pomysł ograniczenia kosztów w F1, nalegając że uczyni to sport zdrowszym.
To był list popierający FIA, w którym potwierdzamy chęć kontynuacji procesu redukcji kosztów i szukania najlepszych dróg do wprowadzenia regulacji lub procedur, które pozwolą utrzymać je pod kontrolą oraz dalej redukować,powiedział Brawn.
Gdybyśmy mieli Formułę 1, w której małe zespoły na końcu stawki byłyby rentowne - bardziej rentowne, to myślę, że byłaby to zdrowsza Formuła 1, musimy więc szukać sposobów, które pozwolą to osiągnąć.
Christian Horner, szef Red Bull Racing popiera pomysł kontroli kosztów, ale wątpi czy RRA jest najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu. Chciałby zobaczyć redukcję wydatków w innych obszarach regulacji, aby zespoły nie mogły uzyskać przewagi poprzez wydawanie większej ilości pieniędzy.
Regulacje techniczne i sportowe są określane poprzez FIA,powiedział w zeszłym miesiącu magazynowi Autosport.
To ile każdy zespół wydaje powinno zależeć od danego zespołu. Nie jest powiedziane, że zespół zyskuje przez to [wydawanie większej ilości pieniędzy] przewagę.
Kontrolowanie kosztów w Formule 1 jest ważne. Czy RRA jest na to sposobem, to inna sprawa. Elementy, które są namacalne i przejrzyste odnoszą sukces, tak jak w przypadku ograniczenia ilości personelu na torze, redukcji testów oraz ilości silników i skrzyń biegów. Ale gdy dochodzimy do równości, struktury firm są różne i na tym polu robi się mroczniej.
Źródło: autosport.com