GP Australii: Opony użyte w wyścigu
Strategia dwóch postojów była najpopularniejsza podczas pierwszego GP
18.03.1220:42
4739wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Button | Mu | Pn (16) | Pn (36) | 2 | ||
2. | Vettel | Mu | Mu (16) | Pn (37) | 2 | ||
3. | Hamilton | Mu | Pn (17) | Pn (36) | 2 | ||
4. | Webber | Mu | Pn (14) | Pn (37) | 2 | ||
5. | Alonso | Mu | Pn (13) | Pn (34) | 2 | ||
6. | Kobayashi | Mu | Mn (13) | Pn (36) | 2 | ||
7. | Raikkonen | Mn | Mn (19) | Pn (37) | 2 | ||
8. | Perez | Pn | Mn (24) | 1 | |||
9. | Ricciardo | Mu | Pn (1) | Mn (22) | Mu (38) | 3 | |
10. | Di Resta | Mu | Mn (13) | Pn (33) | 2 | ||
11. | Vergne | Pn | Mn (19) | Mu (37) | 2 | ||
12. | Rosberg | Mu | Mu (12) | Pn (31) | 2 | ||
13. | Maldonado | Mu | Mu (16) | Pn (37) | 2 | ||
14. | Glock | Mn | Mu (20) | Pn (36) | 2 | ||
15. | Pic | Mn | Mu (21) | Pn (35) | Pu (51) | 3 | |
16. | Senna | Mn | Pn (1) | Pn (30) | Mu (47) | 3 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Massa | Mu | Mn (11) | Pn (28) | Pu (37) | 3 | ||
Kovalainen | Mn | Pn (14) | Pn (34) | Pu (37) | 3 | ||
Pietrow | Pn | Pn (18) | 1 | ||||
Schumacher | Mu | 0 | |||||
Grosjean | Mu | 0 | |||||
Hulkenberg | Mu | 0 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport, Paul Hembery, powiedział: -
Grand Prix Australii z pewnością spełniła oczekiwania, a my osiągnęliśmy nasz cel w postaci zapewnienia szerszego wachlarza strategii, zmniejszając różnicę w osiągach pomiędzy mieszankami i poszerzając okno optymalnej pracy opon. Ciekawy jest fakt, że wielu zmian ogumienia dokonano nie ze względu na zużycie, tylko na degradację - to potwierdza nasze cele, które chcieliśmy osiągnąć pod kątem strategii. W porównaniu z zeszłym sezonem zaobserwowaliśmy też częstsze wykorzystanie pośrednich opon w porównaniu z miękkimi. Mimo szerszej gamy strategii, w całej stawce toczono zaciętą walkę aż do dramatycznego ostatniego okrążenia, na którym jeden kierowca rozbił samochód, a zawodnicy z miejsc od ósmego do jedenastego przekroczyli metę praktycznie bok w bok! Zużycie i degradacja pogarszały osiągi miękkiej mieszanki o około 0,1 sekundy na okrążeniu - czołowi kierowcy zjeżdżali dwukrotnie po nowe opony, mimo szybkiego tempa z przodu stawki. Ogromne gratulacje dla Jensona Buttona i McLarena za ładne zwycięstwo, a także dla Marka Webbera, który uzyskał najlepszy wynik w historii swoich występów przed własną publicznością.