GP Chin: Schumacher najszybszy w drugim piątkowym treningu

Niemiec był wyraźnie szybszy od Nico Rosberga
13.04.1210:00
Paweł Zając
10137wyświetlenia

Michael Schumacher okazał się najszybszy podczas drugiego treningu przed Grand Prix Chin.

Pierwszy trening rozgrywany był na wilgotnym torze, co znacznie ograniczyło jazdy, więc jasnym było, że każdy z zespołów będzie chciał dobrze wykorzystać kolejne 90 minut.

Lewis Hamilton szybko odnalazł tempo, które zapewniło mu najlepszy rezultat w pierwszym treningu i już po 8 minutach wskoczył na czoło tabeli. Brytyjczyk przejechał w sumie sześć okrążeń używając pośrednich opon. Większość kierowców zdecydowała się na tę mieszankę podczas pierwszych okrążeń pomiarowych. Czas kierowcy McLarena był o 0.134s lepszy niż Schumachera i ponad 0,3s od Vettela.

Pierwszym kierowcą, który ustanowił czas na miękkiej mieszance był Vettel, który pobił wynik Hamiltona o ponad dwie dziesiąte na pierwszym okrążeniu i kolejne cztery na drugim. Tuż przed połową sesji Mark Webber zbliżył się do swojego partnera na mniej niż 3 dziesiąte sekundy. Niedługo później Hamilton i Schumacher założyli miękkie opony i od razu zaprezentowali dobre tempo. Niemiec wykręcił 1:35,973s, a kierowca McLarena ustanowił rekord w pierwszym i drugim sektorze, jednak w trzecim stracił swoją przewagę i ostatecznie znalazł się 0,172s za Schumacherem.

Nico Rosberg i Jenson Button nie byli w stanie dorównać tempu swoich kolegów zespołowych i zakończyli trening na piątym i szóstym miejscu. Za nimi znalazł się Kobayashi, którego wcześniejsze okrążenie na pośrednich oponach wystarczyło na siódmą pozycję. Ósmy był Paul di Resta, który stracił niecałą sekundę do lidera. Nieco ponad dwie dziesiąte za jego plecami znalazł się drugi kierowca Force India - Nico Hulkenberg, a czołową dziesiątkę uzupełnił Fernando Alonso.

W trakcie sesji kilku kierowców zaliczyło wyjazdy poza tor. Di Resta i Pietrow obrócili bolid w ostatnim zakręcie, po zbyt szerokim wyjeździe, jednak najpoważniejszy incydent zaliczył Timo Glock. Niemiec stracił przednie skrzydło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i po przejechaniu żwirowej pułapki uderzył w barierę. Zespół nie jest pewny co spowodowało wypadek, jednak pierwotne obawy o stan ręki Glocka okazały się przedwczesne.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Sucho

Źródło: autosport.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Michael Schumacher (7)Mercedes F1 W031:35,97332
2Lewis Hamilton (4)McLaren MP4-271:36,1450,1720,17229
3Sebastian Vettel (1)Red Bull RB81:36,1600,1870,01527
4Mark Webber (2)Red Bull RB81:36,4330,4600,27324
5Nico Rosberg (8)Mercedes F1 W031:36,6170,6440,18431
6Jenson Button (3)McLaren MP4-271:36,7110,7380,09428
7Kamui Kobayashi (14)Sauber C311:36,9560,9830,24528
8Paul di Resta (11)Force India VJM051:36,9660,9930,01031
9Nico Hulkenberg (12)Force India VJM051:37,1911,2180,22531
10Fernando Alonso (5)Ferrari F20121:37,3161,3430,12532
11Sergio Perez (15)Sauber C311:37,4171,4440,10122
12Daniel Ricciardo (16)Toro Rosso STR71:37,6161,6430,19933
13Kimi Raikkonen (9)Lotus E201:37,8361,8630,22030
14Jean-Eric Vergne (17)Toro Rosso STR71:37,9301,9570,09432
15Romain Grosjean (10)Lotus E201:37,9721,9990,04226
16Pastor Maldonado (18)Williams FW341:38,1762,2030,20435
17Felipe Massa (6)Ferrari F20121:38,2932,3200,11731
18Bruno Senna (19)Williams FW341:38,7832,8100,49037
19Heikki Kovalainen (20)Caterham CT011:38,9903,0170,20736
20Witalij Pietrow (21)Caterham CT011:39,3463,3730,35620
21Timo Glock (24)Marussia MR011:39,6513,6780,30515
22Pedro de la Rosa (22)HRT F1121:40,3434,3700,69225
23Charles Pic (25)Marussia MR011:40,7534,7800,41030
24Narain Karthikeyan (23)HRT F1121:41,1255,1520,37226
107% najlepszego czasu: 1:42,691

KOMENTARZE

23
paulen23
14.04.2012 07:48
[quote="cyntia2005"]Co się wtrącasz? @christoff.w pisze komenty wysokiej jakości,konkretne i fachowe, w przeciwieństwie do Twoich wypocin.Co drugi Twój koment to katinka nie F1.Zmień portal na randkowy.[/quote] Przepraszam, a Ty czemu się wtrącasz, że ja się wtrącam? Upominasz mnie za coś co sama robisz. Wiesz jak to się nazywa - hipokryzja. Może Ty zmienisz portal na randkowy skoro tak bardzo tego potrzebujesz? I nie twierdzę, że @christoff.w nie pisze konkretnych komentarzy ale tamten akurat był nieco obraźliwy i mój post odnosił się do tego jednego konkretnego komentarza, a nie jego pozostałych tak więc - czytanie ze zrozumieniem. @katinka nie masz za co przepraszać. Po to przecież jest forum aby porozmawiać o swoich faworytach etc. Każdy z nas ma tutaj swojego ulubionego kierowcę któremu kibicuje tak więc tak samo ja mam prawo trzymać kciuki za Hamiltona jak i Ty lub kto inny za np. Alonso, Raikkonena czy Timo Glocka :)
katinka
13.04.2012 07:35
@christoff.w, dobrze widzisz, u mnie uwielbienie do Lewisa jest, no i co? A to o "niepotrzebnej karze" bylo w sensie takim, jak domyslili sie Koledzy, chodzilo o kare niepotrzebna Lewisowi, ktory tu w Szanghaju jest bardzo szybki i mialby piekna szanse na łatwiejsza wygrana, niz gdy startowal bedzie z dalszego pola. Ale jesli widzisz nadal tu żenadę, to nic nie poradze, mozesz widziec co tylko chcesz. @MairJ23 @derwisz @paulen23 - dziekuje. @paulen23, mysle, ze powinnam chyba tez Cie przeprosic, bo pewno to te ze mną rozmowy w komentarzach o Lewisie i F1, narazily Cie na tamten niemiły i niesłuszny w stosunku do Ciebie wpis, naprawde sorki.
MairJ23
13.04.2012 06:14
@cyntia2005 sorki ale ciezko bylo by jego ostatni post nazwac fachowym.
cyntia2005
13.04.2012 06:07
@paulen23 Co się wtrącasz? @christoff.w pisze komenty wysokiej jakości,konkretne i fachowe, w przeciwieństwie do Twoich wypocin.Co drugi Twój koment to katinka nie F1.Zmień portal na randkowy.
paulen23
13.04.2012 05:24
@christoff.w zanim następnym razem coś napiszesz to proszę przeczytaj to z 3 razy co najmniej etc. Żenada.
derwisz
13.04.2012 04:54
Zzrozumiałem wypowiedź Katinki podobnie jak @MairJ23. Z konieczności często tu używamy skrótów myślowych wiec nie wypada czepiać się słówek i czasami warto się zastanowić czy aby na pewno nie nad interpretujemy intencji autora postu, który zamierzamy skrytykować. O fałszywe oceny obrazę łatwo, a nie każdemu później chce się udowadniać, że nie jest się wielbłądem. A gdyby nawet użyła ona tego słowa w innym znaczeniu to co w tym złego? Kibicuje Lewisowi i ma prawo dać temu wyraz i robi to w sposób bardzo pozytywny, nie bardzo rozumiem jak można taką wypowiedź nazwać żenadą.
MairJ23
13.04.2012 04:08
@christoff.w wydaje mi sie ze dopatrujesz sie nieistniejacego... Niepotrzebna kara w tym znaczeniu ze niepotrzebna Lewisowi a nie ze niepotrzebnie nalozona kara przez FIA... Zreszta to chyba nie jest takie top secret ze Katinka jest fanem Lewisa ? Czemu to ma byc powod do pokazania swojej podlosci ?
christoff.w
13.04.2012 03:41
katinka- jak nie potrzebnej kary? Kazdy dostaje takowa za zmiane silnika ale widze uwielbienie do Lewis'a prawda? ;) Nie moj Lewisik biedny,dlaczego go to spotkalo,to takie nie sprawiedliwe etc. Zenada.
SirKamil
13.04.2012 01:45
[quote]Sporo pecha[/quote] Mieli sporo pecha, że dostali kiepski sprzęt. Tempo Mercedesa było dotychczas skrajnie nędzne. Zdobywcą PP jest zawodnik który startuje z "Pole Position" czyli pierwszej, najlepsze, najbardziej dogodnej pozycji startowej, bądź ma prawo z niej startować. Zdobywca "Pole Position" nie musi być zdobywcą najlepszego czasu kwalifikacji. Podstawowym kryterium jest tutaj miejsce startu w wyścigu- jak sama nazwa wskazuje pole POSITION nie np. Pole BEST TIME;) Zdobywcą PP nie może być zawodnik startujący z pozycji innej niż 1. Oficjalne historyczne statystyki Formula One World Championship nazywają pole position w inny sposób, który pozbawia wątpliwości jako "Highest grid position: 1 (x zdobyta ilość)" i tak np. w przypadku Raikkonen nie ma PP z Monzy 2005... co jest całkiem logiczne zważając, że był zdobywcą P11 (P1+ kara) nie P1 i startował z P11 nie Pole Position. We wszystkich statystykach Raikkonen jest więc zdobywcą 16 PP, nie 17.
MarcinPuz
13.04.2012 12:19
Brawo RBR
derwisz
13.04.2012 12:14
[quote="Anderis"]W tempie wyścigowym Mercedes jest daleko w tyle za Lotusem, Williamsem i Sauberem. Przynajmniej był w pierwszych dwóch wyścigach[/quote] Ja nie do końca bym tłumaczył brak wyników gorszym tempem wyścigowym czyli de facto nie zrzucałbym winy na sprzęt. Sporo pecha mieli i to główna przyczyna ich słabych wyników, według mnie również forma kierowców nie za bardzo przystaje do szybkości tych bolidów.
paulen23
13.04.2012 12:02
@katinka w zeszłym roku to właśnie McLaren dobrał najlepszą taktykę jeżeli chodzi o opony i dzięki temu Hamiltonowi udało się na końcu dopaść Vettela tak więc wydaje mi się, że ponownie będzie mocny choć niewątpliwie będzie trudniej po starcie z max P6. IceOne świetny komentarz ;)
MairJ23
13.04.2012 12:00
Po sesji kwalifikacyjnej beda podawane wyniki bez kar - ale jak bedzie podawana stawka na starcie do wyscigu to z karami. Zawodnik z PP bedzie startowal z 6 pozycji ale bedzie on zdobywca PP
Simi
13.04.2012 11:24
warzi Mam nadzieję, że nie wprowadzę w błąd, ale według mnie, PP jest przypisywane zawodnikowi, który faktycznie ustawi bolid na czele. Czyli np. jeśli Lewis zanotowałby najszybszy czas, a drugi były Schumi, PP jest przypisane Schumiemu.
warzi
13.04.2012 11:17
Witam Byłbym wdzięczny za informację komu jest przypisane pp jeżeli zawodnik który wygra kwalifikację jest cofnięty o 5 pozycji do tyłu za zmianę skrzyni? Jemu czy zawodnikowi z drugim czasem?
Anderis
13.04.2012 11:00
W tempie wyścigowym Mercedes jest daleko w tyle za Lotusem, Williamsem i Sauberem. Przynajmniej był w pierwszych dwóch wyścigach.
Lysy
13.04.2012 10:38
@derwisz Mercedesa wyprzedzi Alonso, bądź spokojny. Mercedesy jeźdzą wyścigi tak jak Massa od początku tego sezonu :D
kurcjusz
13.04.2012 10:06
SilverX, Twoj komentarz, przynajmniej dla mnie, jest calkowicie niezrozumialy. Jak opony ktore sa dla wszystkich takie same moga na przykladzie 2 kierowcow z calej stawki wykazywac jakies swoje ulomnosci ? :)
derwisz
13.04.2012 09:53
No niestety dla nas kibiców Fernando, kolejne quale i treningi potwierdzają fakt, że przynajmniej 3 ekipy teoretycznie są poza zasięgiem Ferrari. Prawie 0.7 sek strata do Rosberga wydaje się przepaścią. W tej sytuacji przyjazd na metę przed którymkolwiek bolidem z trójki McLaren, Mercedes, Red Bull należy oceniać w kategoriach dużego sukcesu. Potencjał bolidu wskazuje na to, że celem powinna być walka o 7 miejsce a minimum zajęcie 10 pozycji. Na szczęście w wyścigu oprócz jakości bolidów liczą się jeszcze umiejętności kierowców, taktyka i szczęście. Tego pierwszego daru Alonso ma najwięcej spośród wszystkich w stawce, z taktyką również nie jest źle w tym zespole a szczęście jak to się mówi sprzyja najlepszemu.
adnowseb
13.04.2012 09:25
Mimo ,ze to tylko treningi, to jednak martwi mnie ''kondycja'' Ferrari. Mam nadzieję,ze jutrzejsze pozycje po kwalifikacjach będą wyższe ,od tych zajmowanych na treningach. Massa-brak słów:(
katinka
13.04.2012 08:54
No to Schumi wykorzystuje to rozwiazanie Mercedesa w 100%, w przeciwienstwie do Rosberga. Lewis tez jak zawsze jest tu bardzo szybki, wiec tym bardziej mi szkoda tej niepotrzebnej kary, ale mam nadzieje, ze na tym torze lepiej bedzie ze zuzyciem opon w McLarenie. A jutro ciasny i ciekawy qual sie zapowiada ;)
mateo36wrx
13.04.2012 08:13
Pod koniec sesji Borowczyk analizował komunikat radiowy skierowany do Massy a nie do Alonso:) Massa dostał wiadomość że Alonso w zakręcie trzecim nie hamuje:)
SilverX
13.04.2012 08:05
Pozycja Lotusa i słabsze tempo Rosberga pokazują ułomności opon Pirelli. Co do Massy, po prostu nie radzi sobie z taką tragiczną charakterystyką bolidu i być może opon.