Tarquini wygrywa pierwszy wyścig WTCC na Slovakia Ringu (akt.)
Niewiele brakowało, a całe podium zajęliby kierowcy Seata
29.04.1215:10
5338wyświetlenia
Gabriele Tarquini wygrał pierwszy wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Slovakia Ring.
Włoch dobrze wystartował i w pierwszym zakręcie wyprzedził Aleksieja Dudukało awansując na drugie miejsce. Norbert Michelisz utrzymał swoją pozycję, jednak Tarquini cały czas deptał mu po piętach.
Pierwsze okrążenie było pechowe dla Monteiro, Huffa i kierowców Forda. Cała czwórka znalazła się w żwirze i jeśli nie odpadła z wyścigu to spadła na koniec stawki.
Michelisz utrzymał prowadzenie do trzeciego okrążenia, na którym, po kontakcie z Tarquinim stracił aż dwa miejsca. Nie był to koniec problemów dla Węgra. Yvan Muller uderzył w tył BMW obracając je, Michelisz spadł na ósme miejce, a kierowca Chevroleta został ukarany karą przejazdu przez boksy, jednak strata zdobywcy pole position była nie do odrobienia.
Tarquini od tego momentu zaczął powiększać przewagę nad Pepe Oriolą, który musiał się bronić przed Dudukało i Alainem Menu. Na ósmym okrążeniu Oriola odpadł z walki o podium po przebiciu opony. Menu próbował przez cały wyścig naciskać kierowcę Seata, jednak Chevrolet nie był dziś wystarczająco szybki i Szwajcar musiał zadowolić się najniższym stopniem podium.
Na czwartym miejscu uplasował się Cerqui, piąty był Stefano D'Aste, który w pewnym momencie jechał nawet na czwartym miejscu, jednak w połowie wyścigu tempo Włocha spadło, przez co nie był w stanie wykorzystać problemów rywali z przodu. Micheliszowi ostatecznie udało się awansować na szóste miejsce, przed O'Younga i Coronela. Czołową dziesiątkę uzupełnili Tom Boardman i Gabor Weber. Yvan Muller po odbyciu kary starał się odrabiać straty i niewiele zabrakło, by Francuz zdobył jeden punkt. Ostatecznie zakończył wyścig na jedenastym miejscu, ze stratą 0,3s do Webera.
Aktualizacja: Tom Coronel został ukarany doliczeniem 30 sekund do końcowego wyniku za spowodowanie kolizji z Franzem Engstlerem. W wyniku kary Holender spadł z ósmego na czternaste miejsce.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gabriele Tarquini (3) | SEAT Leon 1.6T | 10 | 0h22m42,275 | 25 | |
2 | Aleksiej Dudukało (4) | SEAT Leon 1.6T | 10 | +0:02,484 | 18 | |
3 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:04,194 | 15 | |
4 | Alberto Cerqui (16) | BMW 320 TC | 10 | +0:06,992 | 12 | |
5 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320 TC | 10 | +0:07,978 | 10 | |
6 | Norbert Michelisz (5) | BMW 320 TC | 10 | +0:09,943 | 8 | |
7 | Darryl O'Young (20) | SEAT Leon 1.6T | 10 | +0:11,164 | 6 | |
8 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon TDi | 10 | +0:20,643 | 4 | |
9 | Gabor Weber (27) | BMW 320 TC | 10 | +0:20,961 | 2 | |
10 | Yvan Muller (1) | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:21,174 | 1 | |
11 | Mehdi Bennani (25) | BMW 320 TC | 10 | +0:21,787 | ||
12 | Alex MacDowall (11) | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:22,676 | ||
13 | Pasquale di Sabatino (12) | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:31,153 | ||
14 | Tom Coronel (15) | BMW 320 TC | 10 | +0:41,395 | ||
15 | Charles Ng (7) | BMW 320 TC | 10 | +1:42,494 | ||
16 | Pepe Oriola (74) | SEAT Leon 1.6T | 7 | +3 okr. | ||
17 | Robert Huff (2) | Chevrolet Cruze 1.6T | 7 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
18 | Franz Engstler (6) | BMW 320 TC | 5 | |||
19 | Tiago Monteiro (18) | SR Leon 1.6T | 1 | |||
20 | James Nash (14) | Ford Focus 1.6T | 0 | |||
21 | Tom Chilton (23) | Ford Focus 1.6T | 0 |
Pole position: Norbert Michelisz - 2:12,990 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Norbert Michelisz - 2:14,606 na 2 okrążeniu
Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Yvan Muller P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (+3 pkt.)P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tiago Monteiro (+1 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Robert Huff Pole position dla kier. niezależnych: Norbert Michelisz Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Norbert Michelisz P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: James Nash (+2 pkt.)P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Aleksiej Dudukało (+4 pkt.)
KOMENTARZE