McLaren zaprezentuje kolejne poprawki na Hungaroringu
Sam Michael uważa, że ekipa z Woking ma teraz najlepszy bolid w stawce
25.07.1200:03
2387wyświetlenia
McLaren zdradził, że na najbliższe Grand Prix Węgier wprowadzi kolejne poprawki, które pozwolą zespołowi utrzymać formę z Hockenheim.
Duży pakiet poprawek, w skład którego wchodziły zmodyfikowane sekcje boczne i nowy wydech, pozwoliły ekipie z Woking na walkę o zwycięstwo podczas GP Niemiec.
Będziemy mieli kilka poprawek na Węgrzech- powiedział Sam Michel, dyrektor sportowy ekipy.
Przywieziemy także nowe części na Spa. Na Monzie pewnie będziemy używać pakietu przygotowanego specjalnie na ten tor, a później kolejne usprawnienia pojawią się w Singapurze. Bez wątpienia zrobiliśmy duży krok naprzód na Hockenheim. Widzieliśmy to podczas pierwszego i trzeciego treningu, a jeśli uda nam się wyciągnąć maksimum osiągów w deszczu, to będziemy mieli kompletny pakiet. Byliśmy konkurencyjni w wyścigu i mieliśmy świetne tempo kwalifikacje na suchym torze. Jestem pewny, że tak będzie też na Węgrzech.
Sam Michael nie ma wątpliwości, że w Niemczech McLaren dysponował najszybszym samochodem i Jenson Button mógłby wygrać, gdyby zakwalifikował się na wyższej pozycji. W mokrych warunkach Brytyjczycy mieli jednak problem z odpowiednim rozgrzaniem opon.
Gdybyśmy zakwalifikowali się na wyższej pozycji, to nie musielibyśmy włożyć takiego wysiłku by przebić się do przodu. Moglibyśmy wykorzystać nasze tempo przeciw Vettelowi i Alonso. Gdybyśmy się zakwalifikowali obok nich, to nie zostalibyśmy przyblokowani przez Schumachera i Hulkenberga na początku wyścigu i zwycięstwo byłoby możliwe.
Michael przyznał także, że problemy z rozgrzewaniem opon podczas opadów deszczu mogą nie być łatwe do rozwiązania, jednak wiele zależy od charakterystyki toru. Na Silverstone obaj kierowcy mieli problemy na oponach przejściowych, a w Niemczech kłopotem była temperatura deszczowej mieszanki.
Rozwiązanie tego problemu jest dość trudne, szczególnie, że warunki są zmienne. Nie da się ich skopiować na innym torze. Wpływ mają także inne czynniki jak np. ilość paliwa na Spa. Można mieć tam problemy, jednak charakterystyka toru, szybkie zakręty i długie okrążenie wyjazdowe, same je rozwiążą.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE