Brawn: Tegoroczny samochód jest dobrą podstawą do następnego modelu

Brytyjczyk powiedział również, że ekipa będzie nadal rozwijać bolid F1 W03
13.08.1211:31
Mateusz Szymkiewicz
2051wyświetlenia

Ross Brawn stwierdził, że tegoroczny bolid Mercedesa jest na tyle dobry, iż będzie można go wykorzystywać jako podstawę do przyszłorocznego modelu.

Tegorocznym samochodem stajni z Brackley kierowcy ekipy okazali się być najszybsi podczas kwalifikacji w Chinach i Monako, a także zdołali nim wygrać jeden wyścig. Reszta wyników Mercedesa jest dosyć zróżnicowana, ale szef zespołu pozostaje optymistą i jest zdania, że bolid F1 W03 będzie idealną podstawą do projektowania przyszłorocznego modelu.

Mieliśmy pewne trudności, ale w porównaniu do ubiegłego roku poprawiliśmy się - powiedział Ross Brawn. Mamy dobrą podstawę do projektowania przyszłorocznego samochodu, ponieważ zasady będą takie same jak w tym sezonie. Mamy zamiar rozwijać obecny samochód, ponieważ ta wiedza może być przydatna w przyszłym roku.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

12
Aeromis
13.08.2012 09:27
Warto pamiętać, że wypowiedzi są nie tylko dla fanów F1, ale i (przykładowo) tych którzy decydują czy Merc będzie w 2013 czy nie, chodzi o kasę. Teoretycznie Merc jest lepszy, po 11 GP ma 106 pts, gdzie za cały poprzedni sezon miał ich 165, w dodatku stracił masę punktów przez awarie u Szumiego.
Dawidu_amg
13.08.2012 07:47
[quote]w porównaniu do ubiegłego roku poprawiliśmy się[/quote] Poprawili się? Ma na myśli dwie wygrane sesje kwalifikacyjne oraz zwycięstwo w wyścigu? Może Brawn nie zauważył, ale w tym sezonie cała stawka się zacieśniła i - zwłaszcza podczas pierwszych Grand Prix - o kolejności na mecie często decydują takie detale jak temperatura toru, czyli rzeczy, które w poprzednich sezonach nie miały aż tak dużego znaczenia. W tym roku wygrywało wiele stajni, a szanse na zwycięstwo miał każdy team, prócz "wielkiej trójki" oraz Force India i STR. Może dla Rossa sukcesem jest, że bije na głowę najbiedniejsze zespoły, nie wiem - każdy ma swoje priorytety, ale wydawało mi się, że taki człowiek celuje wyżej. Nie oczekuję, że Mercedes podczas każdego GP będzie walczył o zwycięstwo, ale ta marka kojarzy mi się z wyjątkową solidnością i niezawodnością. Nie dość, że zawodzą, to dodatkowo często schodzą poniżej poziomu, którego taki wielki koncern powinien się wstydzić.
Aeromis
13.08.2012 05:52
Brawn swoje, a Norbert Haug twierdzi, że Mercedes jest o pół sekundy za czołówką, a te pół sekundy są zgoła inne niż w 2011 roku. Jak wiadomo od 6 do20 sierpnia Merc ma zamknięte fabryki, oby po ich otwarciu był tam mniejszy chaos niż w wypowiedziach.
adminf1
13.08.2012 05:07
hahahaha widzę, że wasza wiara wymieka. Już jesteście, że tak powiem na granicy zdrady wiary w Merca i w Schumiego. Trzymajcie sie dzielnie. Nie bądźcie jak chorągiewki na wietrze. W 2000 roku tacy jak wy i podobni w połowie sezonu pluli w twarz Schumacherowi i Brawnowi a co sie stało później doskonale wiadomo. Przez 5 lat płacz i zgrzytanie zębami. Nawiązując do tematu to jest tu prosty prościutki, przekaz. Mercedes zostaje w grze a Schumacher przedłuża kontrakt..pozdrowienia i do zobaczenia na trybunach SPA
derwisz
13.08.2012 02:20
[quote]„Mamy dobrą podstawę do projektowania przyszłorocznego samochodu, ponieważ zasady będą takie same jak w tym sezonie[/quote] Czyżby kolejny rok budowania bolidu pod potrzeby MSC? Może warto by zmienić zasady i projektować pod styl jazdy Rosberga? Do legendy przeszło dostosowywanie rozstawu osi pod styl Michaela w sytuacji gdy Rosberg regularnie nawiązywał kontakt z czołówką.
Player1
13.08.2012 01:05
[quote]Brawn: Tegoroczny samochód jest dobrą podstawą do następnego modelu[/quote] Zamontujemy silnik Renault, w ten sposób zredukujemy degradację opon, dalej Brawn ;)
Snow
13.08.2012 12:36
@rentonB W 2009 ten zespol jezdzil (chyba) najdrozsza konstrukcja w historii tego sportu. Nie chce mi sie szukac dokladnych danych i napisze z pamieci. Honda rownoczesnie projektowala 3 specyfikacje na sezon 2009, oni wydali podobno na to 700mln a BGP001 byl tym najlepszym projektem. Pozniejsze konstrukcje pod sztandarem Mercedesa raczej maja malo wspolnego z produktem Hondy.Gnijace drzewo trzeba zaczac od 2010 :) Wracajac do tematu Merca, to ich wyniki sa naprawde mierne, i jesli plan byl 3-letni (jak to napisal juz SirKamil) to ten zespol moze nie przetrwac w obecnej formie po zakonczeniu sezonu. Czy Mercedes podpisal Concorde Agreement?
rentonB
13.08.2012 12:20
@jpslotus72 Patrzac na ich wyniki od 2009 roku mozna powiedziec ze to drzewo caly czas gnije
SirKamil
13.08.2012 12:03
Czy to aby nie miał być plan 3-letni?;)
Kamikadze2000
13.08.2012 11:16
Ich jedynym problemem jest ogromna degradacja opon. Niestety dla nich to ogromny problem do rozwiązania. ;)
jpslotus72
13.08.2012 10:11
Mercedes jest jak drzewo owocowe - samo musi przez wiele lat dojrzewać, żeby wydać pierwsze owoce - a i wtedy może się okazać, ze są z gatunku kwaśnych... (A tymczasem zniecierpliwiony ogrodnik ostrzy siekierę w siedzibie koncernu.)
kamil_zmc
13.08.2012 09:41
[quote]w porównaniu do ubiegłego roku poprawiliśmy się[/quote] Tak szczególnie w klasyfikacji konstruktorów.