Czwarty dzień testów na torze Jerez
Montagny najszybszy podczas ostatniego w tygodniu dnia testów na suchym torze
16.12.0518:05
2664wyświetlenia
Podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu na suchej nawierzchni toru Jerez najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault, Franck Montagny. Francuz był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w piątek, a do jego obowiązków należała praca nad ustawieniami bolidu R25 z silnikiem V10 (ograniczona moc) i testy hamulców. Za kierownicą drugiego R25 zasiadł tymczasem aktualny mistrz świata, Fernando Alonso, zaznajamiając się po raz pierwszy z poziomem osiągów, jakie będzie oferował nowy silnik Renault RS26 V8.
"Nie wydaje mi się, aby mniejsza moc ułatwiała prowadzenie bolidu F1; jazda na limicie jest zawsze trudna, niezależnie od tego czy prowadzisz samochód F3, czy też F1, z silnikiem V10 lub V8", powiedział Alonso. Ponadto Hiszpan wziął udział w programie rozwojowym opon Michelin na sezon 2006, kończąc dzisiejsze testy na trzeciej pozycji (strata ponad 0.4 sekundy do kierowcy testowego francuskiej stajni). Jutro na torze Jerez będzie już tylko obecny Montagny, który weźmie udział w testach deszczowych opon Michelin. Będzie to ostatni występ Francuza w barwach Renault.
Pomiędzy reprezentantami Renault na drugiej pozycji uplasował się Michael Schumacher, który ponownie okazał się najszybszym kierowcą prowadzącym bolid z silnikiem V8. Siedmiokrotny mistrz świata przejechał tym razem w sumie 113 okrążeń, z czego 30 za kierownicą F2004M z silnikiem V8 (najlepszy czas) i 83 za kierownicą tegorocznego Ferrari F2005 z silnikiem V10 (ograniczona moc). Strata Niemca do Montagny'ego wyniosła mniej niż 0.3 sekundy, jednak bardziej istotne jest to, że uzyskał on najlepszy czas tego tygodnia na silniku V8. Włoska stajnia zakończyła dzisiaj ostatnie w tym roku zimowe testy, a kolejne przeprowadzi w dniach 10-12 stycznia także na torze Jerez. W testach tych wezmą udział wszystkie pozostałe zespoły Formuły 1 z wyjątkiem BMW Sauber (stajnia z Hinwil będzie testowała w Walencji).
Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się Nico Rosberg i liczący na otrzymanie posady piątkowego testera z zespole Williams Narain Karthikeyan. Stajnia z Grove po licznych problemach technicznych z przejściową wersją bolidu FW27C, które mocno ograniczyły w czwartek aktywność Rosberga i Marka Webbera, tym razem zdołała zaliczyć ponad 100 okrążeń. Tym niemniej znowu nie obyło się bez kilku awarii i wycieczek poza tor, ale przynajmniej strata Rosberga do Schumachera wyniosła niewiele ponad 0.3 sekundy. Tymczasem Karthikeyan, który zastąpił dzisiaj Webbera, miał już ponad dwie sekundy straty do kierowcy Ferrari. Hindus przejechał zaledwie 34 okrążenia, a był to dla niego trzeci dzień testów za kierownicą bolidu FW27C z silnikiem Cosworth CA2006 V8.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i Jenson Button, który zastąpił w piątek Adama Carrolla, należącego do nadzorowanego przez Hondę programu rozwojowego młodych kierowców. Davidson (P5) zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Schumachera, natomiast strata Buttona (P6) wyniosła już ponad sekundę. Jutro Honda wraz z Renault będzie uczestniczyła w programie rozwojowym deszczowych opon Michelin na sztucznie nawodnionym torze. Będzie to ostatni dzień testów w tym roku.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
"Nie wydaje mi się, aby mniejsza moc ułatwiała prowadzenie bolidu F1; jazda na limicie jest zawsze trudna, niezależnie od tego czy prowadzisz samochód F3, czy też F1, z silnikiem V10 lub V8", powiedział Alonso. Ponadto Hiszpan wziął udział w programie rozwojowym opon Michelin na sezon 2006, kończąc dzisiejsze testy na trzeciej pozycji (strata ponad 0.4 sekundy do kierowcy testowego francuskiej stajni). Jutro na torze Jerez będzie już tylko obecny Montagny, który weźmie udział w testach deszczowych opon Michelin. Będzie to ostatni występ Francuza w barwach Renault.
Pomiędzy reprezentantami Renault na drugiej pozycji uplasował się Michael Schumacher, który ponownie okazał się najszybszym kierowcą prowadzącym bolid z silnikiem V8. Siedmiokrotny mistrz świata przejechał tym razem w sumie 113 okrążeń, z czego 30 za kierownicą F2004M z silnikiem V8 (najlepszy czas) i 83 za kierownicą tegorocznego Ferrari F2005 z silnikiem V10 (ograniczona moc). Strata Niemca do Montagny'ego wyniosła mniej niż 0.3 sekundy, jednak bardziej istotne jest to, że uzyskał on najlepszy czas tego tygodnia na silniku V8. Włoska stajnia zakończyła dzisiaj ostatnie w tym roku zimowe testy, a kolejne przeprowadzi w dniach 10-12 stycznia także na torze Jerez. W testach tych wezmą udział wszystkie pozostałe zespoły Formuły 1 z wyjątkiem BMW Sauber (stajnia z Hinwil będzie testowała w Walencji).
Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się Nico Rosberg i liczący na otrzymanie posady piątkowego testera z zespole Williams Narain Karthikeyan. Stajnia z Grove po licznych problemach technicznych z przejściową wersją bolidu FW27C, które mocno ograniczyły w czwartek aktywność Rosberga i Marka Webbera, tym razem zdołała zaliczyć ponad 100 okrążeń. Tym niemniej znowu nie obyło się bez kilku awarii i wycieczek poza tor, ale przynajmniej strata Rosberga do Schumachera wyniosła niewiele ponad 0.3 sekundy. Tymczasem Karthikeyan, który zastąpił dzisiaj Webbera, miał już ponad dwie sekundy straty do kierowcy Ferrari. Hindus przejechał zaledwie 34 okrążenia, a był to dla niego trzeci dzień testów za kierownicą bolidu FW27C z silnikiem Cosworth CA2006 V8.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i Jenson Button, który zastąpił w piątek Adama Carrolla, należącego do nadzorowanego przez Hondę programu rozwojowego młodych kierowców. Davidson (P5) zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Schumachera, natomiast strata Buttona (P6) wyniosła już ponad sekundę. Jutro Honda wraz z Renault będzie uczestniczyła w programie rozwojowym deszczowych opon Michelin na sztucznie nawodnionym torze. Będzie to ostatni dzień testów w tym roku.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez | ||||||
Franck Montagny | Renault | R25 V10 | mic | 1:18.322 | 114 | |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | F2004M V8 | bri | 1:18.582 | 113 |
1 | Fernando Alonso | Renault | R25 V10 | mic | 1:18.739 | 97 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:18.894 | 68 |
1 | Anthony Davidson | Honda | 078 V8 | mic | 1:18.953 | 81 |
1 | Jenson Button | Honda | 078 V8 | mic | 1:19.651 | 87 |
1 | Narain Karthikeyan | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:20.871 | 34 |
KOMENTARZE