Ferrari potrzebne jest inne podejście do mistrzostw
Domenicali nawołuje swój zespół do utrzymania spokoju
09.10.1210:58
2122wyświetlenia
Ferrari jest świadome, że potrzebuje zmiany podejścia do walki o mistrzostwo po ostatnim GP Japonii, które było katastrofalne dla Fernando Alonso.
Przewaga Hiszpana w walce o tytuł została zmniejszona do zaledwie 4 punktów po incydencie na pierwszym zakręcie, kiedy najbliższy rywal Alonso - Sebastian Vettel odniósł pewne zwycięstwo.
Ponieważ Ferrari wie, że nie ma najszybszego samochodu w stawce, zespół jest pod presją wprowadzenia bardzo potrzebnych modyfikacji. Szef zespołu Stefano Domenicali uważa, że Suzuka może okazać się bardzo ważnym momentem w walce o tytuł, jednak ostrzegł swój zespół, aby ten pozostał spokojny.
Teraz, kiedy nie zdobyliśmy żadnych punktów w Japonii, jest inaczej, jeśli inne zespoły będą miały jakieś problemy, musimy upewnić się, że zdobędziemy więcej punktów. Z pewnością musimy teraz myśleć inaczej, ponieważ nie mamy przewagi w wyścigu. Jednak walka o tytuł wciąż jest pod naszą kontrolą.
Domenicali poleciał do fabryki Ferrari w Maranello na spotkanie po wyścigu i spędzi tam kilka dni przed podróżą na następny wyścig w Korei. Proces udoskonalania bolidu Ferrari został ostatnio przyćmiony przez rywali Red Bulla i McLarena, których forma w ostatnich wyścigach była dużo lepsza. Domenicali broni jednak pracy swojego zespołu.
Musimy pozostać w tej kwestii bardzo racjonalni, ponieważ McLaren miał niesamowite tempo w Singapurze i wszyscy mówią, że byli niesamowici- przyznał.
Widzieliśmy, że w ten weekend Red Bull był imponujący, musimy więc zobaczyć, co możemy zrobić aby dorównać ich rozwojowi - lub przekonać się, czy dany tor nie był lepszy dla nich. Jednak z pewnością musimy pamiętać, że inni też ciężko pracują, a my musimy utrzymywać pozytywną presję na naszych inżynierach, aby upewnić się, iż poradzimy sobie z rozwojem. Kiedy słyszę, że nie rozwijaliśmy bolidu od kilku grand prix, to nie prawda. Prawdą jest,że poziom rozwoju jest bardzo wysoki, jednak musi być jeszcze wyższy, ponieważ kiedy zaczynasz wyścig w połowie stawki wszystko może się zdarzyć.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE