Ostatnie wiadomości z WTCC
W ostatnich rundach sezonu dojdzie do kilku roszad w zespołach.
12.10.1210:42
4226wyświetlenia
Podczas trzech rund, które zakończą tegoroczne zmagania WTCC, Honda wystartuje z krajową homologacją. Civic S2000 TC pojawi się na torze z homologacją wydaną przez organizatorów Skandynawskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (STCC).
Pojazdy budowane z przeznaczeniem do użycia w krajowych mistrzostwach nie muszą spełniać wszystkich przepisów stosowanych w Mistrzostwach Świata, jednak takie rozwiązanie nie niesie żadnych korzyści, ponieważ łączy się z przyznaniem większego balastu. W sumie samochód Tiago Monteiro zostanie dociążony 40 kilogramami.
W tym roku z krajową homologacją startuje SUNRED León 1.6T, przez co zawsze otrzymuje dodatkowo, dwudziestokilogramowe obciążenie.
Darryl O'Young powraca do Bamboo Engineering, jego miejsce zajmie René Münnich
Darryl O'Young ponownie zasiądzie za sterami Chevroleta Cruza. Urodzony w Hongkongu zawodnik odszedł ze Special Tuning Racing, gdzie prowadził Seata Leona, ze względu na problemy ze sfinansowaniem startów. Mimo to, 32-latek nie pozostał długo bez pracy ponieważ jego usługami zainteresował się jego były pracodawca, zespół Bamboo Engineering.
Dobrze znam samochód, a zespół poznał już mój styl jazdy. Będę miał silnego partnera zespołowego, Alexa MacDowalla, więc mam wszystko aby osiągnąć dobry wynik wyścigach na moim ojczystym kontynencie. Chce podziękować zespołowi i zrobić wszystko aby odwrócić losy mojego sezonu- powiedział O'Young.
W dotychczasowych wyścigach trwającego sezonu, O'Young zgromadził skromny dorobek 17 punktów.
Podczas zmagań w Japonii wolne miejsce w STR zajmie René Münnich. Niemiec jest znany jako właściciel Münnich Motorsport, zespołu, który wygrał oba tytuły w zakończonym właśnie sezonie Mistrzostw Świata GT1. Ponadto startuje również w rally crossowych mistrzostwach europy.
Hiroki Yoshimoto wystartuje na Suzuce
Japończyk, Hiroki Yoshimoto, zajmie miejsce zwolnione przez Tiago Monteiro w zespole Sunred i poprowadzi Leona podczas zmagań na torze Suzuka. Yoshimoto pojawił się w WTCC już w zeszłym roku. Nie ukończył pierwszego wyścigu, a w drugim zajął siedemnaste miejsce. W tym sezonie startuje w japońskiej serii Super GT, gdzie prowadzi Astona Martina i zajmuje pozycję lidera w klasie GT300.
Fredy Barth i André Couto wystartują w Makau
Fredy Barth i André Couto powrócą do rywalizacji w WTCC podczas finału sezonu w Makau. Obaj zawodnicy wystartują w barwach Sunred Engineering. W rundzie pojawi się również kilku lokalnych kierowców, dzięki czemu stawka rozszerzy się aż do 30 zawodników, co będzie nowym rekordem serii. Couto poprowadzi Leona napędzanego silnikiem zbudowanym przez hiszpański zespół, z kolei Barth otrzyma Leona w fabrycznej specyfikacji.
Ponadto w rywalizacji będzie uczestniczył zespół China Dragon Racing, który wystawi dwa Chevrolety Lacetti dla Filipe Clemente de Souzy i Célio Alvesa Diasa. Chiński zespół wystawi również trzeci samochód, jakim będzie Chevrolet Cruze, który zostanie poprowadzony przez Ng Kin Venga.
Oprócz zawodników Dragona, w Makau wystartuje również Josep Rosa Merszei w BMW 320si należącym do zespołu Engstler, oraz Mak Ka Lok i Henry Ho Wai Kun w takich samych maszynach. Ciekawostką jest również start drugiej Hondy. Model Accord Type-R poprowadzi Eurico de Jesus
Alain Menu chce pozostać w WTCC
Alain Menu, chce pozostać w mistrzostwach świata, pomimo, że Chevrolet zamierza wycofać swój zespół fabryczny. Menu to bardzo doświadczony zawodnik. W latach 1993 oraz 1995 był kierowcą testowym Williamsa w F1. Ponadto rywalizował w mistrzostwach FIA GT, DTM oraz BTCC, gdzie odnosił największe sukcesy i dwukrotnie zdobył tytuł. Od roku 2005 startuje w barwach Chevroleta w WTCC.
Wciąż jest trochę za wcześnie, aby mówić o przyszłym sezonie. Z pewnością chce się ścigać w mistrzostwach świata, ale nie wiem czy pojawią się jakiekolwiek opcje. Na tę chwilę na to nie wygląda. Jeśli się nie uda, spróbuję czegoś innego. Wyścigi to ciągle moja pasja i nie zamierzam z tym kończyć- powiedział Szwajcar.
Źródło: touringcartimes.com
KOMENTARZE