Glock apeluje o większy szacunek wobec małych ekip

Renault ponoć nie jest zainteresowane dostarczaniem silników Marussi oraz HRT od 2014 roku
14.10.1212:24
Mateusz Szymkiewicz
2670wyświetlenia

Timo Glock apeluje o większy szacunek dla małych ekip.

Według Auto Motor und Sport, dostawca jednostek napędowych - Renault, nie jest zainteresowany rozpoczęciem współpracy z zespołami Marussia oraz HRT od 2014 roku, kiedy to wejdą w życie nowe, turbodoładowane silniki V6. Obecnie obie te ekipy korzystają z silników Coswortha, jednakże brytyjska firma najprawdopodobniej nie zdoła opracować nowej jednostki i wycofa się z Formuły 1.

Szkoda że mniejsze zespoły nie są szanowane tak jak inni - powiedział Timo Glock, apelując o większy szacunek wobec małych ekip. Najwyraźniej nie jesteśmy traktowani na równi z konkurencją.

Po burzliwym starcie do sezonu 2012, zespół Marussia obecnie wychodzi na prostą i już rozpoczął przygotowania do kolejnej kampanii. Główny inżynier rosyjskiej stajni - David Greenwood powiedział, iż stajnia już rozpoczęła prace nad przyszłorocznym samochodem. Pracowaliśmy trochę dłużej nad tegorocznym samochodem niż to planowaliśmy, ale obecnie w pełni skupiamy się na kolejnym modelu - oznajmił Brytyjczyk. Pierwsze podwozie zostało już opracowane i chłopaki w fabryce przygotowują się do pierwszych testów zderzeniowych. Jesteśmy w znacznie lepszej sytuacji niż rok temu.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

11
michu_tarnow
14.10.2012 05:55
Na pewno jakiś silnik będą mieli, bez obaw. Tylko kto im go będzie dostarczał ;p
Mahilda111
14.10.2012 02:40
@Ranguren PURE zawiesiło działalność, mieli reaktywować projekt we wrześniu ale nie wyszło. Można już w sumie o nich zapomnieć.
Ranguren
14.10.2012 02:28
Chyba już niema tego limitu Tylko Mercedes niemoże dostarczać Silniki nikomu bez zgody Mclarena A Renault musiało by rozbudować fabryke a to duże koszty Renówka dostarcza silniki do wielu serii akurat niesądze żeby ich obchodziło komu dostarczają silniki jak pieniądze dostają tracą tylko 2 sekundy czyli niewiele na podobnym poziomie był spyker (po Jordanowy zespuł) A jeżdzą na słabych silnikach tracą nimi od 1sekundy do 0,5 s Te zespoły praktyczne tworzyły wszystko od zera i idzie im coraz lepiej choć można było wybrać nowe zespoły lepsze i szkoda że niema 13 albo i 14 zespołu nawet takie dodają kolorytu mam nadzieje że Pure stworzy Silnik
RaceMaster
14.10.2012 01:59
Po pierwsze marketingowo to strzal w stope - wiadomo, ze w klasyfikacjach nazwa zespolu wystepuje dwuczlonowo zatem Renault raczej sie nie usmiecha zeby przy nazwie ich firmy widnialy zera (wyjatkiem jest Caterham ale to chyba z innych powdow sa z nimi zwiazani) ;) Po drugie chyba jest limit do czterech zespolow jesli chodzi o zaopatrywania a zatem juz chyba sa 4 ekipy korzystajace z ich silnikow, jak ktos juz raczyl wspomnial.
Mahilda111
14.10.2012 01:50
Według mnie tu już nawet nie chodzi o brak możliwości w zaopatrywanie kolejnych zespołów, bo dla chcącego nic trudnego. Renault po prostu nie chce być kojarzone z outsiderami. Nie wiem jak Wam, ale mi by się nie chciało wywalać grubych milionów na rozwój silnika, z którego będzie korzystać ekipa, dla której zdobycie chociaż jednego punktu jest nieosiagalnym celem.
Ralph1537
14.10.2012 01:48
teraz tracą 4 :D
Yurek
14.10.2012 11:46
[quote="Maly-boy"]Za co szacunek ? za brak progresu ?[/quote] Na początku istnienia te 3 ekipy traciły przynajmniej po 5 sekund na okrążeniu. Teraz chyba tyle nie tracą?
Masio
14.10.2012 11:40
Kiedyś było więcej dostawców silników i nie było większych problemów. Szkoda, że te czasy już nie wrócą, przynajmniej na razie.
SirKamil
14.10.2012 11:10
Renault dostarcza silniki czterem ekipom i jest to optimum przy ich mocach produkcyjnych. Niech pozostałe ekipy zaopatrzy Mercedes i Ferrari.
djescape
14.10.2012 11:06
Trochę tego nie rozumiem. Zespoły chcą kupić silniki od Renault. Ale dlaczego Renault nie chce ich sprzedać? Przecież sprzedaż do zysk. Chyba że boją się o awaryjność swoich jednostek i nie chcą sobie problemu robić współpracując z większą ilością zespołów.
Maly-boy
14.10.2012 10:55
Za co szacunek ? za brak progresu ?